Arūnas Dumalakas. Autobusų keleiviams nuotaiką kelia šlapimo kvapo terapija

Kaip jaustųsi Austrijos sostinės Vienos gyventojas, įlipęs į taip išgirtą rekordiškai atnaujintą Vilniaus miesto transportą? Kad raukytų nosį, tai tikrai.

Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Aug 10, 2019, 7:00 AM

Mat Vienos keleiviams nepatiko specialiai prikvepinti vagonai, naudoti per mėnesį trukusį bandymą, siekiant nustatyti, ar tokia priemonė galėtų pagerinti kelionių įspūdžius.

Keturi aromatai, tarp jų energijos suteikiantis greipfrutų ir atpalaiduojantis melionų, liepą buvo išbandyti keliuose vagonuose dviejose Austrijos sostinės metropoliteno linijose.

Miesto transporto kompanija „Wiener Linien“ prieš kelias dienas pranešė, kad kol kas atsisako minties kvepinti vagonus, nes 21 tūkst. iš 37 tūkst. interneto apklausoje dalyvavusių keleivių balsavo prieš šį planą.

Vilniuje niekas net naujų autobusų ar troleibusų energijos suteikiančio greipfrutų kvapu kvepinti neketina. Čia sklinda kitokie aromatai, kuriuos pajutę savame transporte austrai tiesiog pasiustų.

Vilniuje į naujas autobusų ir troleibusų sėdynes jau spėjo įsigerti prakaito, šlapimo ir dar šlykštesni kvapai. Nors daug kalbėta, kad tokie apmušalai netinkami, kad jų neįmanoma išvalyti, pirkdami transporto priemones vežėjai užsispyrę kaip ožiai.

Aišku kaip dieną – daug labiau tiktų dirbtine oda aptrauktos sėdynės, kurias lengviau išvalyti, į jas neįsigeria kvapai. Su tokiomis kai kurie bandomieji autobusai ir buvo atkeliavę į Vilnių.

Bet ne – užsispyrėme, kad būtų kaip Vakarų Europoje, ir perkamos transporto priemonės su mūsų keleivių kultūrai nepritaikyta salono įranga.

Nors visose naujose transporto priemonėse įrengtos vaizdo stebėjimo sistemos, tik kartą teko girdėti, kaip ant sėdynės kojas susikėlusį nevalyvą keleivį įspėjo vairuotojas.

Nė karto neteko matyti, kad į saloną nebūtų įleistas bent vienas akivaizdžiai purvinais drabužiais vilkintis keleivis. Benamių iš autobusų ir troleibusų taip pat niekas nesugeba iškrapštyti.

O kur dar prakaito, įvairiausių aštrių kvepalų aromatai. Štai ir turime Vilniaus miesto transporto kvapų paletę.

Beje, pernai Vienoje įvestas maisto draudimas metropoliteno traukiniuose, nes keleiviai skųsdavosi dėl greitojo maisto, įskaitant kebabus ir picas, kvapų.

Vilniuje važiuodamas autobusu kimšk ką tik nori – niekas neuždraus. O nuo rugpjūčio į pusšimtį triašių autobusų jau ir dviratį ar paspirtuką gali įsinešti. Nesvarbu, kad salone pilna keleivių – jei yra specialus ženklas, purvinas dviratis tarp jų privalo tilpti.

Atrodytų, dėl vieno dalyko lygindami Vienos ir Vilniaus transportą galime lengviau atsidusti: Austrijos sostinėje metinis bilietas kainuoja 365 eurus, Lietuvos sostinėje – 310 eurų.

Tik vėlgi – prisiminkime austrų ir lietuvių pajamų skirtumą. Taip pat Vienoje su tuo bilietu galima naudotis visomis transporto rūšimis, nuo metro iki tramvajaus. Vilniuje – tik autobusais ir troleibusais. Ir naujais, ir įvairiausiais kvapais pagardintais, ir sukiužusiais.

Dėl to Vienoje beveik pusė iš 1,9 mln. gyventojų naudojasi miesto transportu, ko nepasakysi apie Vilnių. Nors ir kaip valdžia nori vilniečius į jį sukišti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.