„Atėjusios valdžios programos mums daug žada. Manau viskas priklausys nuo to, kiek jie tarsis. Mes esame pasirengę bendradarbiauti ir talkininkauti, bet kiek įsiklausys į mūsų nuomonę yra kitas klausimas. Bet vilčių, kad švietimas įgis kažkokį naują pagreitį, tikrai yra“, – Valstybės kontrolės organizuojamos konferencijos „Signals“ metu kalbėjo ji.
L. Duoblienė taip pat pridūrė, kad nekoreliuodamas su kritinio mąstymo ugdymu IT naudojimas švietimo įstaigose gali tik didinti atskirtį tarp moksleivių.
„Technologijų specialistai dažnai svarsto apie tai, kad technologijų naudojimas tik padidins atskirtį arba pasiekimų atotrūkį, nes, jei nupirksime puikius kompiuterius ir juos padalinsime, tai nieko nereikš. Viskas priklausys nuo infrastruktūros ir nuo to, kokie yra IT gebėjimai (...). Turi būti įdėta ir labai daug pastangų, kad ugdymo procesas būtų subalansuotas, šalia technologijų turi atsirasti kritinio mąstymo ugdymas, tai paraleliai einantis dalykas“, – tikino ji.
Tuo metu „Turing College“ įkūrėjas Lukas Kaminskis tikina, kad pokyčių švietimo sistemoje reikėtų siekti per alternatyvas.
„Pokyčius švietimo sistemoje įsivaizduojame per alternatyvas (...). Reikia naikinti formalaus ir neformalaus švietimo formalizavimą ir galvoti holistiškiau, kad yra skirtingos švietimo veiklos, kurios gali papildyti (viena kitą – ELTA). Ir kai galvojame apie skaitmenines kompetencijas ir ateitį, IT iš tikrųjų ir yra tas tiltas, kuris jungia įvairias skirtingas sritis“, – kalbėjo jis.
L. Kaminskis teigė, kad, nors egzistuoja IT ir švietimo atotrūkis, jį sumažinti padėtų technologinio ugdymo kontekstualizavimas.
„Sutinku, kad IT augimas yra atitrūkęs nuo švietimo augimo (...). Technologinis ugdymas taip pat labai greitai keičiasi, ir reikia atrasti metodus, kurie būtų kotekstualizuoti ir jaunimui suprantami, kurie leistų įgyti kompetencijų per IT suprantamesniu būdu“, – tikino jis.