Šiauliai laukia Vyriausybės sprendimo, kad galėtų investuoti į oro uostą

Netoli kariuomenės Aviacijos bazės Šiauliuose įsikūręs savivaldybės valdomas civilinis oro uostas žada investuoti į šiuo metu faktiškai valdomą infrastruktūrą, bet tam reikia Vyriausybės sprendimo.

Šiaulių aviacijos bazė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šiaulių aviacijos bazė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 25, 2019, 3:45 PM, atnaujinta May 26, 2019, 4:48 PM

Aviacinę saugą užtikrinantis ir civilinius skrydžius aptarnaujantis oro uostas valdo kariuomenei priklausantį šiaurinį peroną, du riedėjimo takus ir keturis angarus.

2015 metais netekusi teisės sudaryti panaudos sutartį dėl šių objektų priežiūros, šiuo metu savivaldybės įmonė valdo infrastruktūrą pagal Civilinio kodekso nuostatas. Vis dėlto tai neleidžia jos tvarkyti, sako oro uosto direktorė Aurelija Kuezada.

Pasak jos, situacija išsispręstų, Krašto apsaugos ministerijai sutikus palankiomis sąlygomis išnuomoti minimus objektus.

„Norime su Krašto apsaugos ministerija susitarti, kad Vyriausybės nutarime atsirastų punktas, kuris leidžia Šiaulių oro uostui naudoti patį peroną ir statinius ir kaip nuompinigius užskaičiuoti visas investicijas, kurias oro uostas yra padaręs iki 2015 metų ir kurias padarys ateityje“, – BNS sakė A. Kuezada.

„Savivaldybė nori padėti oro uostui investuoti į tą turtą, kad mes su laiku tas investicijas galėtume per komercinę veiklą sugrąžinti, bet to negalime padaryti, nes turtas oficialiai nėra mūsų“, – pridūrė ji.

Pirmadienį šiuo klausimu Vyriausybėje organizuojamas pasitarimas.

Šiaulių oro uostas aptarnauja krovinius ir privačius keleivinius lėktuvus, bet nesiekia pritraukti reguliarių reisų.

Vis dėlto įmonės vadovė sakė, kad šiuo metu valdomi objektai yra nudėvėti tiek, kad daugelis įmonių nesiryžta rizikuoti leistis oro uoste.

Iki šių metų pavasario krovinius per Šiaulių oro uostą gabendavo logistikos įmonė „Rikusta“, tačiau tai daryti nustojo.

A. Kuezada tvirtino, kad norint sutvarkyti valdomus peroną, riedėjimo takus ir angarus tam reikia skirti apie milijoną eurų.

Pasak oro uosto vadovės, suremontavus infrastruktūrą miestui atsivertų naujos galimybės.

„Yra tikrai besidominčių komercijos plėtra. Laisvosios ekonominės zonos teritorija yra visai šalia oro uosto, tad mes labai tikimės, kad jai pradėjus sparčiau augti, ir mums bus iš to naudos, nes ir farmacijos, ir e. komercijos įmonės domisi šia vieta“, – kalbėjo A. Kuezada.

Šiuo metu įmonė AVIATIC MRO oro uoste investuoja į orlaivių remonto angarą.

Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktorius Antanas Bartulis BNS sakė, kad visavertiškai išnaudojamas oro uostas būtų „naudingas ir Šiauliams, ir šalies ekonomikai“.

„Didelė kariuomenei skiriama 2 proc. bendrojo vidaus produkto suma taip pat susidaro dėl to, kad juos uždirba ekonomika“, – pridūrė jis.

Krašto apsaugos ministerija BNS informavo, kad oro uostui minimaliai gali būti perduodamas vienas riedėjimo takas, o maksimaliai – vienas peronas su dviem riedėjimo takais.

Anot jos, angarų nuoma yra atskiras klausimas, nepriklausantis nuo riedėjimo takų ir perono nuomos.

Pernai Šiaulių oro uostas patyrė 17 tūkst. eurų nuostolių. Šiuo metu įmonė turi 22 darbuotojus, bet dėl sumažėjusio darbų skaičiaus atleidžia devynis žmones, sakė oro uosto direktorė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Gyvai: parlamentarų komentarai prieš rytinį Seimo posėdį