Rastas į Nidą skridusio piloto parasparnis: vyras tebeieškomas

Valstybės įmonės „Oro navigacija“ Aeronautikos gelbėjimo koordinacinis centras, pasieniečiai, policijos pareigūnai, Karinės oro bei jūrų pajėgos nuo ketvirtadienio vakaro ieško iš Vilniaus į Nidą išskridusio ir dingusio parasparnio piloto. 

 Skrydis parasparniu<br> A.Bardziaus asociatyvi nuotr.
 Skrydis parasparniu<br> A.Bardziaus asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jan 12, 2018, 7:05 AM, atnaujinta Jan 12, 2018, 5:01 PM

Penktadienį, apie 13 val., Klaipėdos apskrities vyriausiasis policijos komisariatas patvirtino, kad jūroje rastas ieškomas parasparnis, tačiau jo piloto paieškos tęsiamos toliau.

„Rado Rusijos pareigūnai savo pusėje parasparnį jūroje. Žmogaus nerado“, – sakė Valstybės sienos apsaugos tarnybos atstovas Giedrius Mišutis.

Pasak jo, parasparnis rastas kelių kilometrų atstumu nuo kranto, apie pusantro kilometro nuo Lietuvos sienos.

Paiešką toliau koordinuoja Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras.

Ieškomas nuo ketvirtadienio vakaro

Iš Vilniaus į Nidą ketvirtadienį skridęs parasparnininkas dingo šios gyvenvietės apylinkėse, sakė jo paiešką vykdančių Karinių jūrų pajėgų atstovas.

„Paieškos rajonas buvo nustatytas pagal gautą informaciją iš ryšio operatorių apie paskutinę to dingusio asmens telefono buvimo vietą“, – penktadienį sakė komandoras leitenantas Ramūnas Kažerskas.

Karininkas teigė, jog pareigūnai dirbo visą naktį, du kartus buvo pakelti kariuomenės sraigtasparniai, paieškai pasitelkti ir kariniai laivai.

Penktadienio rytą parasparnio piloto paieška vėl buvo pratęsta.

Pasak valstybės įmonės „Oro navigacija“ komunikacijos vadovo Vytauto Beniušio, paieškas teritorijoje aplink Nidą vykdo karinių oro pajėgų sraigtasparnis ir Valstybės sienos  apsaugos tarnybos sraigtasparnis bei karinių jūrų pajėgų laivas „Kuršis“. 

Paieškas Neringoje vykdo ir gausios policijos pajėgos.

Lietuvos žemyninėje dalyje paieškos ir gelbėjimo darbus koordinuoja „Oro navigacijos“ Aeronautikos gelbėjimo koordinacinio centro atstovai, o Lietuvos teritoriniuose vandenyse – Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinacinis centras.

Lietuvos pasieniečius kolegos iš Kaliningrado srities informavo, kad Rusijos pusėje taip pat vykdoma dingusio parasparnininko paieška. 

Kaimyninės šalies pareigūnai, be kitų priemonių, tam naudoja ir savo sraigtasparnį. Rusijos pusėje žvalgoma ir Kuršių marių, ir Baltijos jūros teritorija.

BPC atstovė: dingusio pasigedo draugas

Kaip BNS sakė Bendrojo pagalbos centro (BPC) atstovė viešiesiems ryšiams Vilma Juozevičiūtė, į BPC kreipės dingusio 1977 metais gimusio vilniečio draugas, kuris turėjo jį nusileidusį pasiimti.

„Jis turėjo nusileisti Nidoje, (pranešėjas) važiavo jo pasiimti, bet nutrūko ryšys. Paskutinis kontaktas buvo 17 valandą, parašė žinutę, kad leisis Nidoje, po to dar buvo gyva transliacija feisbuke, kur jis pranešė, kad yra 2 kilometrų aukštyje ir iki Nidos likę 5 kilometrai. Paskui, kai jo draugas nuvyko į Nidą, buvo dingęs ryšys, telefonas išjungtas, racija nesusijungia“, – sakė BPC atstovė.

Ieškomas vyras – didelę patirtį turintis parasparnio pilotas

Kaip sakė Ultralengvųjų orlaivių pilotų federacijos prezidentas Povilas Kalinauskas, prie paieškų prisijungė ir dingusiojo kolegos federacijos atstovai.

Pasak jo, ieškomas asmuo buvo didelę patirtį turintis federacijos narys, jis yra vienas pirmųjų tokios priemonės pilotų Lietuvoje. Anot P. Kalinausko, kelionė nuo Vilniaus iki Nidos parasparniu trunka apie 5 valandas.

„Metų laikas nėra labai svarbus, jei meteorologinės sąlygos leidžia, skrendama. O dėl atstumo – jie labai ekonomiški, užtenka 3-4 litrų kuro valandai. Nėra absoliučiai jokių variantų, kas atsitiko, man tik iš Civilinės aviacijos administracijos paskambino, pasakė, kad ieško“, – pasakojo federacijos vadovas. 

Jis sako, kad smulkių incidentų yra buvę ir anksčiau, tačiau tokios ilgos kelionės metu nėra nutikusių rimtesnių nelaimių.

Be motorų skraidančius pilotus vienijančios Lietuvos skraidyklių ir parasparnių sporto federacijos Elektrėnų aeroklubo prezidentas Algirdas Sirvydas neatmeta, kad dingęs pilotas dėl klaidos ar technikos gedimo galėjo nukristi į jūrą arba susižeisti per nusileidimą miškingoje vietoje. Jis pabrėžia, kad ilgesnių atstumų kelionės parasparniais su motoru yra įprastos ir pakankamai saugios, taip skraidoma ir Himalajų kalnuose, tūkstančius kilometrų.

„Jei motoras užges, tu sklęsi kaip su paprastu sklandytuvu, svarbu turėti vietos nusileisti. O jei virš jūros – tada jis tave kaip inkaras gali nutempti žemyn. Ten viskas prisegta, atsisegti neįmanoma, yra apsaugos sistemos, saugančios stuburą. Tad netyčinio atsisegimo variantą eliminuojame. Gali būti, kad miške nusileido, kabo ant medžio, gavo su šaka. Gali būti miškas arba vanduo“, – spėjo dingusiojo kolega.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.