Girtas darbininkas Rusijoje pražudė garsų Prancūzijos naftininką

Prancūzijos naftos milžinės „Total“ vadovas Christophe'as de Margerie žuvo per lėktuvo katastrofą Maskvoje, praneša BBC. Tai patvirtino Vnukovo oro uosto atstovė spaudai Jelena Krylova.

Ch.de Margerie įtaka naftos pasaulyje buvo didelė.<br>„Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Ch.de Margerie įtaka naftos pasaulyje buvo didelė.<br>„Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Oct 21, 2014, 8:10 AM, atnaujinta Jan 25, 2018, 7:00 AM

Ch.de Margerie į Maskvą buvo atvykęs savo privačiu lėktuvu „Falcon-50“ ir juo turėjo skristi atgal į Prancūziją, tačiau lėktuvas sudužo.

„Naktį sudužo lėktuvas, susidūręs su sniego valymo mašina. Trys įgulos nariai ir keleivis mirė“, – teigė J.Krylova.

Moteris patvirtino, kad keleivis – milijardierius Ch. de Margerie.

„23 val. 57 min. įsibėgėdamas lėktuvas susidūrė su oro uosto sniego valymo mašina. Per katastrofą žuvo keleivis ir visi trys įgulos nariai“, – nurodė oro uostas.

„Lėktuve buvo vienas registruotas keleivis – Prancūzijos pilietis Christophe'as de Margerie. Trys įgulos nariai taip pat buvo Prancūzijos piliečiai. Jie visi žuvo“, – ITAR-TASS citavo vieną aviacijos šaltinių.

Transporto nelaimių tyrėjų atstovė spaudai Tatjana Morozova agentūrai „Interfax“ sakė, kad žuvo trys vyrai ir 39 metų moteris.

Visi jie buvo Prancūzijos piliečiai: du orlaivio pilotai, stiuardesė ir Ch.de Margerie.  

Kalba apie nusikalstamą aplaidumą

Lėktuvo katastrofa Maskvoje, per kurią žuvo Ch.de Margerie, įvyko dėl aukštų Vnukovo oro uosto pareigūnų „nusikalstamo aplaidumo“, antradienį nurodė rusų tyrėjai. 

„Tai buvo ne siaubinga virtinė tragiškų aplinkybių, o  nusikalstamas aplaidumas“ pareigūnų, kurie neužtikrino oro uosto darbuotojų pareigų koordinavimo, sakoma Federalinio tyrimų komiteto pareiškime. 

Nelaimę nori tirti ir prancūzai

Nelaimę tiria Tarpvalstybinis aviacijos komitetas (TAK), atliekantis tyrimus dėl visų lėktuvų katastrofų Rusijoje, ir ekspertai iš Rusijos federalinės oro transporto agentūros, nurodė oro uostas.

Tyrimui vadovauja Federalinės oro transporto agentūros vadovas Aleksandras Neradka.

Vadinamosios juodosios dėžės paimtos iš katastrofos vietos, agentūrai „RIA Novosti“ sakė oro uosto atstovė spaudai J.Krylova.

Maskvos transporto nelaimių tyrėjai savo pareiškime nurodė, kad pradėjo tyrimą dėl aviacijos saugumo taisyklių pažeidimų, dėl kurių per neatsargumą žuvo du ar daugiau žmonių. Už tai gali būti skirta iki septynerių metų kalėjimo.

Prancūzų ekspertai ketina dalyvauti katastrofos tyrime.

„Prancūzai informuoti. Jie turėtų atsiųsti ekspertus. Tai įvyks labai greitai“, – agentūrai „Interfax“ sakė vienas nelaimės vietoje dirbantis pareigūnas, pageidavęs neskelbti savo pavardės.

Po nelaimės oro uostas buvo uždarytas, kad būtų sutvarkyta katastrofos vieta, tačiau 1 val. 30 min. įprastas darbas atnaujintas.

Paskelbė vaizdo medžiagą

Lifenews.ru paskelbė išskirtinę vaizdo medžiagą, kurioje matyti, kaip dega sudužęs Ch. de Margerie lėktuvas.

Pasak „Lifenews“ šaltinio, lėktuvas gavo leidimą kilti, tačiau užsikabinęs už sniego valymo mašinos nukrito ant kilimo tako. Nuolaužos išsibarstė 200 metrų spinduliu.

Lėktuvas sniego valymo mašiną užkabino kairiuoju sparnu.

„Total“ antradienį paryčiais patvirtino, kad žuvo 63 metų vadovas.

„Grupė „Total“ su didžiuliu liūdesiu patvirtina, kad jos generalinis direktorius Christophe'as de Margerie praėjusį vakarą, tuojau po 22 val. Paryžiaus laiku (23 val. Lietuvos laiku), žuvo lėktuvo katastrofoje Vnukovo oro uoste Maskvoje, susidūrus su sniego valymo mašina“, – sakoma bendrovės pranešime.

Nelaimė – po susitikimo su D.Medvedevu

Keliomis valandomis anksčiau Ch.de Margerie buvo susitikęs su Rusijos premjeru Dmitrijumi Medvedevu jo užmiesčio rezidencijoje prie Maskvos, kur juodu aptarė užsienio investicijas Rusijoje, pranešė dienraštis „Vedomosti“.

Vnukovo oro uosto pranešime sakoma, kad verslo klasės lėktuvas „Falcon Dassault“ sudužo ruošdamasis skristi į Paryžių.

Rusijos ekstremaliųjų situacijų ataskaitoje teigiama, kad matomumas tuo metu buvo vos 350 metrų.

Dėl įvykio pradėtas tyrimas.

Kelia versijas dėl nelaimės

„Ria Novosti“ praneša, kad šiuo metu iškeltos kelios versijos, dėl ko galėjo nutikti nelaimė. Katastrofa galėjo įvykti dėl pilotų, oro uosto dispečerių arba darbuotojų kaltės.

Svarstoma nuo pareigų nušalinti kelis oro uosto darbuotojus. Jau nustatyta, kad sniego valymo įrenginį valdęs vyras buvo neblaivus. 

„Nustatyta, kad sniego valymo mašinos vairuotojas buvo neblaivus“, – sakoma tyrėjų paskelbtame pareiškime. 

Jame priduriama, kad pagal preliminarią versiją, tragiška nelaimė įvyko dėl „oro eismo kontrolierių klaidos ir sniego valymo mašinos vairuotojo kaltės“. 

Pradėtas tyrimas dėl aviacijos saugumo taisyklių pažeidimų, dėl kurių per neatsargumą žuvo du ar daugiau žmonių. Už tai gali būti skirta iki septynerių metų kalėjimo. 

Neatmetama versija, kad jei oro uosto darbuotojai būtų pamatę sniego valymo mašiną, nelaimės būtų buvę galima išvengti.

Lėktuvas visiškai sudegė, tačiau news.ru informuoja, kad rastos juodosios dėžės neapgadintos.

Kompaniją vairavo sudėtingu laikotarpiu

Trečiai pagal dydį Europoje naftos kompanijai „Total“ Ch.de Margerie vadovavo nuo 2007 metų. Kompanijoje verslininkas praleido visą savo gyvenimą ir buvo labai vertinamas. Kolegos Ch.de Margerie buvo sugalvoję pravardę Didysis Ūsas.

Po nelaimės buvęs „Shell“ prezidentas Johnas Hofmeisteris BBC teigė, kad tai didelė naftos pasaulio netektis, nes Ch.de Margerie buvo labai geras specialistas. Pasak J.Hodmeisterio, Ch.de Margerie „Total“ kompaniją vėl padarė sąžiningą. Per tą laiką įmonė buvo įtariama korupcija.

„Total“ – viena pirmaujančių naftos bendrovių. Ji veiklą vykdo daugiau nei 50 šalių.

Kompanija buvo kaltinama korupcija įgyvendinant Jungtinių Tautų programą Irake „Nafta mainais į maisto produktus“.

Programa „Nafta mainais į maisto produktus“ Irake galiojo nuo 1996 iki 2003 metų. Pagal šią programą Irako valdžiai buvo suteikta galimybė galiojant griežtoms ekonominėms sankcijoms pardavinėti šalyje išgaunamą naftą, o vėliau už šias lėšas pirkti medikamentus ir maisto produktus.

2005 metais specialioji JT komisija, vadovaujama buvusio JAV federalinio atsargų banko vadovo Paulo Volckerio, nustatė, kad daugiau nei du tūkstančiai kompanijų, dalyvavusių programoje, duodavo kyšį Saddamo Husseino vyriausybei, kad sutartys dėl prekių pirkimo būtų sudaromos būtent su jomis.

Kompanija „Total“ buvo įtariama papirkinėjusi Irako valdininkus 1996–2003 metais. Ch.de Margerie tuo metu ėjo „Total“ Artimųjų Rytų padalinio vadovo pareigas. Ch.de Margerie buvo įtariamas, kad leido netikslingai naudoti kompanijos turtą. Teisme dabartinis „Total“ vadovas paneigė tiek savo, tiek savo įmonės kaltinimus.

Velionį išgyrė Rusijos prezidentas

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas antradienį gyrė per lėktuvo katastrofą Maskvos oro uoste žuvusį Prancūzijos naftos bendrovės „Total“ vadovą Ch.de Margerie už jo vaidmenį stiprinant Rusijos ir Prancūzijos ryšius ir pavadino jį „tikru draugu“. 

Kremliaus atstovas spaudai Dmitrijus Peskovas sakė, kad V.Putinas ilgą laiką buvo pažįstamas su Ch.de Margerie ir „labai vertino jo darbo savybes, jo nuolatinį atsidavimą pastangoms plėtoti ne tik dvišalius Rusijos ir Prancūzijos santykius, bet ir abipusiai naudingą įvairiapusį bendradarbiavimą“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.