Arūnas Dumalakas. Po jūsų langais yra pėda žemės? Vadinasi, iškils daugiabutis

Iškeptas dar vienas savivaldybės politikų sprendimas vėl privertė galvoti apie miesto transportą. Tiesa, naujasis sumanymas – tai schema, kuria miesto teritorija suskirstyta į zonas pagal nustatytus automobilių stovėjimo vietų skaičiaus įrengimo koeficientus.

Iškeptas dar vienas savivaldybės politikų sprendimas vėl privertė galvoti apie miesto transportą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iškeptas dar vienas savivaldybės politikų sprendimas vėl privertė galvoti apie miesto transportą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jul 17, 2021, 7:00 AM

Painus pavadinimas, kaip ir visko, kas atkeliauja iš savivaldybės. Esmė tokia: dabar statant gyvenamąjį namą ir statytojui įrengiant automobilių stovėjimo aikšteles vietų skaičių jose lems ne tik rajonas, bet ir toks veiksnys – lengvai ar sunkiai vieta pasiekiama miesto transportu. Bus atsižvelgiama net į miesto transporto greitųjų maršrutų trasas.

Vyriausiasis miesto architektas M.Pakalnis sakė, kad taip siekiama sumažinti automobilių naudojimo poreikį tose zonose, kur miestas kompaktiškai užstatytas, o miesto transporto tinklai lengvai pasiekiami, geri, greiti ir tvarūs.

O zonose, kurios yra ne miesto centre, ne prie gerai išplėtotų miesto transporto trasų, planuojama parkavimo poreikio nemažinti, nes jis akivaizdžiai yra didelis.

Taigi valdžia mano, kad miesto centre transportas puikiausiai veikia, jį lengviausia pasiekti. Todėl nuspręsta išplėsti miesto centro zoną įtraukiant vakarinę teritoriją – Rasų, Naujininkų, Naujamiesčio, Žvėryno, Šnipiškių, Antakalnio seniūnijose, taikant miesto centrinei daliai numatytus mažinančius koeficientus automobilių stovėjimo vietų poreikiui.

Gerai, galbūt Antakalnis miesto transportu nesiskundžia, jo ir Žvėryne lyg ir užtenka, tačiau ar taip pasakys Rasų, Naujininkų, net Naujamiesčio gyventojai?

Jeigu šiuose rajonuose mažinamas automobilių stovėjimo vietų skaičius, gal per pastaruosius metus smarkiai padaugėjo miesto transporto maršrutų, pagausėjo autobusų, troleibusų? Taip pat ne.

Daugelio transporto maršrutų tvarkaraščiai tokie pat reti, skysti kaip griežčiausių suvaržymų metu, kai keleivių skaičiai tikrai buvo smarkiai sumažėję.

Neatgaivinti Vilniuje ir naktiniai autobusai, atsiskaitymo už keliones tvarka taip pat ne kartą tarkuota, o pažvelgus į tvarkaraščių, maršrutų paieškos svetainę judu.lt, kuri prieš porą savaičių pakeitė vilniustransport.lt, taip pat nesunku pastebėti, kad grįžtama atgal.

Anksčiau tvarkaraščiuose buvo matyti, kuris autobusas, troleibusas naujas, o tai per karščius labai svarbu. Jeigu naujas, yra tikimybė, kad veiks kondicionierius.

Dabar gali sužinoti nebent tai, kuri transporto priemonė pritaikyta dviratininkams ir neįgaliesiems.

Štai dėl tokių „patobulinimų“ į miesto transportą nepavyksta ir nepavyks privilioti daugiau keleivių, o taksi ir pavežėjai jų nebespėja vežti, dėl to kelia kainas ir bemaž visą dieną skelbia piko valandas.

O gal yra kitas paaiškinimas: Rasos, Naujamiestis, Žvėrynas, Šnipiškės, Antakalnis ir net Naujininkai yra statytojų geidžiamiausi, tad jiems ir skirtas šis valdžios tūpsnis?

Tai paaiškės, kai dar likusiose žemės pėdose pradės kilti daugiabučiai, šalia kurių bus vos viena kita automobilių stovėjimo vieta. Ir dar paaiškės, kad miesto transportas čia buvo, kaip sakoma, visai niekuo dėtas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.