Oficiali versija, kodėl Kaune įvyko funikulieriaus avarija

Avarija Kauno Žaliakalnio funikulieriuje įvyko dėl darbo saugos ir instrukcijų nesilaikiusio funikulieriaus operatorius, o įrenginys buvo techniškai tvarkingas, pranešė LRT televizijos naujienų tarnyba.

Avariją patyręs Kauno Žaliakalnio funikulierius.<br>Lrytas.lt koliažas
Avariją patyręs Kauno Žaliakalnio funikulierius.<br>Lrytas.lt koliažas
Nelaimė Žaliakalnio funikulieriuje.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Nelaimė Žaliakalnio funikulieriuje.<br>G.Bitvinsko nuotr.
M.Patašiaus nuotr.
M.Patašiaus nuotr.
Argentinos lietuvių bendruomenės „Nemunas“ atstovams į Žaliakalnį teko kopti laiptais – funikulierius po birželio 6 dienos avarijos dar uždarytas.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Argentinos lietuvių bendruomenės „Nemunas“ atstovams į Žaliakalnį teko kopti laiptais – funikulierius po birželio 6 dienos avarijos dar uždarytas.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Avariją patyręs Kauno Žaliakalnio funikulierius.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Avariją patyręs Kauno Žaliakalnio funikulierius.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Iki šiol puikiai veikiantį funikulieriaus mechanizmą montavo šveicarų įmonė „Th.Bell“.
Iki šiol puikiai veikiantį funikulieriaus mechanizmą montavo šveicarų įmonė „Th.Bell“.
Nelaimė Žaliakalnio funikulieriuje.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Nelaimė Žaliakalnio funikulieriuje.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Nelaimė Žaliakalnio funikulieriuje.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Nelaimė Žaliakalnio funikulieriuje.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Nelaimė Žaliakalnio funikulieriuje.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Nelaimė Žaliakalnio funikulieriuje.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Kauno Žaliakalnio funikulierius, nelaimė, sužaloti vaikai<br>G.Bitvinsko nuotr.
Kauno Žaliakalnio funikulierius, nelaimė, sužaloti vaikai<br>G.Bitvinsko nuotr.
Turistai mielai keliasi funikulieriumi į Aleksoto kalną nuo kurio gali pamatyti Kauno panoramą, istorinį keltuvą įamžina nuotraukose.
Turistai mielai keliasi funikulieriumi į Aleksoto kalną nuo kurio gali pamatyti Kauno panoramą, istorinį keltuvą įamžina nuotraukose.
Nelaimė Žaliakalnio funikulieriuje.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Nelaimė Žaliakalnio funikulieriuje.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Nelaimė Žaliakalnio funikulieriuje.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Nelaimė Žaliakalnio funikulieriuje.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Nelaimė Žaliakalnio funikulieriuje.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Nelaimė Žaliakalnio funikulieriuje.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Nelaimė Žaliakalnio funikulieriuje.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Nelaimė Žaliakalnio funikulieriuje.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Funikulierius, ruduo, orai, Kauno liftai<br>M.Patašiaus nuotr.
Funikulierius, ruduo, orai, Kauno liftai<br>M.Patašiaus nuotr.
Funikulierius niekada nebuvo pelningas, bet juo mielai naudojosi Kauno gyventojai ir miesto svečiai.
Funikulierius niekada nebuvo pelningas, bet juo mielai naudojosi Kauno gyventojai ir miesto svečiai.
Planuojama remontuoti funikulieriaus bėgius.<br>A.Barzdžius
Planuojama remontuoti funikulieriaus bėgius.<br>A.Barzdžius
Nelaimė Žaliakalnio funikulieriuje.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Nelaimė Žaliakalnio funikulieriuje.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Nelaimė Žaliakalnio funikulieriuje.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Nelaimė Žaliakalnio funikulieriuje.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Aleksoto funikulierius įrengtas 1935 metais - jame išlikusi autentiška, jau 70 metų veikianti traukos įranga.<br>M. Patašiaus nuotrauka iš archyvo
Aleksoto funikulierius įrengtas 1935 metais - jame išlikusi autentiška, jau 70 metų veikianti traukos įranga.<br>M. Patašiaus nuotrauka iš archyvo
Daugiau nuotraukų (21)

Lrytas.lt

Oct 4, 2018, 8:01 AM, atnaujinta Oct 4, 2018, 3:35 PM

Tyrimą pabaigusi Darbo inspekcija nustatė, kad keldamas iš Šiaulių į ekskursiją Kaune atvykusius moksleivius operatorius viršijo leistiną vagonų judėjimo greitį, dėl to suveikė automatiniai stabdžiai, vadinamieji vagonų gaudytojai.

„Operatorius turi manipuliuodamas valdymo įtaisais neviršyti leistino greičio. Jeigu leistinas grietis viršijamas daugiau kaip 10-20 procentų, privalo suveikti saugos įtaisai, kas ir įvyko“, – televizijai sakė Valstybinės darbo inspekcijos Kauno skyriaus vyriausiasis darbo inspektorius Rimantas Kutra.

Pasak jo, tarp vagonų nelaimės metu buvo svorio disbalansas, nes vienas vagonas buvo tuščias, o kitas – pilnas žmonių. Stabdžiai nebuvo įjungti.

Darbuotojas turėjo evakuoti keleivius, bet to nepadaręs atlaisvino stabdžius ir vagonas su 32 moksleiviais nevaldomas trenkėsi į atitvarus.

Avarija įvyko birželį. Funikulieriaus mašinistui nustatytas lengvas girtumas, dėl nesunkaus sveikatos sutrikdymo jam pareikšti įtarimai.

Kauno apygardos prokuratūros atstovė Izabelė Bočkienė BNS informavo, kad ikiteisminis tyrimas artimiausiu metu bus baigtas.

Prokurorai laukia Darbo inspekcijos tyrimo išvados, taip pat atliekant ikiteisminį tyrimą gauta nepriklausomo specialisto išvada dėl funikulieriaus, neseniai gauta teismo medicinos specialisto išvada dėl ilgiausiai besigydžiusios mergaitės.

Kadangi atliekamas ikiteisminis tyrimas, Darbo inspekcija savo ruožtu administracinės atsakomybės dėl šio įvykio netaikė, o surinktą informaciją ir išvadas perduoda vertinti tyrimą vykdančiai teisėsaugai, BNS sakė inspekcijos atstovė Marija Čereškevičiūtė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.