G. Nausėda: Ukrainos maisto produktai galėtų būti transportuojami per Baltijos jūros uostus

Prezidentas Gitanas Nausėda tvirtina, kad Rusijai blokuojant Ukrainos grūdų eksportą bei niokojant žemės ūkio infrastruktūrą, maisto produktai iš Ukrainos galėtų būti transportuojami per „patikimus Baltijos jūros uostus“. Pasak jo, norint sustiprinti pažeidžiamas ekonomikas, reikia ieškoti geopolitinių sprendimų.

Gitanas nausėda.<br>A.Ufarto/ELTA nuotr.
Gitanas nausėda.<br>A.Ufarto/ELTA nuotr.
Gitanas nausėda.<br>V.Skaraičio nuotr.
Gitanas nausėda.<br>V.Skaraičio nuotr.
Gitanas nausėda.<br>V.Skaraičio nuotr.
Gitanas nausėda.<br>V.Skaraičio nuotr.
Gitanas nausėda.<br>V. Skaraičio nuotr.
Gitanas nausėda.<br>V. Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Sep 20, 2023, 6:39 PM, atnaujinta Sep 20, 2023, 6:40 PM

„Vienašališki Rusijos veiksmai, tokie kaip atsisakymas dalyvauti Juodosios jūros grūdų iniciatyvoje, keliantys pavojų mažiausiai 82 šalims ir 349 milijonams žmonių, kuriems šiuo metu kyla didžiausia maisto trūkumo grėsmė, turėtų būti visuotinai pasmerkti. Galimybė naikinti sankcijas Rusijai – net nesvarstytina“, – trečiadienį Jungtinių Tautų Generalinėje Asamblėjoje teigė G. Nausėda.

„Norėdami sustiprinti pažeidžiamas ekonomikas, turime ieškoti geopolitinių sprendimų. Vienas iš jų galėtų būti atverti daugiau solidarumo koridorių, kitas – siūlyti alternatyvius Ukrainos maisto produktų transportavimo kelius, pavyzdžiui, per patikimus Baltijos jūros uostus. Tarptautine parama taip pat būtų galima paskatinti vietinę maisto gamybą ir trąšų prieinamumą pažeidžiamuose regionuose“, – akcentavo jis.

ELTA primena, kad liepos 17 d. Maskva pasitraukė iš susitarimo, leidžiančio saugiai eksportuoti ukrainietišką produkciją iš Juodosios jūros uostų. Reaguojant į tai užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis, žemės ūkio ministras Kęstutis Navickas ir susiekimo ministras Marius Skuodis Europos Komisijai (EK) pateikė siūlymus dėl Ukrainos grūdų eksporto.

Ministrai paragino stiprinti alternatyvų maršrutą per Baltijos šalis, siūlė išplėtoti žaliąjį tranzito koridorių per Lenkiją į Klaipėdą.

M. Skuodis yra minėjęs, jog ukrainietiški grūdai nėra gabenami per Lietuvą, nes grūdų kaina yra per didelė, o tranzitui užtikrinti esą reikalingos subsidijos.

Ukrainos žemės ūkio tarybos atstovų teigimu, kariaujanti šalis šiuo metu negali išvežti apie 30 mln. tonų grūdų pertekliaus.

Europos Komisijos duomenimis, nuo pernai gegužės iki šio birželio solidarumo koridoriais Ukraina eksportavo beveik 82 mln., importavo – 29 mln. tonų prekių. Šiais maršrutais išvežta maždaug 41 mln. tonų grūdų, 65 proc. – Dunojaus koridoriumi. Likusi dalis pervežta kelių ir geležinkelių transportu. Daugiausia grūdų iš išplukdoma Dunojumi, per Rumunijos uostus.

Palyginimui, pasinaudojant liepą nutrūkusia Juodosios jūros grūdų iniciatyva, Kremliaus režimo užpulta valstybė jų išplukdė 32 mln. tonų.

Seimo Ekonomikos ir Kaimo reikalų komitetų pirmininkai viešai yra paraginę ne tik svarstyti apie ES subsidijas – kuriomis būtų padengiami dideli prekių atgabenimo iki Lietuvos uosto kaštai – bet ir vykdyti intervencinius pirkimus – siekiant išlaikyti konkurencingas grūdų kainas rinkoje.

Europos Sąjunga (ES) rugsėjo viduryje paskelbė, kad draudimas importuoti ukrainietiškus grūdus į penkias ES valstybes nebegalios, bet Lenkija, Vengrija ir Slovakija netrukus po to pareiškė, kad jos šio sprendimo nesilaikys ir toliau neleis įvežti ukrainietiškų grūdų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.