Jaroslavas Narkevičius antradienį patikino, kad kroviniai Klaipėdos uosto kryptimi juda kaip įprastai.
„Šiai dienai tai yra politinis pagrasinimas, mes esame kontakte ir su jūrų uosto direkcija, „Lietuvos geležinkeliais“, kitų institucijų vadovais. Šiai dienai jokių prekių gabenimo sutrikimo nėra. Mes aptarinėjame situaciją ir ruošiamės, jeigu tai būtų toks politinis sprendimas, tačiau šiai dienai sutrikimų nėra“ – LRT radijui sakė J. Narkevičius.
Jis sakė pastaruoju metu su kolegomis Baltarusijoje kontakto nepalaikantis, nors, J. Narkevičiaus teigimu, anksčiau bendraujant su Baltarusijos susisiekimo ministru buvo numatyti „ilgalaikiai planai“.
Pasak jo, nukreipus baltarusiškus krovinius nuo Klaipėdos uosto, jis neabejotinai nukentėtų, tačiau nukentėjimas nebūtų itin drastiškas.
„Nukentėjimas be abejo būtų, tik jis nebūtų toks drastiškas. Žinome, kad uosto veikla priklauso nuo sėkmingos uosto krantines nuomojančių įmonių, jų krova priklauso tiesiogiai nuo laivų atplaukimo, nuo jų didėja uosto pajamos“, – sakė J. Narkevičius.
„Visas priemonių kompleksas ir situacija yra aktuali, 30 proc. krovinių yra iš Baltarusijos, geležinkeliai perveža apie ketvirtadalį visų krovinių, taigi judėjimas yra“, – pridūrė jis.
Baltarusijoje jau beveik mėnesį vykstant protestams prieš suklastotais laikomus rinkimus, A. Lukašenka pareiškė svarstantis galimybę nukreipti baltarusiškus krovinius nuo Klaipėdos uosto į Rusijos uostus, atsakant į Lietuvos reiškiamą palaikymą Baltarusijos opozicijai.
Praėjusiais metais Klaipėdos uoste perkrauta 14,1 mln. tonų baltarusiškų krovinių, kurie sudarė kiek daugiau nei 30 proc. visos uosto krovos (46,3 mln. tonų).
Tuo metu „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška praėjusį mėnesį sakė, kad bendrovė per metus perveža 18-19 mln. tonų baltarusiškų krovinių, kai bendras krovinių srautas siekia apie 50 mln. tonų. Vien iš baltarusiškų krovinių bendrovė gauna apie 100 mln. eurų pajamų.