Kelionių agentūra tik stiprių nervų keliautojams: trys atšauktos kelionės ir pakeistas skrydis namo sujaukė atostogas

Net trys atšauktos kelionės, pakeisti skrydžiai ir jokių kompensacijų. Štai su tokiomis situacijomis susidūrė portalo lrytas.lt skaitytojos. Patys kelionių agentūros atstovai teigia, kad susiklosčiusią situaciją lėmė itin didelė kelionių paklausa pastaruoju metu, o tokie įvykiai agentūrai nėra įprasti.

Turizmas.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Turizmas.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Turizmas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Turizmas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Lėktuvas<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Lėktuvas<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Oro uostas.<br>AFP/Scanpix asociatyvi nuotr.
Oro uostas.<br>AFP/Scanpix asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Jun 26, 2022, 7:13 AM

Atostogas gadino atšaukti skrydžiai

Portalui lrytas.lt skaitytoja Asta (pavardė redakcijai žinoma, - aut.) pasakojo, kad kelionę šioje agentūroje pirko dar pernai metų rudenį, tačiau išvykti į ją nepavyko net tris kartus. Trečią kartą suplanuotas atostogas moteris turėjo atšaukti likus vos keletai valandų.

„Lapkričio mėnesį užsisakėme per šią agentūrą kelionę į Fuerteventūrą, sumokėjome mokestį ir tikėjomės, kad birželio mėnesį bus skrydis. Kovo mėnesį gavome pranešimą, kad šio skrydžio nebebus, keiskite kelionę arba grąžinsime pinigus.

Tada pakeitėme kelionę į Madeirą, kuri turėjo vykti birželio 18 d. Pasiėmėme atostogas, susiplanavome viską turėdami omenyje, kad birželio 18 d. vyks kelionė, tačiau birželio 8 d. vėl gavome pranešimą, kad ir ši kelionė neįvyks.

Tuomet pasirinkome birželio 21 d., nors jau praradome išnuomotus automobilius Madeiroje, iš naujo turėjome susiplanuoti atostogas. 20 d. susikrovėme lagaminus, tikėjomės, kad kelionė įvyks ir laukėme pranešimo iš agentūros apie skrydį.

Kadangi pranešimo ilgai nesulaukėme, patys paraginome agentūrą ir gavome patvirtinimą, kad skrydis kitą dieną tikrai įvyks. Deja, praėjus vos dviem valandoms gavome informaciją, kad ir šis skrydis yra atšauktas“, – patirtimi dalinosi Asta.

Keliautojai Guodai (vardas pakeistas, redakcijai žinomas – aut. past.) į Madeirą išvykti pavyko, tačiau atostogų pabaigą apkartino atšauktas tiesioginis skrydis į Vilnių. Moteris pasakojo, kad beveik iki paskutinės dienos tikslios informacijos apie skrydį namo apskritai nebuvo, o likus dienai iki išvykimo planai buvo pakeisti.

„Birželio 14 d. laiku išvykome į Madeirą, tačiau neturėjome informacijos dėl atgalinio skrydžio, kuris turėjo įvykti birželio 21 d. Pirmąją dieną Madeiroje turėjome susitikimą su „Itakos“ atstove, kurio metu pasakė, jog vis dar nėra aišku kokios oro linijos mus skraidins atgal ir kelintą valandą.

Birželio 20 d. apie pietus susisiekėme su „Itakos“ gide Madeiroje, kad patikslintų kelintą valandą skrydis, tačiau ji negalėjo pateikti jokios informacijos ir prašė dar šiek tiek luktelti. Apie 16 val Madeiros laiku gavome SMS žinutes, kad skrydis į Vilnių yra atšauktas ir mus perkelia į skrydį Funšalis – Varšuva, o iš Varšuvos bus organizuojamas pervežimas į Vilnių autobusu“, – pasakojo keliautoja.

Guoda pridūrė, kad šią kelionių agentūrą rinkosi tik dėl tiesioginio skrydžio iš Lietuvos į Madeirą, tačiau po tokių nesklandumų ne tik nepavyko grįžti į Vilnių tiesioginiu skrydžiu, tačiau ir pati kelionė užtruko beveik parą.

Planus sujaukė įkaitusi situacija

„Itaka Lietuva“ pardavimų vadovė Daiva Strumskienė aiškino, kad tokius nemalonius pasikeitimus skrydžių tvarkaraščiuose lėmė balandžio mėnesį padidėjusi paklausa kelionėms į užsienį.

„Jau balandžio pradžioje įvyko staigus kelionių paklausos šuolis. Dauguma žmonių pirko keliones artimiausiais – gegužės ir birželio mėnesiais. Aviacijos srities specialistai dalinosi perspėjimais, kad auganti paklausa visame pasaulyje, ir ypač Europoje, gali būti didesnė nei galimybės.

Sudėtingą situaciją dar labiau apsunkino papildomi veiksniai: oro uostų skrydžių valdymo bei antžeminio aptarnavimo darbuotojų streikai, pasikartojantys beveik kas savaitę, taip pat oro erdvių ribojimai ir pan. Tai į iš anksto suplanuotą kelionių tvarkaraštį įnešė daug korekcijų“, – kalbėjo ji.

„Itaka Lietuva“ atstovė teigė, kad minėtais atvejais iki paskutinės minutės buvo bandoma surasti alternatyvius sprendimus visiems keliautojams. Deja, du iš suplanuotų skrydžių į Madeirą teko atšaukti pilnai.

„Tai netikėta visai „Itaka“ komandai, kadangi per daugiau nei 30 įmonės gyvavimo metų, su tokio tipo aviacijos sektoriaus situacija dar neteko susidurti.

Iki pat pirmadienio popietės ieškojome visų galimų išeities būdų, kaip dėl susidariusių vėlavimų grandinės užtikrinti nenutrūkstančią, visus metus kas savaitę vykstančią skrydžių programą iš Vilniaus į Madeirą.

Deja, tačiau sprendimo šiuo itin „karštu“ turizmui metu rasti nepavyko. Todėl nedelsiant informavome šiomis artimiausiomis dienomis į Madeirą turėjusius išvykti keliautojus ir kelionių agentūras, per kurias buvo įsigyti paketai“, – komentavo D.Strumskienė.

Apie kompensacijas kalbos nėra

Nors po atšauktų skrydžių pasiūlymą pakeisti skrydžius arba atgauti sumokėtus pinigus Asta ir gavo, tačiau apie kompensaciją kelionių agentūra nekalba.

„Trečią kartą atšaukus kelionę praradome pinigus už išnuomotus automobilius, visi planai, atostogos vėl buvo atšaukti, nes „Itaka“ trečią kartą nuvylė.

Žinoma, pinigus už kelionę jie grąžino per keletą dienų, tačiau jokių kompensacijų negavome, o už tokią pinigų sumą dabar jokia kelionė mums nebeišeina, nes yra vasaros sezonas ir viskas pabrangę.

Jokios kompensacijos jie net nesiruošia duoti. Aš pasiūliau keisti šią kelionę į kitą, kuri jau dabar yra brangesnė, nors anksčiau mes būtume ją nusipirkę už tą pačią sumą, tačiau jie nesutiko. Pasiūlė tik dar kartą keisti tą patį skrydį tik jau su nuolaida“, – teigė moteris.

Pirminį suplanuotą skrydį taip pat pakeitusi Guoda džiaugėsi, kad su darbovietėmis atostogas iš naujo susitarti pavyko, tačiau taip pat apgailestavo dėl kompensacijų stokos.

„Teko iš naujo pildyti atostogų prašymus, derintis darbus su kolegomis. Džiaugiamės, kad darbdaviai supratingi ir leido pasikeisti atostogų datą, nors ir vietoj suplanuotų 5 dienų atostogų teko panaudoti 6 atostogų dienas.

Labai gaila, kad „Itaka“ nesiūlė jokios kompensacijos ar nuolaidos, nors tuo metu mūsų išsirinkta kelionė jau kainavo žymiai pigiau, nes galiojo „paskutinės minutės“ pasiūlymas“, – kalbėjo moteris.

Paklausta apie kompensacijų skyrimą nukentėjusiems keliautojams, „Itaka Lietuva“ atstovė tikslaus atsakymo nepateikė, tačiau komentavo, jog turistams buvo suteiktos lengvatos ir pilnas pinigų grąžinimas už neįvykusias keliones.

„Mes labai apgailestaujame dėl keliautojų lauktų ir neįvykusių atostogų. Už atšauktas keliones žmonės atgaus pilnas sumokėta įmokas.

Keleiviai taip pat galėjo rinktis kitas alternatyvias kryptis arba datas su papildoma specialia nuolaida tiek iš Vilniaus, tiek iš Varšuvos. Kai kurie keliautojai pasinaudojo šia galimybe ir jau tą patį antradienį išskrido į Madeirą iš Varšuvos, dalis keliautojų išvyko kitomis kryptimis su pritaikyta kelionių organizatoriaus specialia kaina“, – komentavo D.Strumskienė.

Neigiamų tendencijų nepastebima

D.Strumskienė aiškindama susiklosčiusią situaciją taip pat paminėjo, kad skrydžių atšaukinėjimai pastaruoju metu yra pastebimi dažniau nei anksčiau.

„Europos oro uostai susiduria su lėktuvų vėlavimais, oro bendrovių sprendimu skrydžius perkelti ir net atšaukti. Vien „Lufthansa“ Europoje atšaukė apie 900 skrydžių. Pokyčius skrydžių tinklelyje pastarąsias savaites stebime Didžiojoje Britanijoje, Olandijoje, Belgijoje ir kitur“, – sakė „Itaka Lietuva“ atstovė.

Vis dėlto, paklaustas apie tokią situaciją mūsų šalyje, Lietuvos oro uostų atstovas žiniasklaidai Tadas Vasiliauskas komentavo, kad neigiamos tendencijos nėra pastebimos.

„Mūsų birželio mėnesio atšaukiamų skrydžių statistikos duomenys rodo, kad atšaukimų mastai Lietuvos oro uostuose nėra išskirtinai išaugę, bendrame skrydžių kontekste tai sudaro apie 1 proc. arba net mažiau. Tai yra skaičius, kuris buvo fiksuojamas ir prieš pandemiją, įprastu laikotarpiu.

Žvelgiant globaliai, oro bendrovės ir kelionių organizatoriai tikrai susiduria su iššūkiais dėl labai aktyvaus paklausos skrydžiams augimo, todėl kartais kyla problemų arba yra atšaukiami skrydžiai, tačiau bendrame kontekste – kol kas nestebime didesnės neigiamos tendencijos dėl atšaukimų būtent Lietuvos oro uostuose vykstančių skrydžių kontekste“, – kalbėjo atstovas žiniasklaidai.

Kalbėdamas apie keleivių srautus T.Vasiliauskas sakė, kad skaičiai jau sugrįžta į priešpandemines vėžes, tačiau vis dar yra šiek tiek mažesni, nei įprasta.

„Šiuo metu fiksuojame keleivių srautus, kurie jau siekia 80–85 proc. keleivių srauto, kuris buvo 2019 metais tuo pačiu metu. Aviacija labai stipriai atsigauna, o kai kuriais laikotarpiais net jau peraugo buvusius priešpandeminius rodiklius“, – sakė jis.

Taip pat Lietuvos oro uostų atstovas žiniasklaidai nurodė, kad tam tikrais atvejais keliautojams už atšauktus skrydžius gali būti skiriama ir piniginė kompensacija. Kompensacijų sąlygas galima rasti Europos vartotojų centro svetainėje.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.