NATO naikintuvai prie Latvijos perėmė rusų žvalgybinį orlaivį

NATO naikintuvai prie Latvijos vėl perėmė rusų žvalgybinį orlaivį Il-20.<br>Wikipedia.org nuotr.
NATO naikintuvai prie Latvijos vėl perėmė rusų žvalgybinį orlaivį Il-20.<br>Wikipedia.org nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Nov 21, 2014, 5:06 PM, atnaujinta Jan 20, 2018, 10:08 PM

NATO generaliniam sekretoriui lankantis Baltijos šalyse, tuo pat metu prie Latvijos krantų užfiksuotas ir rusų žvalgybinis orlaivis. Jo pasitikti iš Aviacijos bazės Zokniuose kilo NATO naikintuvai.

Kaip penktadienį socialiniame tinkle „Twitter“ pranešė Latvijos kariškiai, NATO oro policijos misiją atliekantys Portugalijos naikintuvai F-16 virš Baltijos jūros neutralių vandenų perėmė prie Latvijos krantų artėjusį Rusijos orlaivį Il-20.

Incidentas įvyko tuo metu, kai Baltijos šalyse lankose NATO generalinis sekretorius Jensas Stoltenbergas. Penktadienį jis lankosi Lietuvoje. Ketvirtadienį buvo Estijoje.

Kelia pavojų civiliniams skrydžiams

NATO oro policijos naikintuvai pasitikti rusų siunčiami, kai šie skrenda neatsakinėdami į šaukinius, be skrydžių planų, nebendrauja su civilinėmis skrydžių valdymo tarnybomis ir taip kelia pavojų civiliniams skrydžiams regione.

Šiuo metu NATO oro policijos misiją vykdo Portugalijos karinių oro pajėgų kariai šešiais naikintuvais F-16 „Fighting Falcon“, juos misijoje sustiprina Kanados karališkųjų oro pajėgų kariai keturiais naikintuvais F-18 „Hornet“.

Tuo pat metu NATO oro policijos misiją atlieka Vokietijos naikintuvai „Eurofighter Typhoon“, kylantys iš Emario bazės Estijoje, ir Nyderlandų naikintuvai F-16, kylantys iš Lenkijos.

Žvalgybinis orlaivis

Rusijos kariuomenės žvalgybinis orlaivis Il-20 (pagal NATO klasifikaciją – „Coot-A") sovietiniais laikais buvo viena griežčiausiai saugomų karinių paslapčių. Nors šis lėktuvas pirmą kartą į orą pakilo dar 1968 m., Vakarų žvalgybos jį identifikuoti sugebėjo tik po dešimtmečio – 1978 m.

Žinant orlaivio istoriją, neturėtų stebinti tai, jog sovietai net 10 metų sugebėjo išsaugoti orlaivio paslaptį ir visą tą laiką nesukeldami įtarimų galėjo šnipinėti priešininkus.

Žvalgybinis Il-20 sukurtas keleivinio modelio Il-18 pagrindu. Pastarųjų orlaivių Sovietų Sąjunga turėjo net kelis šimtus, tai buvo vienas populiaresnių modelių, skraidančių vidiniais šalies reisais. Kadangi žvalgybinis orlaivis niekuo labai nesiskyrė nuo keleivinių lėktuvų, sovietai jį irgi pažymėjo Il-18 kodu ir nesukeldami įtarimų naudojo daugybę metų.

Il-20 buvo pirmasis tokio tipo sovietų lėktuvas. Pagal savo specifiką žvalgybinis orlaivis Il-20 yra skirtas atlikti žvalgybines užduotis skrendant išilgai valstybinių sienų. Jis aprūpintas įvairiais elektroniniais prietaisais, išdėstytais išilgai korpuso ir skirtais radijo signalams perimti, žvalgybai, fotografavimui.

Prireikus lėktuvą nesunku perdaryti ir naudoti ne tik žvalgybai, bet ir kaip skraidantį retransliatorių ar skraidančią vadavietę.

Bėgant metams ir tobulėjant technikai bei įrangai, buvo tobulinamas ir Il-20. Šiandien žinomos bent aštuonios šio lėktuvo modifikacijos. Antra vertus, po Sovietų Sąjungos žlugimo dalis šių lėktuvų buvo perdaryta ir paversta transportiniais orlaiviais. 2012 m. duomenimis, Rusija pagal tiesioginę paskirtį vis dar naudojo 20 modernizuotų Il-20M.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.