Paviešintos pilotų ir skrydžio kontrolierių pokalbio detalės

Kovo 8-ąją dingusio „Malaysia Airlines“ lėktuvo „Boeing 777“ paieškos kol kas bevaisės, o juo skridusių žmonių likimas tebelieka paslaptimi.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Mar 22, 2014, 12:51 PM, atnaujinta Feb 15, 2018, 5:14 AM

Galbūt prie jos atskleidimo prisidės naujos pilotų ir skrydžio kontrolės pareigūnų pokalbių detalės, kurias paviešino ir žiniasklaida.

Ši informacija dar kartą įaudrino spėliones apie tai, ar iš Kvala Lampūro į Pekiną skridusį orlaivį ištiko aviakatastrofa, ar jis buvo pagrobtas.

Jeigu šios mįslingos istorijos kaltininkai buvo pilotai, tuomet paviešintas pokalbių šifras rodo, kad jie, norėdami paslėpti savo tikruosius ketinimus, elgėsi labai atsargiai, rašo „The Daily Telegraph“.

Leidinys paviešino lėktuvo pilotų ir skrydžių kontrolės tarnybos atstovų paskutinių 54-rių pokalbio minučių šifrą. Jis pradedamas 00 val. 25 min. pagrindinėmis instrukcijomis, kur pilotai turėtų vairuoti žeme lėktuvą, ir baigiamas 1 val. 19 min. piloto Fariqo Abdul Hamido ištartais žodžiais: „Gerai, labanakt“.

Anot pokalbius peržiūrėjusių analitikų, žinučių tvarka buvo įprasta - „visiškai rutininė“. Tačiau porą dalykų galima išskirti kaip neįprastus.

Pirma keista žinutė iš pilotų kabinos pasiųsta 1 val. 7 min., kai pilotai pasakė, kad lėktuvas virš Pietų Kinijos jūros skrenda 35 tūkst. pėdų ( apytiksliai 10,67 km) aukštyje. Nebuvo būtina tai padaryti, nes tokia žinutė jau buvo perduota prieš šešias minutes.

Tačiau tai padaryta itin svarbiu metu. 1 val. 7 min. viena iš itin svarbių lėktuvo signalizavimo sistemų – komunikacijų nukreipimo ir pranešimo sistema (ACARS), perduodanti svarbią informaciją apie lėktuvo būklę, nusiuntė paskutinę informaciją. Per kitas 30 minučių, kažkuriuo metu, ACARS buvo išjungta, kaip manoma, specialiai.

Tyrėjai įtaria, kad ši sistema išjungta prieš F.A.Hamido atsisveikinimą 1 val. 19 min.

Manoma, kad paskutinius žodžius ištaręs pilotas turėjo žinoti, jog ACARS išjungta.

Kita keista detalė, kuria smarkiai remiamasi keliant versiją, kad lėktuvo dingimas nebuvo nelaimė, yra ta, kad ryšys su skrydžiu nutrūko ir orlaivis smarkiai pakreiptas į Vakarus buvo tuo metu, kai iš Malaizijos oro erdvės lėktuvas įskrido į Vietnamo oro erdvę.

Tada skrydžių kontrolieriai Kvala Lampūre perdavė orlaivį į Pietų Vietnamo Hošimino miesto kontrolierių rankas.

„Jeigu būčiau ketinęs pagrobti lėktuvą, daryčiau tai būtent tokiu metu. Skrydžio metu tai buvo vienintelis metas, kai jų galbūt nebuvo galima pamatyti nuo žemės“, - sakė buvęs „British Airways“ pilotas, Stephenas Buzdyganas, skraidęs „Boeing 777“.

Pateikiame skrydžio, pažymėto numeriu MH370, pilotų ir skrydžių kontrolės pareigūnų bei kontrolės bokšto žinučių išrašą nuo 00 val. 36 min., kai prasideda išsamus pokalbis.

00 val. 36 min. 30 s. MH370: Oro skrydžių kontrole (OSK, iš angl. k. Air Traffic Control), tai MH370, labas rytas.

OSK: Labas rytas, MH370, tai Kvala Lampūro kontrolės bokštas, prašome likti A10 32 R. (anot ekspertų, šiais žodžiais kontrolės bokštas greičiausiai nurodė kilimo taką ir kaip į jį įvažiuoti. Kontrolės bokštas paprastai nurodo lėktuvo pilotams, kur judėti, stebėdamas orlaivį iš bokšto).

00 val. 38 min. 43 s. OSK: MH370, prašom riedėti kilimo taku iš 32R A10 (nurodoma, iš kurios vietos įvairuoti lėktuvą į taką).

MH370: pozicija 32R, pakilimo takas paruoštas, leista pakilti. Ačiū, viso gero (pilotų kabina atsisveikina su kontrolės bokštu, prieš užmegzdama ryšį su kitu skrydžių kontrolieriumi, kuris stebėdamas platesnę oro erdvę, naudojasi radaru).

00 val. 42 min. 10 s. OSK: MH370 pozicija patvirtinta, skrydžio aukštis 180, sekite komandą ir pasukite į dešinę, taikykitės į navigacijos tašką IGARI (lėktuvo aukštis 18 000 pėdų. Jam nurodyta suktis „IGARI“ navigacijos taško, esančio virš jūros, beveik pusiaukelėje tarp Malaizijos ir Vietnamo, link).

00 val. 42 min. 52 s. OSK: MH370, jūs įskridote į Kvala Lampūro radarą 132, 6, labanaktis (orlaivio pilotams pasakyta, kad jie išskrido iš teritorijos, kurią stebi oro uosto kontrolės bokštas. Lėktuvui nurodyta pakeisti dažnį ir bendrauti su Malaizijos oro kontrole.

OSK: MH370, prašome pakilti į skrydžio aukštį 250 (oro kontrolė leidžia lėktuvui pakilti į 25 tūkst. pėdų aukštį).

00 val. 50 min. 6 s. OSK: MH370, kilkite į skrydžio aukštį 350 (pilotams leidžiama pakilti į 35 tūkst. pėdų aukštį).

00 val. 50 min. 9 s. MH370: Čia MH370, skrydžio aukštis 350.

1 val. 7 min. 55 s. MH370: MH370 skrenda aukštyje 350 (pilotai praneša toliau skrendantys 35 tūkst. pėdų aukštyje. Tai nebūtinas, tačiau nėra išskirtinai neįprastas pranešimas).

1val. 19 min. 24 s. OSK: MH370, prašom susisiekti su Hošimino miestu 120,9, labanakt (lėktuvui artinantis prie Vietnamo oro erdvės, Malaizijos skrydžių kontrolieriai nurodo, kad pilotai turi įsijungti kitą dažnį. Jį kontroliuoja Vietnamo skrydžių kontrolė).

1 val. 19 min. 29 s. MH370: Gerai, labanakt (tai paskutinė žinutė, gauta iš dingusio orlaivio. Antrasis orlaivio pilotas laisvu stiliumi, o ne formalia žinute, praneša įvykdysiantis nurodymą).

Parengė Jurgita Žilinskaitė 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.