Mokestis nuo kitų metų balandžio būtų mokamas kaskart, keičiantis mašinos savininkui, jo nemokėtų tik senovinių automobilių valdytojai. Seimas penktadienį iš anksto nenumatytame posėdyje apsvarstė šio mokesčio įstatymo projektą ir jam pritarė: už balsavo 51, prieš – 36, o susilaikė 6. Liko galutinis balsavimas kitą savaitę.
Dar prieš balsavimą pasisakiusi konservatorių frakcijos narė I.Šimonytė ragino nebalsuoti už tokį mokestį bei ironizavo, kad siūloma jo įsigaliojimo diena – balandžio 1-oji – esą puikiai atitinka pačios iniciatyvos turinį.
„Tikrai simboliška, penktadienis 13 diena, pilnatis. Seimas svarsto įstatymą, kuriuo siūloma apmokestinti neaišku ką. Vieni sako, kad emisijas, nors atrodo, kad emisijos kyla iš sandorių. Kiti sako, kad sandorius, nors kalba apie emisijas. Įstatymo projektas įsigalios balandžio 1-ąją dieną, tą dieną, kuri vakaruose yra vadinama kvailių diena. Su tuo ir sveikinu“, – posėdyje kalbėjo parlamentarė.
Svaidėsi žaibais
Seime balsų dauguma palaiminus automobilių registracijos mokestį, I.Šimonytei atsikirto valstietis T.Tomilinas.
„Jeigu kitose šalyse, kur yra registracijos mokesčiai, gyvena tik kvailiai, tai reiškia, kad mūsų konservatoriai yra patys protingiausi žmonės pasaulyje. Tačiau, deja, matyt, realybė yra kitokia. Yra registracijos mokesčiai, mes puikiai suprantame, kaip jie veikia, nes vienas taršus automobilis gali teršti mažiau, nei netaršus, dėl to, kad mažiau važinėja.
Tačiau tūkstantis taršių automobilių vidutiniškai vis tiek terš daugiau, nei tūkstantis mažų automobilių. Todėl perkelkite analizės lygmenį truputį aukščiau virs savo asmeninių interesų ir tiesiog pagalvokite apie valstybės interesą, apie EK nuolatines pastabas Lietuvai, ekspertų raginimus“, – rėžė valstietis.
Į tokią repliką I.Šimonytė atsakė pasižadėjimu.
„Aš ponui Tomilinui turiu pasiūlymą: jeigu iki antradienio jis man atneš nors vienos Vakarų valstybės patirtį, kur kiekvienos registracijos, t.y. savininko pasikeitimo atveju, yra mokamas automobilio taršos mokestis, aš viešai pažadu, kad aš balsuosiu už šitą įstatymą“, – atšovė konservatorių frakcijos narė.
Galutinis balsavimas dėl šio pasiūlymo vyks kitą savaitę, antradienį.
Mokestis svyruotų nuo 13,5 iki 540 eurų, priklausomai nuo automobilio rūšies ir nuo anglies dioksido (CO2) emisijos, jei ji viršija 130 gramų CO2 kilometrui.
Mokestis valstybės biudžetą papildytų apie 19-20 mln. eurų.