Arūnas Dumalakas. Ir policija pripažįsta: technologijos juos pralenkė

Seniai įgrisusiu stiliumi savivaldybė galėjo pasigirti, kokie šaunūs Vilniaus vairuotojai. Galėjo paskelbti kokio nors etatinio kalbėtojo citatą, kaip sostinės gatvėse gerėja vairavimo kultūra, didėja eismo saugumas.

Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Dec 11, 2021, 7:00 AM

Nepasigyrė, nes girtis, atrodė, nelabai yra kuo. Nors per pastaruosius metus beveik perpus sumažėjęs Kelių eismo taisyklių pažeidimų skaičius – lyg ir didelis pasiekimas.

Tik įdomi policijos atstovės J.Samorokovskajos pastaba, kad pareigūnai negauna greičio viršijimo atvejų iš stacionarių greičio matuoklių.

Tad 2020 metais užfiksuoti 111 tūkst. 458 Kelių eismo taisyklių pažeidimai, o 2021-aisiais – tik 77 tūkst. 217.

Kaip čia taip? Juk Vilniuje įrengta 18 stacionarių pažeidimų fiksavimo įrenginių, kuriuos vairuotojai įpratę vadinti greičio matuokliais.

Savivaldybė per gruodį įdiegs dar 5 modernesnius matuoklius, kurie matuoja ne tik vairuotojų pasirinktą greitį, bet ir kitus vairavimo ypatumus: važiavimo A juosta, degant draudžiamam šviesoforo signalui.

Pažeidėjų netikėčiausiose vietose tyko ir vadinamieji trikojai. Atrodytų, įkliūti nusižengėliams – vieni juokai.

Visas įdomumas – būtent čia. Dabar Kelių eismo taisykles užmirštantys vairuotojai sėsdami prie vairo prieš akis neužmiršta prisitvirtinti telefono. O jame – programėlės, informuojančios, kur kelyje bus pažeidimus fiksuojanti įranga.

Turi būti visiškas žioplys, kad nematytum ir negirdėtum perspėjimo signalų ne tik apie stacionarius matuoklius, bet ir trikojus siunčiančio ir vibruojančio telefono.

Dar yra ir žinutės socialiniuose tinkluose, tik tai jau atgyvena – negi gaiši laiką skaitydamas, kur ir ko kelyje laukti.

Tad valdžia ir negiria vilniečių vairuotojų, kokie jie išmanūs, kaip moka naudotis šiuolaikinėmis technologijomis.

Yra ir kita medalio pusė. Programėlės padeda išvengti transporto grūsčių, informuoja apie avarijas, bet vis dėlto jos išlieka didžiausiomis pagalbininkėmis vairuotojams išsisukti nuo baudų už greičio viršijimą ir kitus pažeidimus.

Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Eismo organizavimo skyriaus vadovas R.Markovskis netiesiogiai pripažino, kad įrengdami greičio matuoklius jie vis tiek yra beginkliai prieš vairuotojų gudrybes. Tad stacionarūs pažeidimų fiksavimo įrenginiai nėra skirti bausti.

Galbūt tiesos čia yra – naujieji matuokliai padeda vairuotojams būti atidesniems kelyje ir keisti savo elgesį prie vairo. Ir gal ne tiek svarbu, turi vairuotojas pagalbininką ar yra įpratęs visada laikytis Kelių eismo taisyklių.

Kitos priežastys, kuriomis bandoma paaiškinti didėjantį eismo saugumą – kai 2020 metų kovą įvestas pirmas visuotinis karantinas, visos sostinės gatvės staiga ištuštėjo.

Panaši situacija vyravo keliuose antrojo karantino metu. Tai esą galėjo lemti, kad Kelių eismo taisyklių pažeidimų skaičius sumažėjo.

Dar aiškinama, kad dėl to, kad nuo 2020 metų liepos mėnesio Senamiestyje, siekiant sumažinti automobilių skaičių, įsigaliojo kilpinis eismas.

Bet niekas nežino, kiek po šių ribojimų Senamiestyje užfiksuota Kelių eismo taisyklių pažeidimų, nes policija tokios statistikos neturi.

Ne vienas atvykėlis iš kito miesto, palyginęs padėtį sostinės gatvėse prieš penkerius metus su dabartimi, pasako, kad anksčiau čia buvo laukiniai Vakarai.

Dabar – kas kita. Persirikiuojant iš vienos eismo juostos į kitą bent antras vairuotojas tave įleidžia, mažiau chuliganiško vairavimo atvejų.

Tad nereikėtų vairuotojų nusižengimų skaičiaus mažėjimo sieti vien su programėlėmis telefonuose. Gal kas nors keičiasi ir vilniečių galvose.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kodėl darbo imigrantai svarbūs Lietuvos ekonomikai?
Gyvai
Gyvai: Silvester Belt išlydėjimas į „Euroviziją“