Pirmąją rugpjūčio savaitę degė keturi kombainai

Per pirmąją rugpjūčio

Pirmąją rugpjūčio savaitę degė keturi kombainai<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pirmąją rugpjūčio savaitę degė keturi kombainai<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

BNS ir lrytas.lt inf.

Aug 7, 2015, 4:01 PM, atnaujinta Oct 21, 2017, 3:43 PM

Antradienį Kauno rajone, Poderiškių kaime užsiliepsnojo kombainas DON. Per gaisrą išdegė kombaino variklio skyrius, apdegė kabina.

Trečiadienį ugnis nuniokojo du „John Deer“ kombainus. Tą pačią dieną Vilkaviškio rajone, Rimavičių kaime apdegė kombaino variklio skyrius, o Jurbarko rajone, Volungiškės kaime degė apie kombaino variklį apsivynioję šiaudų likučiai. Didelės žalos nebuvo padaryta, nes lauke dirbę žmonės spėjo užgesinti gaisrą.

Ketvirtadienį Varėnos rajone, Kalvių kaime ugnis apgadino ne tik kombainą „Broner 200“, bet ir išdegino 15 arų ražienos.

Pernai per visą javapjūtę liepsnojo 17 kombainų. Nuostolių patyrė tiek ūkininkai, tiek žemės ūkio bendrovės.

Ugniagesiai sako, kad daugelio tokių gaisrų galima išvengti, jeigu prieš išvykstant į laukus kombainai bei kita žemės ūkio technika būtų tinkamai paruošta. Kombainai dažniausiai užsidega dėl netvarkingos kuro tiekimo sistemos, pasenusios arba pažeistos elektros įrangos bei neapsaugotų besisukančių kombaino mechanizmų. Išlekiančios iš variklio išmetimo vamzdžio kibirkštys, trumpas elektros laidų jungimasis, ant velenų ir kitų kombaino mechanizmų apsivynioję šiaudai, į besisukančių būgnų mechanizmus patenkantys pašaliniai kieti daiktai gali tapti gaisro priežastimi.

Dirbant varikliui, kombaino kolektoriuje, išmetimo vamzdyje kaupiasi nuodegos. Jeigu variklio karteryje yra per daug tepalo arba cilindrų žiedai susidėvėję, tepalas gali patekti į degimo kamerą. Dėl to padidėja atidirbusių dujų išmetimo intensyvumas. Priklausomai nuo variklio tipo šių dujų temperatūra išmetimo vamzdyje siekia 500–700 laipsnių, todėl įkaitę nuodegų gabalėliai, iš išmetimo vamzdžio patekę ant šiaudų, gali sukelti gaisrą.

Kai nesandari kuro tiekimo ir variklio tepimo sistema, gali nutekėti kuras ir tepalai. Prie šių nuotekų labai limpa dulkės, smulkios šiaudų dalelės, kurios susikaupusios ant įkaitusių variklio mazgų gali užsidegti. Be to, kuro tiekimo vamzdeliai, pagaminti iš degių medžiagų, besiliesdami su įkaitusiomis variklio detalėmis lydosi ir užsiliepsnoja, o iš jų bėgantis kuras padeda ugniai greitai išplisti.

Dėl blogai sureguliuotų ir dideliais greičiais besisukančių kombaino mechanizmų susidaro sausa trintis, šie mechanizmai įkaista ir gali uždegti ant jų apsivyniojusius šiaudus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.