Raugintų lietuviškų daržovių nauda: ką raugti ir kodėl

Rauginti agurkai, kopūstai, burokėliai – lietuviško daržo klasika, kuri, artėjant šaltajam sezonui, keliauja į raugimo indus ir savo skoniu džiugina visą žiemą. Tiesa, raugintos lietuviškos daržovės džiugina ne tik skoniu, bet ir savo nauda: tai organizmui labai draugiškas ir naudingas produktas.

Raugintų lietuviškų daržovių nauda.<br>123rf.com asociatyvioji nuotr.
Raugintų lietuviškų daržovių nauda.<br>123rf.com asociatyvioji nuotr.
Tai natūralus vitaminų, mineralų ir kitų naudingųjų medžiagų šaltinis.<br>123rf.com asociatyvioji nuotr.
Tai natūralus vitaminų, mineralų ir kitų naudingųjų medžiagų šaltinis.<br>123rf.com asociatyvioji nuotr.
Raugintų daržovių nauda Lietuvoje vertinta nuo seno.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Raugintų daržovių nauda Lietuvoje vertinta nuo seno.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Nov 8, 2020, 11:26 AM, atnaujinta Nov 8, 2020, 11:28 AM

O raugti galima ne tik tai, ką raugiame įprastai – kopūstus, agurkus, burokėlius. Kulinarijos ir mitybos specialistai tikina, kad raugimui tinka paprikos, salierai, ropės, kaliaropės, morkos, ridikai, česnakai, svogūnai, pomidorai ir kitos daržovės.

Taip pat vertėtų neapsiriboti tik baltagūžių kopūstų raugimu – raugimui idealiai tinka ir mėlynieji kopūstai.

Kodėl verta raugti?

Raugintų daržovių nauda Lietuvoje vertinta nuo seno. Tai natūralus vitaminų, mineralų ir kitų naudingųjų medžiagų šaltinis, todėl dabar neretai raugintos daržovės vadinamos supermaistu.

Naudingųjų medžiagų gausa padeda sustiprinti organizmą ir imunitetą, aprūpinti organizmą vitaminais ir mineralais, kurių šaltuoju metų laiku dažnai trūksta. Raugintos daržovės – tai natūrali, lietuviška priemonė, padedanti sustiprinti organizmo atsparumą peršalimui ir kitoms ligoms.

Raugintos daržovės yra naudingos dėl skaidulinių medžiagų, kurios labai svarbios virškinimo procesų ir žarnyno veiklos optimizavimui. Raugintos daržovės naudingos ir dėl probiotikų – žarnyno būklę ir veiklą gerinančių medžiagų. Jos palaiko gerųjų žarnyno bakterijų balansą, padeda užkirsti kelią vidurių užkietėjimui ar viduriavimui.

Maža to, nors raugintos daržovės labai naudingos, jos yra mažai kaloringos. O sotumo jausmas, valgant šias daržoves, ateina gana greitai.

Mitybos praturtinimas raugintomis daržovėmis užtikrina iš daržovių gaunamas maistines medžiagas tiek šaltuoju metų laiku, tiek pavasarį. Šios daržovės itin ilgai išsilaiko ir gali būti puiki alternatyva iš užsienio atvežtoms, neretai cheminių preparatų pagalba užaugintoms daržovėms. Tai visiškai natūralus organizmui naudingų medžiagų šaltinis.

Skonio netikėtumai

Raugiant daržoves ir siekiant paįvairinti jų skonį, į pagalbą patartina pasitelkti prieskonines žoleles. Priklausomai nuo pasirinktų prieskoninių žolelių ir jų kiekio, priklauso raugtų daržovių poskonis ir skonio intensyvumas.

Ieškantiems įvairesnių skonių, verta raugtas daržoves pagardinti levandomis, bazilikais, kmynais, kalendromis.

Raugtoms daržovėms aštrumo suteikia česnakai ir aitriosios paprikos. Tad, norint ryškesnio skonio, patartina raugiant naudoti česnakus ar minėtas aitriąsias paprikas.

Daržoves raugti galima stiklinėse talpose, idealiai tinka trijų litrų stiklainiai. Raugimui galima naudoti emaliuotus puodus ar kibirus, taip pat ąžuolines statines.

O valgomos raugintos daržovės gali būti ne tik kaip pagardas ar garnyras. Raugintų daržovių deriniai gali tapti puikiu salotų ar kitų daržovių patiekalų pagrindu.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: Šimtmečio konferencija – kas svarbiausia Lietuvai?