Virtuali kelionė pakeitė jaunų žmonių požiūrį į Kauną

Du mėnesius po Lietuvą keliavo specialus „Kaunastic VR“ sunkvežimis, kuriame moksleiviai galėjo virtualiai pasivaikščioti po Kauną. Virtuali kelionė ne tik keitė moksleivių požiūrį į miestą, bet ir turėjo įtakos apsisprendimui dėl studijų.

Sunkvežimyje moksleiviai galėjo virtualiai pamatyti įdomiausias Kauno vietas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Sunkvežimyje moksleiviai galėjo virtualiai pamatyti įdomiausias Kauno vietas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jul 14, 2019, 11:53 AM

Šį nestandartinį projektą įgyvendinusi miesto savivaldybė ir tarptautinės rinkodaros ir verslo bei turizmo skatinimo agentūra „Kaunas IN“ siekė supažindinti Lietuvos jaunimą su atsinaujinusiu Kaunu ir sugriauti realybės neatitinkančius stereotipus.

„Kaunas IN“ Verslo skyrius pranešė, kad įdomiausias Kauno vietas pamatė 33 miestų bei miestelių gimnazijų moksleiviai.

„Analizuodami ankstesnių apklausų duomenis pastebėjome, kad daugiau kaip pusė moksleivių, svarstydami, kur studijuoti, daugiau dėmesio skiria ne akademinėms priežastims, o tam, ar jiems patinka konkretus miestas. Tuomet ir kilo idėja originaliu būdu Lietuvos moksleivius supažindinti su šiandieniu pasikeitusiu Kaunu“, – projekto idėjos pradžią prisimena Kauno mero patarėjas ryšiams su visuomene Tomas Grigalevičius.

Prieš pradedant „Kaunastic VR“ turą savivaldybės užsakymu buvo atlikta „Sprinter Research“ apklausa, kurioje 16–18 metų jaunuoliai iš įvairių Lietuvos rajonų centrų bei miestelių (išskyrus Kauną, Vilnių ir jų rajonus) atsakė į klausimus apie norą studijuoti Kaune.

Iš tuomet gautų atsakymų paaiškėjo, kad Kaune norėtų studijuoti vienas iš keturių jaunuolių, o stipriausi tai lemiantys motyvai buvo patinkantis miestas (54 proc.), pigesnis pragyvenimas nei sostinėje ir Kaune siūlomos dominančios studijos.

Turo pabaigoje buvo atlikta kita apklausa, kurioje tie patys klausimai užduoti iniciatyvoje dalyvavusiems moksleiviams, kad būtų galima palyginti, kokią įtaką virtualusis pasivaikščiojimas po Kauną padarė moksleivių nuostatoms renkantis būsimą studijų miestą.

Kaip ir pirmą kartą, buvo apklausti daugiau kaip pusė tūkstančio respondentų. Per apklausą siekta sužinoti priežastis, paskatinančias jaunimą studijuoti arba nestudijuoti Kaune, išsiaiškinti, kas lemia požiūrį į Kauną, kokie šaltiniai suformuoja nuomonę apie miestą.

„Svarbiausias projekto „Kaunastic VR“ tikslas buvo pakeisti dalies Lietuvos moksleivių nuomonę apie Kauną ir sudominti galimybe studijoms rinktis šį miestą. Kaip parodė atlikta apklausa, rezultatai nenuvylė: iš viso moksleivių, norinčių savo ateities studijoms rinktis Kauną, dalis išaugo trečdaliu – nuo 28 proc. iki 41 proc., o ryškiausias pokytis buvo tarp tų, kurie tvirtino jokiais būdais neketinantys studijuoti Kaune, – tokių po „Kaunastic VR“ turo sumažėjo beveik tris kartus – nuo 30 proc. iki 10 proc.“, – sakė projektą kuravusi „Kaunas IN“ Rinkodaros skyriaus vyr. projektų vadovė Laura Germanavičiūtė.

Tarp dažniausiai minimų noro studijuoti Kaune priežasčių išliko miesto patrauklumas: atsakymą „patinka Kaunas kaip miestas“ pasirinko 70,6 proc. respondentų (buvo 54 proc.). Jaunuoliams studijos Kaune pasirodė patrauklios ir dėl aukšto Kauno mokymo įstaigų lygio (66,8 proc. – buvo 38 proc.), ir dėl Kaune esančių dominančių studijų (60,3 proc. – buvo 41 proc.). Kas dešimtas apklaustasis tvirtino besidomintis studijomis Kaune, nes ten ketina studijuoti jų draugai (bendramoksliai).

„Gauti rezultatai patvirtino mūsų pirminę idėją, kad norėdami pasiekti jaunus žmones privalome ieškoti originalaus požiūrio ir kurti gyvą, interaktyvią komunikaciją. Juk „Kaunastic VR“ turtas – ne tik virtualios realybės akiniai ir vizualinė kelionė, ne mažiau svarbus ir pačios turo suburtos entuziastingos komandos darbas – nuoširdus ir gyvas bendravimas su visos Lietuvos jaunimu, buvimas tikrais savo miesto ambasadoriais. Akivaizdu, kad jaunas žmogus geba tokius dalykus pajusti, įvertinti ir išgirsti, o inovacijų ir originalių rinkodaros priemonių taikymas duoda akivaizdžių ir pamatuojamų rezultatų“, – sakė L.Germanavičiūtė. (LS)

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.