Vidurnaktį Ignalinos rajone pasiklydusį vyrą padėjo surasti jo paties išmanusis telefonas

Daug kam yra tekę gyvenime bent kartą pasiklysti. Tik vieniems pavyksta kelią rasti lengviau, o kitiems – sunkiau arba išvis nepavyksta. Tokiu kritišku atveju gelbsti skubiosios pagalbos tarnybų ryšio numeris 112 ir tarnybos.

Bendras pagalbos centras.<br>R.Danisevičiaus asociatyvi nuotr.
Bendras pagalbos centras.<br>R.Danisevičiaus asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Bendrasis pagalbos centras

Nov 28, 2023, 5:28 PM

Kaip praneša Bendrasis pagalbos centras (BPC), neseniai pagalbos prireikė ir vienam Ignalinos rajono gyventojui.

Buvo jau pora valandų po vidurnakčio, kai į eilinį skambutį atsiliepusi BPC Vilniaus skyriaus operatorė Goda išgirdo vyro balsą: „Man reikia pagalbos. Aš esu nežinia kur.“ Ir tuoj pat tas paskambinęs žmogus ėmė guostis, kad pasiklydo eidamas iš miško namo. Kadangi lauke buvo tamsu ir nesimatė orientyrų, jis nebežino, į kurią pusę eiti. Drebėdamas nuo stingdančio lapkričio šalčio ėmė baimintis, jog taip beklaidžiodamas iki ryto mirtinai sušals.

Iš pradžių situacija nieko gero nežadėjo: mobiliojo ryšio tiekėjo perduodami skambinančiojo vietos nustatymo duomenys rodė didelį, beveik 4 kilometrų spindulio plotą Ignalinos rajone. Tačiau 25 pokalbio sekundę BPC pasiekė paties mobiliojo telefono perduodami duomenys. Jie buvo tikslūs – vos su 3 metrų paklaida – ir rodė laukus netoliese ieškomo kaimo.

Vilniuje esanti BPC operatorė jau žinojo žmogaus buvimo vietą. Bet kaip jam padėti ir nukreipti teisinga linkme, kai lauke tamsu ir nematyti jokių orientyrų?

Operatorė sujungė žmogų su Utenos apskrities VPK budėtoju. Pabendravęs su pagalbos ieškančiu vyru policijos pareigūnas į pagalbą pasitelkė geranorišką paklydėlio kaimyną. Nuvažiavęs visureigiu į laukus kaimynas rado ten sušalusį nelaimėlį ir nuvežė šildytis į pirtį.

Nuo skambučio į BPC buvo praėjęs vos pusvalandis, kai su žmogumi ir vėl susisiekę policijos pareigūnai išgirdo, kad jis jau saugus, laimingas ir labai dėkingas visiems – ir kaimynui, ir tarnyboms, padėjusioms jo ieškoti laukuose. Bet ne mažiau dėkingas jis turėtų būti ir savo išmaniajam telefonui, nes būtent jo atsiųsti duomenys padėjo lengvai identifikuoti vietą.

Technologijos, kai skambinant numeriu 112 patys išmanieji telefonai nusistato savo buvimo vietą ir perduoda šiuos duomenis Bendrajam pagalbos centrui, Lietuvoje buvo įdiegtos dar 2016 metų pabaigoje. Tuo metu Lietuva buvo 4 valstybė pasaulyje, pradėjusi naudoti šį metodą. Per septynerius metus šio metodo dėka buvo išgelbėtas ne vienas paklydęs, sveikatos sutrikimą ar smurtą patyręs žmogus – tam tereikėjo kritišką minutę turėti išmanųjį telefoną su „Android“ arba „iOS“ operacine sistema.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.