Arūnas Dumalakas. Smėlio užteko tik performansui, o ne gatvėms

Labai jau netinkamą laiką pasirinko savivaldybė aiškinti, per kiek valandų turi būti nuvalyti šaligatviai ir gatvės, kam teikiami prioritetai, kaip organizuojami šie darbai ir pagaliau kodėl vienos gatvės slidesnės už kitas?

Slidu.<br>M.Patašiaus asociatyvi nuotr.
Slidu.<br>M.Patašiaus asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Dec 18, 2021, 7:00 AM

Net išgrandė tam biudžetą, kad sumokėtų už pagiriamuosius rašinius apie sunkų kelininkų ir komunalininkų triūsą šaltuoju metų sezonu.

Antradienį paaiškėjo, kad geriau tuos pinigus valdininkai būtų skyrę kaip priedus prie menkų kiemsargių ir traktorininkų algų.

Mat po lijundros vakare gatvės virto čiuožyklomis, o jų barstyti smėliu ir druska niekas neskubėjo.

Tuo metu 25 tonas smėlio gatves prižiūrinčios įmonės „Grinda“ darbininkai supylė buvusiame taksi parke, kur rodoma Auksiniu liūtu Venecijos meno bienalėje apdovanota opera-performansas „Saulė ir jūra“.

Kai žiūrovai iš kelių aukštų serpantino išskirtinės architektūros statinyje stebėjo vasarotojus, dainuojančius ir gulinėjančius ant smėlio, paprasti vilniečiai griuvinėjo slidžiose gatvėse.

Ne, niekas piestu prieš meną nesistoja. Tik „Saulei ir jūrai“ smėlio pakako, o gatvėms – ne.

Rezultatas – 158 pacientai, atvežti į Respublikinę Vilniaus universitetinę ligoninę. Medikai sakė, kad tai didžiausias šio šaltojo sezono skaičius.

Trečdalis nukentėjusiųjų buvo pristatyti vėlai vakare arba naktį, netrukus po to, kai šaligatviai tapo čiuožyklomis, todėl gydytojams ortopedams-traumatologams darbo netrūko iki pat ryto.

Beje, šioje ligoninėje pacientų ėmė daugėti nuo praėjusio savaitgalio, kai pasikeitė oro temperatūra. Anksčiau vidutiniškai per parą medikai sulaukdavo apie 100 susižalojusių pacientų, bet jau nuo praėjusio šeštadienio šis skaičius kasdien buvo 120-130.

Kad savivaldybės skelbiamos gatvių valymo taisyklės prasilenkia su tikrove, galėjome įsitikinti ir iš antradienio vėlaus vakaro nelaimės naujajame Minsko plento tunelyje.

Čia buvo visiškas jovalas: susidūrė vilkikas „Volvo“ ir lengvasis automobilis „Subaru Legacy“, už kelių metrų apvirto ant šono dar vienas vilkikas DAF su puspriekabe. Iš apvirtusio vilkiko degalų bako išbėgo apie pusę tonos dyzelino.

Pasistengė savivaldybė tik vardydama skaičius ir metodus, kaip vyksta gatvių ir šaligatvių valymo darbai.

Pasirodo, valant šaligatvius pirmenybė teikiama laiptams, takams prie sankryžų ir pėsčiųjų perėjų, visuomeninio transporto stotelėms, magistraliniams šaligatviams prie gatvių ir dviračių takams, o tik vėliau – šaligatviams prie gatvių ir gyvenamųjų namų kiemams.

Pastebėjote tai? Arba kuria kūno vieta antradienį pajutote, kad siekiant išvengti apledėjimo šaligatviai tuojau pat turi būti pabarstyti ledą ir sniegą tirpdančiu smėlio ir druskos mišiniu?

O jeigu, neduokdie, atsidūrėte medikų rankose susilaužę kulkšnį, riešą, stipinkaulį ar šlaunikaulį, turėdami laiko perskaitykite šiuos ir kitus savivaldybės svaičiojimus apie gatvių valymo taisykles ir nusišypsokite. Juk sveikstant svarbiausia gera nuotaika.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.