Teisme išaiškėjo tiesa: po mirtinos avarijos naikinti įkalčiai

Kauno apygardos teismas tęsia bylos, kurioje kelių monstru pramintas 29 metų Arūnas Stiklioraitis kaltinamas šiurpios avarijos sukėlimu, nagrinėjimą. Tragiškas „Mercedes-Benz“ ir „Opel Astra“ susidūrimas įvyko Kauno centre 2014 metų sausį.

Kaune teismas atvertė kelių chuligano A.Stiklioraičio bylą. Taip atrodė automobiliai po jo sukeltų avarijų.<br>G.Bitvinsko ir M.Patašiaus nuotr.
Kaune teismas atvertė kelių chuligano A.Stiklioraičio bylą. Taip atrodė automobiliai po jo sukeltų avarijų.<br>G.Bitvinsko ir M.Patašiaus nuotr.
A.Stiklioraitis posėdžių salėje slėpė veidą.<br>G.Bitvinsko nuotr.
A.Stiklioraitis posėdžių salėje slėpė veidą.<br>G.Bitvinsko nuotr.
A.Stiklioraitis posėdžių salėje slėpė veidą.<br>G.Bitvinsko nuotr.
A.Stiklioraitis posėdžių salėje slėpė veidą.<br>G.Bitvinsko nuotr.
A.Stiklioraitis posėdžių salėje slėpė veidą.<br>G.Bitvinsko nuotr.
A.Stiklioraitis posėdžių salėje slėpė veidą.<br>G.Bitvinsko nuotr.
A.Stiklioraitis posėdžių salėje slėpė veidą.<br>G.Bitvinsko nuotr.
A.Stiklioraitis posėdžių salėje slėpė veidą.<br>G.Bitvinsko nuotr.
A.Stiklioraitis posėdžių salėje slėpė veidą.<br>G.Bitvinsko nuotr.
A.Stiklioraitis posėdžių salėje slėpė veidą.<br>G.Bitvinsko nuotr.
A.Stiklioraitis posėdžių salėje slėpė veidą.<br>G.Bitvinsko nuotr.
A.Stiklioraitis posėdžių salėje slėpė veidą.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Sep 5, 2016, 12:36 PM, atnaujinta May 14, 2017, 1:00 AM

Per avariją žuvo „Opel“ keleivis 22 metų Eimantas Motiejaitis, o jo 23 metų sužadėtinė Greta Labanauskaitė buvo sunkiai sužeista. „Mercedes“, kurį, įtariama, vairavo A.Stiklioraitis, lėkė maždaug 150 kilometrų per valandą greičiu.

Pirmadienio posėdyje parodymus turėjo duoti liudininkai iš Kauno ir Kėdainių, matę, kaip prie vairo sėdėjo A.Stiklioraitis.  Jis neigia vairavęs „Mercedes-Benz“ tragedijos momentu.

Nukentėjusiųjų advokatai apklausti prašys ir kitos A.Stiklioraičio sukeltos avarijos aukos tėvą, bet jis tikriausiai liudys tik kituose posėdžiuose.

Į teismą atvykęs A.Stiklioraitis nuo fotoobjektyvų dangstėsi storu segtuvu. 

Teisėjas Arūnas Paštuolis nusistebėjo, kodėl A.Stiklioraitis iš pradžių prašė atidėti praėjusį  teismo posėdį dėl to, kad jam neva reikėjo rugsėjo 1-ąją vesti į mokyklą vaikus, o paskui staiga susirgo. 

„Aš ir dabar labai blogai jaučiuosi, turiu temperatūros“, – aiškino A.Stiklioraitis. Dėl medikės Gretos Gogelienės jam išduotos ligos pažymos bus atliekamas medicininis auditas.

Pirmadienį teismo posėdžio metu nukentėjusioji G.Labanauskaitė pateikė civilinį ieškinį A.Stiklioraičio seseriai Adrijanai Šidlauskienei, kuriai priklausė jos sužadėtinio mirties įrankiu tapęs „Mercedes-Benz“. Prašomos neturtinės žalos dydis – 17,5 tūkst. eurų. 

Tiesa, teismas neprijungė civilinio ieškinio A.Šidlauskienei – atsakovu lieka tik A.Stiklioraitis. Teismas konstatavo, jog tai buvo padaryta pavėluotai. 

Parodymus davė „Mercedes“ automobilių remontu ir diagnostika užsiimančios bendrovės vadovas Olegas Mackevičius, byloje pripažintas specialistu. Įmonėje buvo atliktas išsamus mirtį sukėlusio „Mercedes-Benz“ tyrimas specialia įranga, skirta šios markės mašinoms. 

Anot O.Mackevičiaus, jo įmonės turima įranga galima atlikti nuodugnesnį patikrinimą.

Kadangi „Mercedes“ keleivio saugos oro pagalvė nesuveikė, galima daryti išvadą, kad jo vietoje niekas nesėdėjo. A.Stiklioraitis policijai tvirtino, jog vairavo jo draugas Darius Vilūnas, o jis sėdėjo šalia. Tačiau klasta vėliau buvo paneigta. 

Tyrimo metu išaiškėjo, jog buvo bandoma tyčia atjungti keleivio saugos pagalvę, įsilaužiant į automobilio mechanizmą. Nagai kišti ir prie diržo – jis išvyniotas ir įkimštas į sėdynę.

Vėliau buvo paimtas kitos mašinos diržas ir įgrūstas į „Mercedes“.

Siekta sudaryti įspūdį, kad pagalvė neiššovė, nes ji neva buvo netinkamai sumontuota.

„Jei keleivis automobilyje sėdėjo, pagalvė turėjo suveikti. Buvo bandoma sutrukdyti tyrimui“, – tvirtino O.Mackevičius. Specialistas paaiškino, kaip buvo sulaužytos grotelės ir pasiekta pagalvės jungtis. Mašina buvo ardoma.

Vien tik diržas, anot O.Mackevičiaus, nebūtų apsaugojęs A.Stiklioraičio nuo sužalojimų. Be to, buvo siekiama sumėtyti pėdas ir naudojant diržą. 

Teisiamasis aiškino, jog anksčiau automobilis buvo daužtas, todėl ir galėjo būti neatitikimų dėl pagalvių. Tačiau specialistas O.Mackevičius jo versiją paneigė.

Teisme pirmadienį liudijęs kelių policijos patrulis papasakojo apie tragišką avariją: „Atvykę paklausėme, kas vairavo automobilį. Vyriškis prisistatė Dariumi Vilūnu, bet neatsimenu, ar jis pateikė dokumentus. Buvo nežmoniškas greitis.“ 

„Avarija įvyko mums prieš akis. Smūgis buvo milžiniškas. „Opel“ važiavo gal 10–15 kilometrų per valandą, o „Mercedes“ greitis buvo didelis“, – per teismo apklausą sakė liudininkas Aurimas Šidlauskas iš Kėdainių. Jis nėra susijęs su A.Stiklioraičiu ar priešinga puse giminystės ryšiais, anksčiau niekada nebuvo susitikęs su bylos dalyviais. A.Šidlauskas su draugais mėgino gelbėti „Opel“ važiavusius žmones, norėjo nukelti variklio dangtį.

A.Šidlausko tvirtinimu, prie vairo sėdėjo A.Stiklioraitis. Pastarasis prisipažino neturintis teisių ir telefonu išsikvietęs draugą. A.Stiklioraitis paprašė niekam nepasakoti, kad jis vairavo mašiną. Daugiau iš „Mercedes“ niekas neišlipo.

Liudininkas nedvejodamas atpažino A.Stiklioraitį ir teismo salėje.

Po avarijos A.Šidlauskas perskaitė socialiniame tinkle „Facebook“ žuvusio jaunuolio tėvo Š.Motiejaičio prašymą atsiliepti mačiusius įvykį ir nusprendė pasielgti pilietiškai. Jaunuolis tvirtino, jog policijos pareigūnai įvykio vietoje jo neapklausė.

Įtariama, kad A.Stiklioraitis po avarijos paskambino netoliese buvusiam D.Vilūnui, o pastarasis atvyko anksčiau nei policija ir prisiėmė draugo kaltę. Bičiuliai galėjo pasinaudoti kilusia sumaištimi – patrulis prisiminė, jog prie tragedijos vietos buvo susirinkę nemažai žmonių. Liudininkai matė, kad A.Stiklioraitis bendravo su kažkuo telefonu.

Kartu su A.Šidlausku važiavęs kėdainiškis Gytis Kantautas taip pat patvirtino matęs avariją ir teisme atpažino A.Stiklioraitį. Vieta buvo gana gerai apšviesta. A.Stiklioraitis prašė nesakyti, kad jis vairavo mašiną. Avarijos kaltininkas skambino draugui ir prašė atvažiuoti.

A.Stiklioraitis baustas už Kelių eismo taisyklių pažeidimus 31 kartą, dusyk buvo nutvertas prie vairo girtas. Iš jaunuolio ne kartą už šiurkščius Eismo taisyklių pažeidimus buvo atimtas vairuotojo pažymėjimas, tačiau jis keliuose toliau sėjo nelaimes.

Kaunietis A.Stiklioraitis tapo antru Lietuvoje vairuotoju, kurio sukelta avarija prilyginta tyčinei žmogžudystei. Už tai gresia iki 15 metų nelaisvės.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: iniciatyvą balsuoti už dvigubą pilietybę VRK kaltina agitavimu