Pirmieji vaizdai - keliantys šiurpą. Juodų dūmų kamuoliai iš sudužusio lėktuvo, liepsnos, išdeginusios orlaivį, kurio didžioji dalis tiesiog liko be stogo.
„Viskas atrodė iš tiesų baisiai“, - pasakojo lėktuvo avariją mačiusi Kate Belding, buvusi vos per keletą kilometrų nuo oro uosto. - Iš pradžių buvo sunku patikėti, kad kažkas išsigelbėjo iš to lėktuvo.“
Rekordiškai saugi avarija
Oficiali statistika - du žuvę, 182 atsidūrė ligoninėje, tačiau tik 10 iš jų būklė labai sudėtinga. 123 keleiviai nepatyrė jokių sužalojimų.
Ekspertai jau dabar šią avariją vadiną vieną saugiausių istorijoje, o „Boeing“ ir „Asiana“ oro linijos po šios nelaimės gali guostis tuo, kad dar kartą patvirtino saugiausių bendrovių statusą.
Avarijos priežastys dar ilgai bus narpliojamos ir aptarinėjamos, tačiau iš liudininkų ir lėktuvo keleivių pasakojimų nesunku susidaryti vaizdą, kas vyko tomis lemiamomis sekundėmis.
Po smūgio pametė uodegą
Prieš tūpdamas San Fransisko oro uosto 28-ajame nusileidimo take, „Boeing 777“ dėl nežinomų priežasčių priekiu pakilo į viršų ir uodega trenkėsi į žemę. Nuo smūgio lėktuvo uodega atsiskyrė nuo korpuso, o šis tapo nevaldomas ir ėmė čiuožti žeme, berdamas aplink save nuolaužas.
„Liko 10 sekundžių iki namų, o tada tiesiog „Boom!“. Po smūgio visi pakilome į orą ir galvomis pasiekėme lubas“, - pasakojo vienas išsigelbėjusių keleivių Elliottas Stone'as.
Baimė, skausmas, panika, skraidantis bagažas, pagalbos šauksmai. Lėktuve akimirksniu užvirė keleivių kova dėl gyvybės - žmonės iššokdavo pro duris ir avariniu nusileidimais palikdavo liepsnose ir dūmuose skendintį orlaivį.
Netrukus atvyko gelbėtojai, kurie padėjo sunkiau sužeistiesiems išsigelbėti iš mirties nagų.
„Siurrealu“, - socialiniame tinklapyje suskubo parašyti lėktuvu skridęs ir tragediją savo akimis matęs „Samsung“ viceprezidentas Davidas Eunas.
Iš įgulos - jokių perspėjimų
Lėktuvo stogas jau buvo sudegęs, o orlaivio uodega liko tolumoje, ant nusileidimo tako. Vienas lėktuvo sparnas nulūžęs, aplinkui - tūkstančiai nuolaužų.
„Supratome, kad įvyko kažkas baisaus“, - sakė Veddpalas Singhas, su šeima sėdėjęs lėktuvo viduryje.
Manoma, kad apie artėjančia nelaimę nenutuokė ne tik keleiviai, bet ir pilotai. Šie buvo patyrę - vieno iš pilotų patirtis buvo daugiau nei 10 tūkst., o kito - 9 tūkst. skrydžio valandų.
Bet V. Singhas, kaip ir daugelis kitų keleivių, prieš lėktuvui paliečiant žemę, neišgirdo jokių perspėjimų iš pilotų kabinos ar įgulos narių.
„Stebuklas, kad mes išgyvenome“, - tirtėdamas iš baimės ir susijaudinimo tarė V. Singhas. Jam per nelaimę lūžo raktikaulis.
Gelbėtojai, ekspertai, keleiviai ir jų artimieji negali patikėti, kad tokia kraupi avarija neatnešė gniuždančių pasekmių.
Artimiausiomis dienomis turėtų paaiškėti, kaip ir kodėl viskas atsitiko, tačiau daugiau nei 300 žmonių, skridusiu šiuo lėktuvu, turės savąją istoriją.
Įdomu tai, kad vos tik pasklido naujiena apie lėktuvo avariją, viena iš „Facebook“ vadovių Sheryl Sandberg pranešė, kad taip pat turėjo skristi šiuo reisu, bet paskutinę minutę atšaukė savo skrydį.