„Praktiškai čia visgi yra ekstremalus įvykis, visa laimė, kad apsieita be aukų, bet vis tiek toks atvejis, istorinio paveldo objektas, kurį prižiūri privati įmonė, bet savivaldybė privalo reaguoti ir išsiaiškinti priežastis, kodėl taip gali atsitikti“, – BNS pirmadienį sakė Kauno miesto savivaldybės Miesto civilinės saugos skyriaus vedėjas Gediminas Jankus.
Penktadienio popietę per avariją Kauno Žaliakalnio funikulieriuje nukentėjo aštuoni juo kėlęsi vaikai. Į įvykio vietą atvykę policijos pareigūnai funikulieriaus mašinistui nustatė lengvą 0,69 promilės girtumą. Jis sulaikytas.
Žaliakalnio funikulierius 1993 metais buvo privatizuotas, o 2003 metais jį įsigijo ir iki šiol eksploatuoja privataus kapitalo įmonė „Kauno liftai“.
Į posėdį pirmadienį bus kviečiami bendrovės atstovai.
„Manau, kad mes iš viso kelsime klausimą, ar tinkama priežiūra abiejų šių funikulierių“, – sakė G. Jankus.
1931 metais pradėjęs veikti Žaliakalnio funikulierius yra vienas iš dviejų tokių keltuvų Kaune, pirmasis mieste ir Lietuvoje, vienas seniausių veikiančių keltuvų Europoje.
Antrasis toks funikulierius 1935 metais įrengtas Aleksote. Jis priklauso Kauno savivaldybės įmonei „Kauno autobusai“.
Savivaldybės atstovai žada aiškintis, ar užtikrinamas saugumas abiejuose funikulieriuose, kaip atliekami jų bandymai.