Po V. Matijošaičio skundo VRK pradėjo tyrimą dėl „Laisvės TV“ akcijos „Viso, Visvaldai“

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) nutarė pradėti tyrimą dėl visuomenininko Andriaus Tapino ir „Laisvės TV“ kampanijos „Viso, Visvaldai“, nukreiptos prieš Kauno merą Visvaldą Matijošaitį. Tokį sprendimą komisija priėmė penktadienį vykusio posėdžio metu.

 V.Matijošaitis, A.Tapinas.<br> lrytas.lt koliažas.
 V.Matijošaitis, A.Tapinas.<br> lrytas.lt koliažas.
Visvaldas Matijošaitis<br>G.Bitvinsko nuotr.
Visvaldas Matijošaitis<br>G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2023-05-13 09:03, atnaujinta 2023-05-17 17:14

Kaip VRK nariams teigė Teisės ir tyrimų skyriaus patarėjas Vytautas Vilys, laikinosios sostinės mero skundas dėl „Laisvės TV“ komisiją pasiekė gegužės 5 d. Pasak jo kolegos Ramūno Ramanausko, kreipimesi nurodoma, kad A. Tapinas „pats asmeniškai ir per galimai tuo tikslu įsteigtą „Laisvės TV“ kreipėsi į žiniasklaidos priemones su prašymu publikuoti neigiamą informaciją“ apie V. Matijošaitį.

„Pranešėjas teigia, kad jam yra žinoma, kad už atlygį buvo prašoma rengti specialias laidas, kviesti Visvaldą Matijošaitį diskutuoti, prašoma iš anksto publikuoti atrinktą jo nuomonę ir komentarus, spausdinti reklaminius lankstinukus, kuriuos ketinta savivaldybių merų ir tarybų rinkiminės kampanijos metu išplatinti rinkėjams“, – VRK nariams skundo detales pristatė R. Ramanauskas.

VRK teisininko teigimu, skunde nurodoma, kad vykdyta reklamine kampanija siekta skatinti rinkėjus nebalsuoti už V. Matijošaitį, o akcijai rinktos lėšos buvo skirtos „Laisvės TV“ laidoms, pradėtoms transliuoti politinės kampanijos laikotarpiu. Todėl, VRK adresuotame pranešime pažymi V. Matijošaitis, toks televizijos finansavimas negali būti laikomas įprastiniu.

Komisijos Teisės ir tyrimų skyriaus patarėjas pastebėjo, kad skundas VRK atsiųstas su papildoma informacija ir priedais, kuriuose esą nurodomas konkretus politinės kampanijos dalyvis, finansiškai parėmęs A. Tapino akciją.

„Įdomu, kad pranešėjas pastebi ir teigia, kad jam yra žinoma, kad šiuo konkrečiu atveju neigiamą politinę reklamą apmokėjo net rinkimų kampanijos dalyviai, pervesdami lėšas į „Laisvės TV“ sąskaitą – nurodo galimą asmenį ir tam tikrą sumą, kuri buvo pavesta“, – sakė R. Ramanauskas.

Teisės ir tyrimų skyrius, įvertinęs skundą, matė pagrindo pradėti išsamesnį tyrimą. Tam VRK pritarė bendru sutarimu.

„Manau, kad nėra ko delsti, nes aišku, kad tam, kad galėtume turėti pakankamai duomenų, reikia imtis tyrimo“, – teigė VRK narys Andrius Vaišnys.

ELTA primena, kad sausį visuomenininkas, „Laisvės TV“ įkūrėjas A. Tapinas paskelbė apie kampaniją „Viso, Visvaldai“. Akcija vykdyta tikslu skatinti kauniečius mero rinkimuose nepalaikyti ne vienoje skandalingoje istorijoje figūruojančio Kauno mero V. Matijošaičio.

2020 m. Seimo rinkimų metu „Laisvės TV“ vykdė panašią kampaniją, nukreiptą prieš Lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos (LLRA-KŠS) lyderį Waldemarą Tomaszewskį, ir platino leidinį „Viso gero, Valdemarai?“. Tuomet politikui apskundus šią iniciatyvą VRK, komisija pripažino leidinį neigiama politine reklama, tačiau neužfiksavo politinių kampanijų finansavimo reikalavimų pažeidimo.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.