Miško gėrybes rinkusiam ir pasiklydusiam vyrui padėjo BPC darbuotojas

Kiek daugiau nei prieš savaitę, liepos 29 d., apie 12 val. 53 min., Bendrajame pagalbos centre (BPC) skubios pagalbos telefono numeriu 112 buvo gautas pranešimas iš miške pasiklydusio vyro. Atvykęs iš Alytaus į Varėnos rajoną pasirinkti miško gėrybių, jis nebesugebėjo rasti išėjimo į kelią, kurio šalikelėje paliko savo automobilį. 

 Miško gėrybes rinkusiam ir pasiklydusiam vyrui padėjo BPC darbuotojas.<br> V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
 Miško gėrybes rinkusiam ir pasiklydusiam vyrui padėjo BPC darbuotojas.<br> V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Aug 7, 2017, 12:28 PM, atnaujinta Aug 7, 2017, 12:36 PM

Dvi valandas praklaidžiojęs miške jis priėjo miško kvartalinių linijų susikirtimo vietą. Nebežinodamas, kurį iš matomų kelių rinktis, vyras paskambino skubios pagalbos telefono numeriu 112.

Skambinusiojo išmanusis telefonas turėjo nuo praėjusių metų pabaigos Lietuvoje veikiančią vietos nustatymo funkciją AML, todėl, gavus jo skambutį, po kelių sekundžių buvo gautos ir telefono perduotos koordinatės vos su 3 m paklaida. 

Matydamas gana tikslią skambinančiojo buvimo vietą skaitmeniniame žemėlapyje ir pasitelkęs į pagalbą skaisčiai tą dieną švietusią saulę, BPC Vilniaus skyriaus operatorius nurodė skambinusiam vyrui, kurią kryptį rinktis. Tačiau paprašė jo dar po penkių minučių paskambinti, kad būtų galima patikrinti, ar jis tikrai eina teisingu keliu. 

Vyras paklausė patarimo. Po penkių minučių jis paskambino antrą kartą. Patikrinęs naujai telefono perduotus duomenis ir įsitikinęs, kad skambinusysis tikrai eina teisinga kryptimi, BPC operatorius nurodė, kurioje vietoje jis turėtų išeiti į kelią.

Minėtu atveju pasitarnavo net kelios aplinkybės: išmaniajame telefone veikusi bei tikslius vietos duomenis perdavusi AML funkcija, kvartalinių linijų susikirtimo vieta ir saulėta diena. Visos jos padėjo nurodyti pasiklydusiam vyrui teisingą kryptį.

Kadangi pasiklysti miške tikimybė išties didelė, prieš leidžiantis ieškoti miško gėrybių reiktų tam pasiruošti. 

Kaip pataria BPC darbuotojai, geriausia būtų grybauti ar uogauti žinomame miške arba su žmogumi, kuris gerai tą mišką pažįsta. Reikėtų įsidėmėti miške pasitaikančius objektus (nuvirtusius medžius, griovius, upelius), kurie padėtų orientuotis. 

Susiorientuoti miške labai padeda ir jau minėtos miško kvartalinės linijos – iki keturių metrų pločio iškirstos linijos miškuose. Jos visada kertamos iš šiaurės į pietus ar iš vakarų į rytus. O kadangi visi kvartalai sunumeruoti, miškininkai žino tikslias jų vietas. Orientuotis taip pat padeda saulė ar Šiaurinė žvaigždė naktį.

Tačiau svarbiausia vykstant į mišką nepamiršti pasiimti gerai įkrauto mobiliojo telefono. Jei jis turi Android operacinę sistemą ir AML vietos nustatymo funkciją, kaip ir aprašytuoju atveju gali būti gautos gana tikslios skambinančiojo koordinatės. 

O jei telefonas ne išmanusis ar jame nėra AML vietos nustatymo funkcijos, juo vis tiek galima skambinti 112. Reaguodami į gautą pranešimą, į pagalbą pasiklydusiesiems atskubės miškininkai, policininkai ir kinologai su šunimis. Išsikvietus pagalbą reiktų ramiai laukti gelbėtojų, niekur neiti ir nesiblaškyti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.