Pieno supirkimą reguliuojantis įstatymas priimtas pažeidžiant Konstituciją

Pieno supirkimo tvarką reglamentuojantis įstatymas 2015 metų birželį Seime buvo priimtas ypatingos skubos tvarka, todėl prieštarauja konstituciniams teisinės valstybės bei atsakingo valdymo principams, ketvirtadienį paskelbė Konstitucinis Teismas (KT). Teismas suteikė laiko iki liepos 1-osios pažeidimui ištaisyti.

Pieno supirkimo tvarką reglamentuojantis įstatymas 2015 metų birželį Seime buvo priimtas ypatingos skubos tvarka, todėl prieštarauja konstituciniams teisinės valstybės bei atsakingo valdymo principams, ketvirtadienį paskelbė Konstitucinis Teismas (KT).<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Pieno supirkimo tvarką reglamentuojantis įstatymas 2015 metų birželį Seime buvo priimtas ypatingos skubos tvarka, todėl prieštarauja konstituciniams teisinės valstybės bei atsakingo valdymo principams, ketvirtadienį paskelbė Konstitucinis Teismas (KT).<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Feb 6, 2020, 11:38 AM, atnaujinta Feb 6, 2020, 3:57 PM

Tačiau Ūkio subjektų, perkančių–parduodančių žalią pieną ir prekiaujančių pieno gaminiais, nesąžiningų veiksmų draudimo įstatymo pakeitimais, priimtais 2015 metų gruodį ir 2018-ųjų gegužę, įtvirtintas superkamo pieno rinkos reguliavimas neprieštarauja Konstitucijai, o jų priėmimo tvarkos atitiktis Konstitucijai nebuvo tiriama, nurodė KT.

„Įsigaliojus šiam nutarimui, nurodyti Nesąžiningų veiksmų draudimo įstatymo pakeitimo ir papildymo įstatymai liks galioti, tačiau įstatyme nustatytas teisinis reguliavimas gali būti nenuoseklus ir su spragomis“, – pranešė KT.

Anot jo, neapibrėžtumui pašalinti reikalingas laikas, todėl nutarimas bus oficialiai paskelbtas 2020 metų liepos 1 dieną.

Tai, kad įstatymai ypatingos skubos tvarka gali būti priimami tik išskirtiniais atvejais, iškilus grėsmei valstybės ar visuomenės saugumui, KT nusprendė pernai balandį, nagrinėdamas bylą dėl Miškų įstatymo.

KT pažymėjo, kad Nesąžiningų veiksmų draudimo įstatymas skubiai buvo priimtas nenurodant motyvų, nesant grėsmės valstybei ar visuomenei. KT taip pat pabrėžė, kad prašymas dėl šio įstatymo gautas anksčiau nei teismas suformavo poziciją dėl teisės aktų priėmimo skubos tvarka.

Tuo metu pataisomis įtvirtinta tvarka, įskaitant draudimą pieno supirkimo kainą mažinti daugiau kaip 3 procentiniais punktais be rinkos priežiūros institucijos leidimo, neprieštarauja Konstitucijai, nusprendė KT.

„Šiomis nuostatomis nėra užkertamas kelias žalio pieno pardavėjams, pirkėjams, perdirbėjams laisva valia tiek sudaryti žalio pieno pirkimo–pardavimo sutartis, tiek jas pakeisti ir nutraukti, taip pat susitarti dėl kitų konkrečių toms imperatyvioms teisės normoms neprieštaraujančių sutarties sąlygų“, – nurodė KT.

Dėl įstatymo atitikties Konstitucijai į teismą 2016 metais kreipėsi Seimo narių grupė.

Nagrinėdamas bylą KT prašė Europos Sąjungos Teisingumo Teismo įvertinti, ar pieno supirkimo tvarka neprieštarauja ES teisei. Pastarasis pernai lapkritį konstatavo, kad įstatymo nuostatos neprieštarauja ES teisei.

A.Stančikas: priimant įstatymą iš naujo, žiūrėsime smulkių pieno gamintojų interesų

Konstituciniam Teismui (KT) paskelbus, kad pieno supirkimo tvarką reglamentuojantis įstatymas ypatingos skubos tvarka Seime buvo priimtas neteisėtai, Seimo Kaimo reikalų komiteto pirmininkas sako, jog įstatymą teks priimti iš naujo.

Tačiau Andriejus Stančikas mano, kad priimant jį iš naujo bus galima labiau atsižvelgti į smulkių pieno gamintojų interesus.

„Yra Konstitucinio Teismo išaiškinimas, juo ir reikės vadovautis. Kiek žinau, Žemės ūkio ministerija kartu su pieno gamintojų asociacija šitą darbą pradėjo net nelaukdama teismo sprendimo“, – BNS sakė A.Stančikas.

Jo teigimu, dabartinė įstatymo redakcija yra labiau palanki pieno perdirbėjams ir stambiesiems pieno gamintojams, todėl dabar atsiranda galimybė jį priimant iš naujo labiau atsižvelgti ir į smulkiųjų pieno gamintojų interesus.

Pieno kaina turi priklausyti ne nuo parduodamo kiekio, ne nuo perdirbėjų deklaruojamų surinkimo kaštų, o nuo pieno kokybės – riebalų ir baltymų kiekio“, – pabrėžė A.Stančikas.

KT ketvirtadienį paskelbė, kad Ūkio subjektų, perkančių–parduodančių žalią pieną ir prekiaujančių pieno gaminiais, nesąžiningų veiksmų draudimo įstatymas 2015 metų birželį Seime buvo priimtas ypatingos skubos tvarka, todėl prieštarauja Konstitucijai.

Tačiau vėliau priimtais įstatymo pakeitimais įtvirtinta tvarka, įskaitant draudimą pieno supirkimo kainą mažinti daugiau kaip 3 procentiniais punktais be rinkos priežiūros institucijos leidimo, neprieštarauja Konstitucijai, nusprendė KT.

Teismas suteikė laiko iki liepos 1-osios pažeidimui ištaisyti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.