Prašė paaiškinimo
Naujienų portalas lrytas.lt primena, kad rugsėjo pabaigoje Seimo narys Tomas Vytautas Raskevičius savo socialinio tinklo paskyroje pasidalijo iš VGTU inžinerijos licėjaus moksleivės gautomis psichologijos pamokos skaidrėmis. Pamokos metu, pasak vienuoliktokės, buvo aiškinama apie lytinius sutrikimus, kuriuos pedagogė susiejo ir su LGBT bendruomene.
Vienoje iš skaidrių išskirtos ir tokios frazės: „Gyvūnų pasaulyje nėra homoseksualių santykių“, „gėjų santykiai nesitęsia ilgai“, „dauguma pedofilų yra gėjai“, „gėjai negali būti geri tėvai, kad jie yra pedofilai“, „būti gėjumi yra pasirinkimas“.
Daugiau apie tai skaitykite ČIA.
T.V.Raskevičius kiek anksčiau kalbėjo, kad melagingi teiginiai mokiniams greičiausiai buvo pateikiami kaip faktai, todėl kreipėsi į Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją (ŠMSM).
„Dar daugiau, šie melagingi ir klaidingi teiginiai buvo pristatomi aptariant kitus lytinius sutrikimus, tokius kaip kandualizmas, hipoksifilija ar nekrofilija. Tą patvirtina dar 15 momentinių nuotolinės pamokos turinio nuotraukų“, – feisbuko paskyroje rašė T.V.Raskevičius.
Buvusi mokyklos vadovė Regina Mikalauskienė savo ruožtu pažymėjo, kad psichologijos pamoka vyko 2021 m. gegužės 6 d. per „Zoom“ programą. Ji vyko nuotoliniu būdu 11-ų klasių mokiniams, pasirinkusiems psichologijos dalyką, o kaltinimai mokyklos pedagogei esą ištraukti iš konteksto.
„Pamoką vedė Lietuvos psichologų sąjungos narė, EuroPsy sertifikuota psichologė Dangolia Kušlevič-Veršekienė. Pamokos tema: Nukrypimas nuo normos ir penki mitai apie homoseksualumą. Ištrauktos iš konteksto formuluotės pamokoje buvo pateiktos kaip visuomenėje sklandantys mitai, o ne dėstomos kaip faktai“, – komentavo R.Mikalauskienė.
Medžiaga – perteklinė
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija šią informaciją išanalizavo ir jau pateikė jos vertinimą. Pasak ŠMSM, mokymo medžiaga pamokoje buvo perteklinė.
„Išanalizavę mokyklos psichologės parengtą pamokos planą ir skaidrių turinį, atkreipiame dėmesį, kad pamokoje panaudota medžiaga nėra numatyta nei Psichologijos dalyko programoje, nei kitose Vidurinio ugdymo bendrosiose programose. Ši medžiaga vertintina kaip perteklinė.
Pamokos plane nurodyta pamokos tema „Nukrypimai nuo normos. Penki mitai apie homoseksualumą“, pagrindinis pamokos tikslas – „aptarti seksualinių sutrikimų tipus siekiant suvokti nukrypimus nuo normos“. <...> Pamokoje mokyklos psichologė siekė analizuoti mitus, kurie paneigiami šiuolaikinio mokslo ir nedera su bendražmogiškomis vertybėmis.
Tačiau pamokos šaltinių analizė rodo, kad pamokai naudota medžiaga yra skirta mokslo (labiausiai psichiatrijos srities) bendruomenei. Be to, mokyklos psichologės parengtas skaidrių rinkinys pavadintas vienu pavadinimu „Psichoseksualiniai sutrikimai“, jame neužsimenama apie tai, kad vienoje iš skaidrių yra pateikti ne sutrikimai, o mitai, kuriuos planuota diskusijos metu paneigti.
Tokia skaidrių pateiktis nesudarė prielaidų visiems mokiniams aiškiai suprasti pateiktą turinį. Atidžiai pamokos nesekęs mokinys galėjo būti suklaidintas, kurioje skaidrėje yra sutrikimai, o kurioje – mitai“, – rašė ŠMSM.
Ministerija pažymėjo, kad mokyklos psichologės išsilavinimas atitinka Švietimo įstatyme nustatytus reikalavimus, tačiau, parinkdama pamokos temą ir medžiagą, ji neįvertino temos jautrumo.
„Įvertinus anksčiau išdėstytas aplinkybes, Licėjaus direktorei rekomenduota įvertinti, ar mokyklos psichologė nepažeidė Kodekso reikalavimų, taip pat skirti didesnį dėmesį pamokos vadybos, šiuolaikinės pamokos kriterijų, veiklų pamokoje, mokomosios medžiagos pateikimo, stebėsenos ir pedagoginio meistriškumo ugdymo aktualijoms, numatant papildomas metodinio darbo, pagalbos mokytojui mokykloje priemones“, – rašoma ministerijos paaiškinime.
Į rekomendacijas atsižvelgs
Rugsėjo pabaigoje buvusi VGTU inžinerijos licėjaus vadovė portalui lrytas.lt tvirtino, kad pamokos skaidres iš moksleivių taip pat gavo, tačiau pedagogės nuteisti neskubėjo.
„Mokykla yra gyvas organizmas, ir iki šio klausimo dar nepriėjau. Tačiau labai nustebau. Nelabai tikiu, kad taip iš tikrųjų galėtų būti, nes labai gerai pažįstu žmogų. Aš turiu informaciją, man atsiuntė, o kas iš tikrųjų yra, dar tikrai nenoriu komentuoti. Toks kaltinimas, švelniai tariant, įdomus. Nedarykime išankstinių vertinimų ir nekalkime prie kryžiaus“, – komentavo R.Mikalauskienė.
Šiuo metu laikinai direktoriaus pareigas VGTU inžinerijos licėjuje einanti Lina Bagdžiūnaitė-Litvinaitienė antradienį portalui lrytas.lt sakė, kad mokykla su ministerijos išvadomis susipažino.
„Taip, rekomendacijas gavome, su jomis susipažinome ir priimsime atitinkamus, adekvačius sprendimus“, – tvirtino ji.
Buvusi mokyklos vadovė R.Mikalauskienė patikino, kad jos pasitraukimas iš VGTU inžinerijos licėjaus direktoriaus posto su šiuo incidentu niekaip nesusijęs.