Naktinio susidorojimo tyrėjai užčiuopė siūlo galą

Mirtiną pasikėsinimą į du Klaipėdos verslininkus tiriantys pareigūnai nustatė galimą žudikų automobilį – jie savo aukas sekė važiuodami „Renault Scenic“. Naktį į ketvirtadienį kol kas nenustatytų žudikų taikiniu plente tapo klaipėdiečiai verslininkai 53 metų Vladislavas Polegoška ir 59 metų Valerijus Fedorcovas.

Daugiau nuotraukų (1)

Gediminas Pilaitis

May 10, 2014, 2:17 PM, atnaujinta Feb 14, 2018, 2:33 AM

Abu jie – buvę profesionalūs laivavedžiai, jūrininkų įdarbinimo ir laivų valdymo įmonės „Askoldas“ bendraturčiai.

Važiavo „Renault Scenic“

Kruvinas išpuolis surengtas kelyje Klaipėda–Palanga–Liepoja praėjus vos pusvalandžiui po vidurnakčio. Automobilis „Volvo XC 60“, kurį vairavo V.Fedorcovas, plente ties posūkiu į Nemirsetą susidūrė su kita mašina.

Iš jos iššokę du asmenys ėmė šaudyti į „Askoldo“ vadovą V.Fedorcovą ir kartu su juo važiavusį V.Polegošką. Iš nusikaltimo vietoje paliktų pėdsakų spėjama, jog šūvius į verslininkus paleidę žudikai važiavo automobiliu „Renault Scenic“.

Pareigūnams reikia visuomenės pagalbos – žmonių, pastebėjusių aplamdytą, sudegintą, kur nors miške, laukuose ar kitur paliktą įtartiną „Renault“, prašoma pranešti policijai.

Po susidūrimo – šūviai

Kol kas neaišku, kokiais ginklais šaudyta. Keletas kulkų tūtelių rasta, bet ekspertai dar nepateikė išvadų. Kiek šūvių paleista, irgi dar nežinoma – greičiausiai žudikai buvo išsitraukę pistoletą arba automatą. Rastos kelios 9 milimetrų kalibro kulkos.

Bus aiškiau, kai tyrėjai gaus žuvusio verslininko palaikų ekspertizės duomenis. Apie nusikaltimą pranešęs V.Fedorcovas aptiktas toliau nuo įvykio vietos. Sužalotas į pilvą vyras greičiausiai bandė bėgti, kad išvengtų mirtinų šūvių.

Negyvas V.Polegoška gulėjo šalia automobilio. Vakar jis buvo pašarvotas Šv.Kazimiero bažnyčios patalpose.

Paklaustas, ar po operacijos atsigaunantis V.Fedorcovas jau gali duoti parodymus, Klaipėdos apygardos prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo skyriaus prokuroras Ruslanas Ušinskas pasuko kalbą į šoną: „Žinau, kad jis gyvas, kvėpuoja. Mums dabar svarbiau apklausti kitus liudininkus – verslininkų giminaičius, draugus, bendradarbius.“

Susidūrė su kelių ereliais?

Neatmetama ir atsitiktinio išpuolio versija – verslininkų automobilį plente galėjo atakuoti įžūlūs chuliganai, kurių veiksmai neprognozuojami. Įsiplieskus konfliktui kelių ereliai galėjo griebtis ginklų. Jei iš anksto susitarę nusikaltėliai tą naktį būtų specialiai pasaloje ties posūkiu į Nemirsetą tykoję nužiūrėtų aukų, sužeistas V.Fedorcovas kažin ar būtų likęs gyvas – samdomi žudikai stengiasi pašalinti visus liudininkus.

„Jau buvo tamsu, sužeistas vyriškis bėgo, gal kur nors pasislėpė. Išsigandę kitų plentu skriejančių mašinų žudikai negaišo laiko – spruko iš nusikaltimo vietos, kad nebūtų atpažinti“, – galimų įvykių scenarijų dėstė R.Ušinskas.

Anot jo, nagrinėjamos įvairios, net pačios absurdiškiausios versijos.  Automobilis „Renault“, kuriuo galimai naudojosi žudikai, galėjo būti vogtas, registruotas kito asmens vardu.

Darbuotojai – priblokšti

Bendrovė „Askoldas“ įsikūrusi Klaipėdos centre, daugiaaukščiame verslo centro „Vitė“ pastate. Visi darbuotojai sukrėsti, neįsivaizduoja, kam neįtiko verslininkai, kas siekė su jais susidoroti, kodėl reikėjo plente šaudyti į žmones.

Jūrininkų įdarbinimu ir komercinių laivų valdymu užsiimančio „Askoldo“ ekonominė būklė stabili. Tarp jos bendraturčių – trys asmenys: V.Polegoška, V.Fedorcovas ir jo žmona Natalija.

Įsiutino verslo partnerį

„Askoldas“ – viena pirmųjų šalyje jūrininkų įdarbinimo įmonių, įsteigta buvusių laivavedžių V.Fedorcovo ir V.Polegoškos.

„Askoldas“ rado ir naujų verslo galimybių – užsiima iš kitų įmonių nuomojamų prekybos laivų valdymu, formuoja jų įgulas. Lietuvoje veikia apie 30 atestuotų jūrininkų įdarbinimo įmonių.

Anksčiau V.Fedorcovas skųsdavosi, kad ekonominė krizė žlugdo verslą.  Sumenkus krovinių rinkai, „Askoldas“, kaip ir kitos laivybos įmonės, gaudavo mažiau pajamų, vėluodavo atsiskaityti su įgulomis. Pastaruoju metu jūrininkai šios įmonės veikla ir atlyginimais nesiskundžia.

Šeši „Askoldo“ valdomi laivai gabena įvairius krovinius į Baltijos ir Šiaurės jūrų uostus.

Anksčiau jie visi plaukiojo su vadinamosiomis patogiomis vėliavomis.

„Askoldo“ savininkams gyvenimą apkartino jų buvęs verslo partneris Terlanas Ibragimovas, su kuriuo jie įsteigė bendrovę „Aurora Shipping“ ir jos vardu prieš ketverius metus įsigijo laivą „Klaipėda“.

Iš „Swedbank“ vyrai buvo gavę 3 mln. 150 tūkst. eurų paskolą. T.Ibragimovui priklausė pusė vieno laivo bendrovės „Aurora Shipping“ akcijų. Vėliau akcininkų santykiai tik blogėjo – ėmė pyktis dėl bendro verslo, turto valdymo, kitų reikalų. T.Ibragimovas siūlė proporcingai pasidalyti ne tik „Aurora Shipping“, bet ir kitų Lietuvoje ir užsienio šalyse bendrai valdomų įmonių akcijas, darbuotis atskirai.

Dėl akcijų bylinėjosi teisme

Vėliau ginčai persikėlė į teismus. T.Ibragimovas supyko, kad V.Fedorcovas ir V.Polegoška vienašališkai sudarė sutartį, pagal kurią jis savąsias „Aurora Shipping“ akcijas perleido partneriams.

Buvęs „Askoldo“ vyriausiasis buhalteris T.Ibragimovas mėgino įrodyti, kad sutartis yra niekinė, negaliojanti, įtarinėjo, kad jo parašas dokumentuose suklastotas, bet nieko nepešė.

Po to ir T.Ibragimovas sulaukė kaltinimų, kai V.Fedorcovas ir V.Polegoška sužinojo, kad jis neva sukčiaudamas per dvejus metus iš kitos įmonės „Fongoo LLP“ sąskaitos nedidelėmis sumomis pasisavino beveik 2 mln. eurų.

„Askoldo“ vadovai sudarė ginčijamą sutartį su T.Ibragimovu dėl jam priklausančių „Aurora Shipping“ akcijų išpirkimo ir nurodė policijai galimo sukčiavimo faktus.

„Kol kas „Askoldo“ savininkų civilinių santykių su kitomis įmonėmis ir verslo partneriais nenagrinėjame, yra svarbesnių darbų“, – penktadienį kalbėjo prokuroras R.Ušinskas.

Žudikų taikinys – verslininkai

Klaipėdoje nusikaltėliai ir anksčiau ne kartą taikėsi į jūrų verslo ir transporto įmones bei jų savininkus. Vieni žuvo nuo kulkų, kiti vos išvengė mirties.

Net tris kartus buvo sprogdinamos jūrų krovinių ekspedijavimo įmonės, kuriai vadovavo verslininkas Olegas Klepovas, patalpos. Galingi sprogimai sudrebino jo agentūrą J.Karoso gatvėje, paskui trotilo užtaisas driokstelėjo prie nebaigto statyti jo gyvenamojo namo Melnragėje. Mėginta pagrobti prabangų O.Klepovo automobilį „Mercedes-Benz“.

Kitas žinomas verslininkas, įmonių grupės „Ferteksos transportas“ savininkas Igoris Udovickis irgi buvo tapęs samdomų žudikų taikiniu – į jo gyvybę pasikėsinta Ryšininkų gatvėje, daugiabučio namo laiptinėje.

Po pirmojo šūvio, užsikirtus žudiko pistoletui, I.Udovickis spėjo pasislėpti. Žudynių organizatoriai ir vykdytojai suimti, nuteisti, o kas užsakė nužudymą, iki šiol paslaptis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.