Arūnas Dumalakas. Kelionės pėsčiomis – kreivais šaligatviais

Vėl ambicingas projektas, vėl naujas kokybės standartas.  Apie ką gi daugiau išgirsi iš valdžios dangoraižio Konstitucijos prospekte? Trūksta tik vieno sakinio:  „Rekordiškai atnaujintas.“

Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Aug 17, 2019, 8:22 AM

Šįkart valdžia prabilo apie keliones pėsčiomis.  Ji užsibrėžusi, kad iki 2030 metų jos išaugtų iki 29 proc.  Taigi vilniečius ketina priversti trečdalį kelio įveikti ne automobiliu ar autobusu, o kulniuojant pėsčiomis.

Siekis gražus.  Savivaldybės administracijos direktorius P.Poderskis prieš kelias dienas sukvietė projektuotojus, rangovus bei įmonių, besirūpinančių miesto infrastruktūra, atstovus.  Išleido rekomendacijų leidinį, aišku, ir pinigų.  Juk kažkas planavo, tas rekomendacijas kurpė, paskui spausdino.

Toks parengtas dokumentas esą pravers ne tik planuojantiems ar statantiems naują infrastruktūrą, bet ir remontuojantiems pėstiesiems skirtus takus.

Kuo gi žada nustebinti savivaldybė?  Pirmiausia – saugiomis ir patogiomis kelionėmis pėsčiomis.

„Mūsų miesto vizija yra ta, kad nebenorime daryti daugiau kilometrų. Nesifokusuojame į kiekybę, o norime koncentruotis į kokybę“, – dėstė P.Poderskis.

Štai čia ir sustokime, pasidairykime į šaligatvius, kurie Vilniuje nutiesti šiais ar praėjusiais metais.

Jau dabar trinkelės apdaužytais kraštais, išsikraipiusios.  Net einant išgirtąja rekonstruota Vilniaus gatve jos kliba.  Kaip šie šaligatviai atrodys 2030 metais?  Tragiškai.  Tai apie kokią kokybę galima kalbėti?

Iš P.Poderskio kalbos suprantame, kad siekiant trečdalio kelionių pėsčiomis naujų šaligatvių atsiras mažiau.  Daugiau bus kreipiama dėmesio į senųjų kokybę.  Nejaugi tarp eilučių galima išskaityti, kad 2019-aisiais nutiestus šaligatvius iki 2030 metų dar kartą nuties?

Jeigu jau direktorius prakalbo apie kokybę, jam reikėtų prisiminti žiemą.  Kiek vilniečių skundų iškritus sniegui sulaukia savivaldybė dėl nenuvalytų, slidžių šaligatvių ir laiptų?  Kiekvieną sezoną tūkstančių.

Tad reikėtų kalbėti ne tik apie projektuojamus pėsčiųjų takus, bet ir apie jų priežiūrą.

Kliūčių šaligatviuose savivaldybė taip pat nenori prisiminti.  Eini ir staiga viduryje tako – bukalgalvių įrengtas kelio ženklas.  Arba kelią pastoja velniai žino kam reikalingas strypas.  Atrodo, kad šaligatviai skirti ne pėstiesiems, o kelio ženklams.

Kyla ir dar vienas klausimas:  jeigu jau savivaldybė taip siekia vilniečius priversti keliauti pėsčiomis, tai gal iki 2030 metų niekas nesirūpins, kad miesto transportas taptų patogesnis?  Nebus naujų maršrutų, autobusai ir troleibusai važinės rečiau?

Kad automobilius siekiama išguiti ši miesto centro, galima pastebėti jau dabar.  Apmokestintos stovėjimo vietos, siaurinamos gatvės transportui, daugiau vietos paliekant pėstiesiems ir dviratininkams.

Taigi planą priversti vilniečius daugiau keliauti pėsčiomis ne taip sunku įgyvendinti.  O atėjus 2030-iesiems negi kas tiksliai galės pasakyti – kelionių padaugėjo 27 ar 29 proc.?


˙

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.