Nelaimės Nemune tyrimas: ko nepadarė laivo savininkas?

Nemune apvirtusio pramoginio laivo (katamarano) savininkas buvo įkaušęs, plukdė per daug žmonių ir nepasirūpino laivo technine apžiūra – tokios detalės aiškėja tiriant nelaimės aplinkybes.

Specialistai aiškinasi, kodėl katamaranas apvirto.<br>M.Patašiaus nuotr.
Specialistai aiškinasi, kodėl katamaranas apvirto.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jul 7, 2016, 1:35 PM, atnaujinta May 19, 2017, 2:55 PM

Trečiadienį Nemuno ir Nevėžio santakoje apvirtus pramoginiam laivui (N-2304), žuvo 46 metų moteris. Likusius šaltame vandenyje atsidūrusius pramogautojus pavyko išgelbėti. Iš viso plaukė 12 žmonių. Nelaimės aplinkybes tiria policijos pareigūnai ir Lietuvos saugios laivybos administracijos specialistai.

Šios įstaigos Pramoginės laivybos skyriaus vedėjas Domijonas Popovas atskleidė, kad apvirtęs katamaranas buvo pastatytas 1992 metais ir registruotas Šilutėje. Šiame regione dažniausiai ir buvo naudojamas.

„Šis laivas skirtas plaukioti Lietuvos vidaus vandenimis“, – aiškino D.Popovas. Katamarane buvo įrengtas gana galingas 50 AG japoniškas „Yamaha“ variklis.

Administracijos darbuotojų žiniomis, visai neseniai laivą įsigijo naujas savininkas – kaunietis Rimas Ryžakovas, kuris dar nebuvo jo įregistravęs.

„Laivas galimai buvo techniškai netvarkingas, nes savininkas nustatyta tvarka nepateikė transporto priemonės atlikti techninę apžiūrą, kurios galiojimas pasibaigė šių metų balandžio 24-ąją“, – kalbėjo D.Popovas. Tokiam laivui techninę apžiūrą privalu atlikti kasmet.

Laive turi būti tiek gelbėjimosi liemenių, kiek yra žmonių. Visos kelionės metu jų vilkėti neprivalu. Laive taip pat turi būti mažiausiai vienas gelbėjimo ratas su virve, inkaras, pirmosios pagalbos rinkinys, gesintuvas.

Kokios gelbėjimo priemonės buvo laive ir ar išvis jų buvo, dabar mėginama nustatyti. Katamaranui apvirtus, jos galėjo tiesiog nuplaukti.

Lietuvos saugios laivybos administracijos specialistai taip pat aiškinasi, ar kaunietis turėjo teisę valdyti šį laivą. Vyras turi vidaus vandenų transporto specialisto diplomą, tačiau neaišku, ar nepasibaigęs šio dokumento galiojimo laikas.

Kaunietis tyrėjams aiškino, kad tai nebuvo komercinis reisas – jis esą plukdė pažįstamų bičiulių kompanijų, tačiau taisyklėms nusižengta – laivu vienu metu negalėjo plaukti daugiau kaip 10 žmonių.

D.Popovas numano kelias galimas nelaimės priežastis. Katamaranas galėjo apvirsti vienam pontonui prisipildžius vandens arba žmonėms susibūrus ant vieno jo šono.

„Galbūt laivą valdęs žmogus neįvertino savo sugebėjimų ir jis posūkyje apvirto dėl didelio greičio“, – svarstė laivybos specialistas. Vėliau laivavedžiui buvo nustatytas lengvas (0,72 promilės) girtumas. Valdyti tokį laivą galima girtumui neviršijant 0,4 promilės.

Dar viena versija – katamarano variklis užkliuvo už rąsto ar kitos didelės kliūties, kuri tiesiog įtraukė laivą, tačiau tokia įvykių eiga mažai tikėtina.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: Lietuvos narystės NATO metinės – ar iššūkių daugiau?