Tragedijos Japonijoje numanoma priežastis - pasenę lubų tvirtinimo strypai (papildyta)

„Mašinos priešais mus buvo sutraiškytos. Buvo siaubinga. Nemanau, kad kada nors dar galėsiu važiuoti šiuo tuneliu“, - po nelaimės žurnalistams prisipažino vienas įvykio liudininkas.

Nelaimės vietoje vis dar dirba gelbėtojai.<br>AP
Nelaimės vietoje vis dar dirba gelbėtojai.<br>AP
Daugiau nuotraukų (1)

ELTA ir lrytas.lt inf.

Dec 3, 2012, 9:56 AM, atnaujinta Mar 14, 2018, 10:29 PM

Aukų kūnai buvo rasti automobiliuose, kuriuos sutraiškė nukritusios betoninės plokštės.

Pirmadienio rytą ugniagesiai iš apanglėjusio universalo ištraukė penkis kūnus. Aukos - trys vyrai ir dvi moterys, kuriems po 20 metų. Jie visi kilę iš Tokijo, skelbė naujienų agentūra „Kyodo“.

Dar trys aukos buvo rastos  kitame sudegusiame automobilyje ir dar vienas žuvusysis - betono sugniuždytame sunkvežimyje, kurio vairuotojas, kaip pranešama, iš nelaimės vietos paskambino gelbėtojams.

Nelaimė įvyko 4,3 kilometro ilgio Sasago tunelyje, esančiame už 80 kilometrų į rytus nuo Tokijo.

Sekmadienio rytą įgriuvus tuneliui kilo gaisras. Dalis žmonių sugebėjo išsigelbėti. Ugniagesiai pranešė, kad nukritusi betono perdanga buvo nuo net iki 110 metrų ilgio ir 20 centimetrų storio. 

„Mašinos priešais mus buvo sutraiškytos. Buvo siaubinga. Nemanau, kad kada nors dar galėsiu važiuoti šiuo tuneliu“, - po nelaimės žurnalistams prisipažino vienas įvykio liudininkas.

CNN praneša, kad japonų gelbėtojai nelaimės vietoje dirbo visą snieguotą naktį. Iki pirmadienio jie stengėsi prisibrauti prie tunelyje įstrigusių žmonių. Specialistai nuogąstauja, kad tunelis gali toliau griūti. Todėl aukų paieškos darbai buvo sustabdyti, kad būtų galima sutvirtinti jo stogą.  Žmonių paieškos darbus planuojama atnaujinti antradienį. Gelbėtojai teigė, kad po griuvėsiais gali būti daugiau aukų ar išgyvenusių žmonių, tačiau,  „Reuters“  teigimu, tokia tikimybė yra maža.

Japonijos Žemės, infrastruktūros, transporto ir turizmo ministerija pranešė, kad į 49 šalies tunelius, kuriuose panaši lubų struktūra kaip Sasage, išsiųstos inspekcijos.

Sasago tunelio priežiūrą vykdančios bendrovės „Central Nippon Expressway“ atstovas teigė, jog jie kasmet atlieka šios greitkelio atkarpos patikrinimą. Kas penkerius metus jis apžiūrimas ypač nuodugniai.

Anot atstovo, tokia nuodugni Sasago tunelio patikra atlikta vos prieš 2 ar 3 mėnesius. Ši kompanija pirmadienį paskelbė pirmąją versiją, kodėl įvyko tragedija. 

 Pasak  „Central Nippon Expressway“  atstovo, nelaimės priežastis galėjo būti tai, kad metaliniai tvirtinimo strypai, užtikrinantys konstrukcijos vientisumą, per eksploatavimo metus galėjo pasidaryti nebe tokie patvarūs ar tiesiog surūdyti.

„Dabar mes darome prielaidą, kad galėjo susilpnėti inkariniai varžtai tunelio lubose”, - paaiškino jis.

Anksčiau manyta, kad nelaimę sukėlė požeminiai smūgiai, bet seismologai neužfiksavo žemės drebėjimų šiame Japonijos rajone.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.