Dubajaus bendrovei nepavyko prisiteisti žalos atlyginimo iš įmonės „Aerojet“

Dubajuje registruotai užsakomųjų skrydžių bendrovei „Aerojet“ iš Lietuvos orlaivių nuomos ir užsakomųjų skrydžių bendrovės „GetJet Airlines“ nepavyko prisiteisti 278 tūkst. eurų už pavėluotai iš Kinijos į Vengriją atgabentus plaučių ventiliavimo aparatus.

„GetJet“ neturi atlyginti žalos „Aerojet“ už medicinos įrangos gabenimą.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
„GetJet“ neturi atlyginti žalos „Aerojet“ už medicinos įrangos gabenimą.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 30, 2021, 9:21 PM

Vilniaus apygardos teismas gegužės 25 dieną atmetė „Aerojet International Aircraft & Requisites Chartering“ ieškinį – ji prašė priteisti 227 tūkst. eurų nuostolių, 50,8 tūkst. eurų netesybų ir 6 proc. metų palūkanų.

„Aerojet“ teismui nurodė, kad vykdama Vengrijos vyriausybės užsakymą, pernai gegužę kreipėsi į „GetJet Airlines“ dėl plaučių ventiliavimo aparatų pervežimo iš Kinijos. Krovinys dviem orlaiviais „Airbus 320“ turėjo būti atskraidintas į Budapeštą gegužės 27 dieną.

Vėluojant gauti leidimą kroviniui, kurio dalį sudarė pavojingos medžiagos, „GetJet Airlines“ gegužės 28 dieną į Budapeštą atskraidino tik 150 iš 300 aparatų. Likusi dalis pagal papildomą bendrovių susitarimą buvo pristatyta tik birželio 2 dieną.

„Aerojet“ teigimu, „GetJet Airlines“ netinkamai įvykdė įsipareigojimus, todėl turi kompensuoti žalą.

„GetJet Airlines“ tvirtina, kad savo įsipareigojimą įvykdė, o problemų kilo, nes „Aerojet“ Kinijos muitinėje nebuvo tinkamai įforminusi dalies dokumentų, o ir patys kroviniai negalėjo tilpti į du orlaivius – dėžės turėjo specialius reikalavimus, apie kuriuos ji nebuvo informuota pasirašant sutartį.

Teismas pripažino, kad vėlesnį dalies aparatų pristatymą lėmė tai, kad „Aerojet“ nepateikė pakankamai informacijos apie krovinį, įskaitant specialų ženklinimą.

„Aplinkybės dėl krovinio pakrovimo, lėmusio ir papildomų sutarčių sudarymą, negalėjus sutalpinti ir pervežti visų pavojingą krovinį sudarančių dėžių orlaivių krovinių skyriuose, susidarė išimtinai dėl „Aerojet“ pareigos iki sutarčių sudarymo pateikti išsamią informaciją apie krovinį pažeidimo“, – rašoma teismo nutartyje.

Teismo sprendimas per 30 dienų gali būti skundžiamas Apeliaciniam teismui.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.