Biologijos mokytoja Skirmantė Juškaitė pripažino, jog šių metų biologijos VBE nebuvo sudėtingas. Dauguma užduočių, anot jos, rėmėsi pagrindinėmis biologijos žiniomis, atitinkančiomis biologijos programos reikalavimus.
„Vis dėlto kai kurie klausimai išsiskyrė didesniu sudėtingumu ir reikalavo specifinio, gilesnio pasiruošimo. Pavyzdžiui, 3.3 klausimas, kuriame reikėjo įvardyti skirtingus epitelio tipus, kelia abejonių, ar tokio lygio detalumo pagrįstai galima tikėtis iš dvyliktokų, kadangi šios žinios nėra esminė ar akcentuojama mokyklinio kurso dalis, ypač kalbant apie šalinimo temą.
Taip pat egzamine buvo nemažai atvirų klausimų, kuriuose galimų teisingų atsakymų galėjo būti ne vienas. Nors tokie klausimai leidžia mokiniams parodyti skirtingus mąstymo būdus ir kūrybiškumą, jie kartu gali kelti neapibrėžtumo jausmą.
Mokiniai gali pradėti abejoti savo sprendimu net ir tuomet, kai jis teisingas, nes nėra aišku, kokio pobūdžio atsakymo tikisi vertintojai. Tai gali būti ypač sudėtinga mokiniams, kurie yra linkę analizuoti ir svarstyti įvairius galimus atsakymų variantus“, – komentavo S.Juškaitė.
„Alfa Klasės“ biologijos mokytoja Vytautė Blekaitytė taip pat pridūrė, kad šių metų egzaminas jai paliko gerą įspūdį.
„Dauguma užduočių buvo gana paprastos, nereikalaujančios gilių biologijos žinių. Taip pat nemažai taškų buvo galima susirinkti ir visai nesimokius biologijos – analizuojant užduotyse pateiktus duomenis ar iš bendro išsilavinimo.
Kaip atsvara lengvoms užduotims, buvo keletas sudėtingų klausimų, į kuriuos atsakyti reikėjo gilaus temos supratimo. Gaila, tikriausiai ne visose mokyklose temos nagrinėjamos taip plačiai“, – teigė mokytoja.
Išspręstą jų egzaminą galite rasti ČIA.
Šių metų biologijos brandos egzamino užduotį rasite ČIA.
Nacionalinės švietimo agentūros (NŠA) duomenimis, iš viso egzaminus šiais metais laikys per 27 tūkst. dvyliktokų ir panašus skaičius vienuoliktokų.