Tačiau viešojoje erdvėje šokas kilo ne tik dėl pačios nelaimės, bet ir dėl to, kas lemtingą vakarą dėjosi aplink ypač vasarą gausiai lankomą vietovę.
Ketvirtadienį šalyje svilino rekordinis karštis, todėl žmonės puolė atsigaivinti prie vandens ir apgulė paplūdimius.
Sostinėje esantys Žalieji ežerai yra vienas pagrindinių taškų, kur maudytis vyksta vilniečiai, tačiau juos pasiekti automobiliu vasarą tampa tikru kantrybės išbandymu – labai siaura gatvele visiems pravažiuoti tampa sunkiai įmanoma, vairuotojai ilgam stringa spūstyse.
Būtent tokia situacija nutiko ir ketvirtadienio vakarą, kai gavę pranešimą apie skęstantį vaikiną jo gelbėti išvyko narai ir medikai.
Pranešimas apie skęstantį jaunuolį buvo gautas 17 val. 06 min., iš vandens jis ištrauktas maždaug po 40-ies minučių, tačiau socialiniuose tinkluose netyla pamąstymai, kad nelaimės visgi buvo galima išvengti.
Pasirodė liudijimų, kad medikų ir narų kiti vairuotojai tiesiog nepraleido, tad gelbėtojai kartu su kitais prie ežerų traukiančiais vilniečiais strigo spūstyse.
Viena moteris feisbuke pasakojo, kad kažkam policijos pareigūno pasiteiravus, kodėl pagalba atvyko taip vėlai, šis patikino, kad nebuvo įmanoma prasibrauti gatve, vedančia prie ežerų.
Moteris taip pat nurodė, kad vaikinas prie vandens buvo su savo draugais, jie tarpusavyje kalbėjo arabiškai.
Visgi ją labai nustebino ir kitų poilsiavusių žmonių elgesys – esą kai kurie į pagalbos šauksmus ir raginimą pasitraukti nuo kranto apskritai nereagavo arba traukėsi labai vangiai.
Pasak vilnietės, vandenyje nebuvo matyti ir gelbėtojų.
Vilniaus priešgaisrinės gelbėjimo valdybos Šeštosios komandos vyr. specialistas, naras Alvydas Berlinskas portalui 15min pasakojo, kad jau pasiekę ežero prieigas ugniagesiai, o vėliau ir medikai paprasčiausiai strigo spūstyje dėl pakelėje pristatytų automobilių.
„Į iškvietimą pirmiausia reagavo arčiausiai esantys ugniagesiai – tai buvo Trečioji komanda, išvykusi iš Fabijoniškių. Taip pat išsiųsta ir mūsų, Šeštoji komanda, turinti gelbėjimo vandenyje įrangą.
Mes turime įrangą, su kuria galime nardyti, o pirmoje išvykusioje komandoje yra tik ugniagesiai-plaukikai – jie nardymo įrangos neturi. Viskas vyko sklandžiai, kol pirmieji gelbėtojai pasiekė stovinčius automobilius – tada prasidėjo labai lėtas važiavimas.
Jie mums pranešė, kad privažiavimas yra apsunkintas. Galiausiai jie šoko iš automobilio ir bėgo pėsčiomis.
Tą patį darėme ir mes, kai atvykome – nešėmės visą įrangą apie 300–400 metrų. Privažiavimas buvo tiesiog neįmanomas – žmonės buvo pristatę automobilių visur, net ir ten, kur draudžiama“, – 15min sakė ugniagesys-gelbėtojas Alvydas Berlinskas.
Tiesa, ugniagesys-gelbėtojas portalui pripažino, kad būtent šiuo atveju, net jei ir nebūtų pasitaikiusios spūstys, egiptiečio gyvybės išgelbėti nebūtų pavykę, nes po vandeniu jis išbuvo per ilgai. Jam padėti esą galėjo tik šalia buvę žmonės.
Sureagavo savivaldybė: ko imsis?
Šiuos pasvarstymus išgirdo ir Vilniaus miesto savivaldybė. Vicemeras Andrius Grigonis penktadienį pripažino, kad tai yra tragedija, kuri neturėjo įvykti.
Pasak jo, gatvė, kuri buvo gausiai apstatyta automobiliais, iš esmės turėjo būti tuščia.
„Mano žiniomis, gelbėtojai sureagavo nedelsiant, ir paplūdimyje buvę gelbėtojai į pranešimą sureagavo iš karto. Deja, dėl drumsto vandens nepavyko iš karto žmogui panirus po vandeniu nustatyti buvimo vietos.
Kalbant iš savivaldybės pusės ir transporto srautų reguliavimo, raginčiau miesto gyventojus aktyviau laikytis kelių eismo taisyklių, dėl to, kad jos turbūt sukurtos ne šiaip sau.
Vakar diena parodė, kad visa Žaliųjų ežerų gatvė buvo užparkuota automobiliais, nors automobilių parkavimas ten yra draudžiamas“, – aiškino A.Grigonis.
Vicemero teigimu, būtent tai ir sutrukdė sklandžiai judėti tam tikrų tarnybų automobiliams. Savo ruožtu A.Grigonis patikino, kad savivaldybė jau įsivertino situaciją ir imsis papildomų veiksmų.
Vilniečius jis taip pat ragina keliaujant į paplūdimį rinktis viešąjį transportą, keliauti dviračiais, paspirtukais ar tiesiog pėsčiomis. Tiesa, jau nuo šeštadienio dažninamas ir 36 autobuso maršrutas, kuris yra populiariausias, norint pasiekti Žaliuosius ežerus.
Taip pat bus pasirinkti didesnės talpos autobusai, kad miestiečiai prie ežero teritorijos galėtų patekti komfortiškiau.
„Ką mes papildomai įsivertinę šią situaciją taip pat darysime, tai jau mobilizavome viešosios tvarkos pajėgumus, kurie jau nuo 11 val. budi ir padeda reguliuoti transporto srautus.
Po trijų savaičių Žaliųjų ežerų gatvės pradžioje įrengsime ir papildomą šlagbaumą, kuris padės sukontroliuoti transporto priemonių skaičių tam, kad išvengtume situacijų, kai parkingo vietų yra mažiau nei automobilių, ir gatvės bei paplūdimių parkavimo zonos yra užgrūstos“, – dėstė A.Grigonis.
Savivaldybė taip pat žada papildomai įrengti ir pėsčiųjų perėją, kad palengvintų viešuoju transportu atvykusių žmonių patekimą prie paplūdimių, taip pat dubliuos kelio ženklus, kad atkreiptų dėmesį į vietas, kur parkavimas yra draudžiamas.
Anot vicemero, papildomas parkavimo vietų įrengimas toje vietovėje būtų sudėtingas, nes paplūdimį supa valstybinės reikšmės miškai.
„Reikėtų kirsti reikšmingas miškų teritorijas, tačiau nepaisant to, mes ieškome galimybių tam, kad įrengtume kažkokią ribotą zoną papildomoms parkavimo vietoms, kad palengvintume situaciją ir tiems, kurie atvyksta automobiliu“, – komentavo A.Grigonis.
Kaip teigė Vilniaus vicemeras, tais atvejais, kai akivaizdžiai bus užtveriamas kelias link paplūdimių, neatmetama ir automobilių nutempimo galimybė, nes dėl gatvių užkišimo, pažeidžiant teisės aktus, esą ir atsiranda situacijos, kai tarnybos esant kritiniais atvejais negali pravažiuoti.
Pasak A.Grigonio, Žaliųjų ežerų gatvė nebuvo siaurinta, bet pernai ten buvo įrengtas papildomas dviračių takas.