Paskelbta galutinė ataskaita apie „Air France“ katastrofą

Pagaliau paskelbta galutinė techninė ataskaita, atskleidžianti, kodėl 2009 m. virš Atlanto vandenyno sudužo „Air France“ lėktuvas. Katastrofa kainavo 228 žmonių gyvybes. Prancūzijos aviacijos tyrimų biuro BEA ataskaitoje teigiama, kad įgula tinkamai nereagavo, kai lėktuvas patyrė techninius gedimus, praneša BBC.

Lėktuvas „Airbus A330“ iš radarų dingo 2009 m. birželio 1 d., skrisdamas iš Paryžiaus į Rio de Žaneirą.<br>AP
Lėktuvas „Airbus A330“ iš radarų dingo 2009 m. birželio 1 d., skrisdamas iš Paryžiaus į Rio de Žaneirą.<br>AP
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jul 5, 2012, 11:52 PM, atnaujinta Mar 18, 2018, 9:44 AM

Lėktuvas „Airbus A330“ iš radarų dingo 2009 m. birželio 1 d., skrisdamas iš Paryžiaus į Rio de Žaneirą.

Praėjo beveik dveji metai, kol buvo rasti skrydžio įrašai.

Atskira teisminė ataskaita bus paskelbta kitą savaitę. Tikimasi, kad joje bus reaguojama ir į ketvirtadienį paskelbtą BEA ataskaitą, kaltinančią tiek pilotą, tiek technines klaidas.

Po katastrofos „Air France“ savo „Airbus“ lėktuvuose, pagamintuose prancūzų firmos „Thales“, pakeitė greičio jutiklius naujesniais.

Po ilgų paieškų lėktuvo nuolaužos buvo rastos vandenyno dugne 10 tūkst. kv. km plote.

Po 23 mėnesius trukusių paieškų povandeniniai robotai pernai galiausiai rado lėktuvo „juodąsias dėžes“.

Taip atrodė paskutiniosios „Airbus A330“ minutės:

1. 0135 GMT: Įgula informuoja kontrolierių apie skrydžio vietą.

2. 0159-0206 GMT: Kapitonas palieka kabiną, kad pailsėtų; antrasis pilotas įspėja apie turbulenciją.

3. 0208 GMT: Lėktuvas pasuka į kairę, nukrypdamas nuo suplanuoto maršruto. Turbulencija padidėja.

4. 0210 GMT: Išsijungia autopiloto ir automatinės varomosios jėgos mechanizmai. Lėktuvas pasvyra į dešinę. Antrasis pilotas bando pakelti lėktuvo priekį. Du kartus nuskamba perspėjimo signalas dėl variklio strigimo, ir lėktuvo greitis krenta. Antrasis pilotas kviečia kapitoną.

5. 0210 GMT: Vėl skamba perspėjimo signalas dėl variklio strigimo. Lėktuvas skrenda 11,4 km aukštyje.

6. 0211-0213 GMT: Kapitonas grįžta į kabiną. Lėktuvas skrenda 10,5 km aukštyje, bet aukštis kas minutę mažėja po 3 km. Antrasis pilotas sako: „Aš nebeturiu parodymų“, lėktuvo priekis nusileidžia žemyn ir vėl pasigirsta perspėjimo signalas dėl variklio strigimo.

02:14 GMT: Įrašas baigiasi.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.