Viešajame sektoriuje geriausiai vertina plėtros agentūras
Į didįjį Lietuvos įmonių reputacijos tyrimą šiemet įtraukus ir viešąjį sektorių, buvo atitinkamai suformuoti šio sektoriaus vertinimo atributai. Pavyzdžiui, respondentai turėjo įvertinti, ar atsakingai naudojami mokesčių mokėtojų pinigai, ar įstaigos savo veiksmais siekia atstovauti visoms visuomenės grupėms ir t. t.
Visuomenė, nuomonių lyderiai ir sprendimų priėmėjai palankiausiai įvertino tiesioginių užsienio investicijų plėtros agentūros „Invest Lithuania“, taip pat VšĮ „Versli Lietuva“, VšĮ „Go Vilnius“, Valstybinės mokesčių inspekcijos ir Valstybės kontrolės reputacijas.
Bendras viešojo sektoriaus reputacijos indeksas šiemet siekė 21 balą.
Tuo tarpu Lietuvos valdžios institucijų reputacijos indeksas šiemet buvo neigiamas (-4). Bendro palankaus vertinimo sulaukė tik geriausiai iš valdžios institucijų įvertinta Užsienio reikalų ministerija, taip pat Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos miestų savivaldybės.
Prasčiausią reputaciją iš valdžios institucijų, anot apklaustųjų, turi Seimas bei Švietimo, mokslo ir sporto ministerija.
Atliekant reputacijos tyrimą buvo apklausta per 1700 respondentų, suskirstytų į tris grupes: 1005 plačiosios visuomenės atstovų, 479 nuomonės lyderiai (ekspertai, tinklaraštininkai, žurnalistai ir t. t.) ir 259 sprendimų priėmėjų (didžiausių Lietuvos įmonių vadovų, verslo organizacijų arba asociacijų vadovų, politikų, žiniasklaidos savininkų, ambasadorių ir t. t.).
Tyrime analizuojamas respondentų požiūris į įmonę, instituciją, įstaigą – ar ji suvokiama, kaip turinti gerą reputaciją, ar ji yra gerbiama, ar ja pasitikima. Taip pat tiriami svarbiausi reputacijos atributai: produktai ir paslaugos, klientai, jų poreikiai, sąžiningi atlyginimai ir rūpinimasis darbuotojais, verslo sėkmė, finansiniai rodikliai, verslo etika, nuosekli socialinė veikla ir inovatyvumas. Remiantis atributų vertinimais išvedamas įmonės reputacijos indeksas.