Indonezijos pareigūnai traukia „AirAsia“ katastrofos aukų kūnus

Javos jūroje vykdomos operacijos, per kurią ieškoma oro bendrovės „AirAsia“ 8501-ojo reiso lėktuvo, dalyviai antradienį pastebėjo iš oro objektų, panašių į avarinio išlaipinimo čiuožynę, lėktuvo duris ir kitokių daiktų, pranešė Indonezijos pareigūnai. Vėliau pareigūnai vietos žiniasklaidai pranešė pamatę pirmąsias katastrofos aukas. Jau ištraukti 40 žmonių kūnai.

Gelbėtojai į gabalą brezento sudėjo iš vandens ištrauktas lėktuvo nuolaužas. Tarp jų buvo ir šis žydras lagaminas.<br>AP nuotr.
Gelbėtojai į gabalą brezento sudėjo iš vandens ištrauktas lėktuvo nuolaužas. Tarp jų buvo ir šis žydras lagaminas.<br>AP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

AFP, BNS ir lrytas.lt

Dec 30, 2014, 8:17 AM, atnaujinta Jan 17, 2018, 11:25 PM

Indonezijos interneto portalai rašo, kad gelbėtojai iš sraigtasparnio pastebėjo bagažo liekanas ir plūduriuojantį lavoną.

„Kūnas atrodo išpurtęs“, – teigė vienas paieškų dalyvių leitenantas Tri Wibowo, objektus apžiūrėjęs iš lėktuvo. Prie radinių laivu priplaukę gelbėtojai ėmė traukti iš vandens lavonus. Anot vietos žiniasklaidos, kūnai yra išbrinkę, tačiau vientisi. Gelbėjimo liemenių ant jų nėra. Indonezijos pareigūnai pranešė apie mažiausiai 6 jau aptiktus kūnus.

BBC žurnalistų Surabajos oro uoste teigimu, žinių apie lėktuvą laukiantys keleivių artimieji skausmingai reagavo, kai televizorių ekranuose išvydo, kaip manoma, kūną vandenyje. Viena moteris apalpo, o kita suklupo ir ėmė klykti.

Prieš tai dėmesį buvo patraukę objektai, kurie jūros paviršiuje atrodė lyg lėktuvo nuolaužos.

„Pastebėjome apie 10 didelių objektų ir daugiau mažų baltos spalvos objektų, kurių negalėjome nufotografuoti“, – Indonezijos oro pajėgų pareigūnas Agusas Dwi Putranto sakė per spaudos konferenciją.

„Jie buvo 10 km nuo vietos, kur lėktuvas paskutinį kartą buvo užfiksuotas radaro“, – pridūrė jis.

Pareigūnas parodė 10 nuotraukų, kuriose matomi objektai, panašūs į lėktuvo duris, išlaipinimo čiuožynę, ir į dėžę panašus daiktas.

Vienas naujienų agentūros AFP fotografas, skridęs tuo pačiu lėktuvu, iš kurio buvo pastebėtos tos nuolaužos, sakė matęs objektų, panašių į gelbėjimosi plaustą, gelbėjimosi liemenes ir ilgus oranžinius vamzdžius.

Naujienų agentūra „Reuters“ taip pat praneša, kad raudonos ir baltos nuolaužos, pastebėtos netoli Indonezijai priklausančios Borneo salos dalies krantų, tikriausiai yra dingusio oro bendrovės „AirAsia“ keleivinio lėktuvo liekanos, todėl tikėtina, kad tas laineris sudužo negiliuose vandenyse.

„Nuolaužos yra raudonos ir baltos spalvų, – žurnalistams sakė Susisiekimo ministerijos Oro susisiekimo departamento generalinio direktoriaus pareigas einantis Djoko Murjatmodjo. – Tikriname, ar tai lėktuvo nuolaužos. Tikriausiai jos yra dalis orlaivio korpuso.“

Sprendžiant iš nuolaužų dydžio ir spalvų, tikėtina, kad tie objektai yra dingusio lėktuvo liekanos, pridūrė D.Murjatmodjo.

Kiek vėliau paskelbta, kad nuolaužos, pastebėtos Javos jūroje netoli Indonezijos krantų, tikrai yra prieš dvi dienas dingusio oro bendrovės „AirAsia“ lainerio liekanos. Tai antradienį patvirtino nacionalinės paieškų ir gelbėjimo tarnybos pareigūnas Tatangas Zaenudinas.

Įsitraukė JAV pajėgos

Vienas JAV karo laivas antradienį prisidėjo prie išplėstos operacijos, ieškant prie Indonezijos krantų dingusio oro bendrovės „AirAsia“ keleivinio lėktuvo, taip pat buvo paskelbti paskutiniai žodžiai, kuriuos lainerio pilotas ištarė oro dispečeriams.

Įrašai rodo, kad prieš nutrūkstant ryšiui pilotas norėjo išvengti smarkios audros, nurodė vienas Indonezijos aviacijos saugumo pareigūnas.

Praėjus daugiau nei dviem paroms po to, kai 162 keleivius ir įgulos narius skraidinęs lėktuvas „Airbus A320-200“ dingo pakeliui iš Indonezijos antro pagal dydį miesto Surabajos į Singapūrą, kol kas nebuvo rasta jokių ženklų, koks likimas galėjo ištikti tą lainerį ir kur jis galėtų būti.

Prieš pakylant pilotas prašė leidimo skristi didesniame aukštyje, kad išvengtų audros, bet jo prašymas nebuvo patenkintas, nes tuo populiariu maršrutu skrido daug lainerių, antradienį informavo Indonezijos skrydžių navigacijos tarnyba „AirNav“.

Paskutiniame savo pranešime pilotas prašė pakeisti jo kursą ir pakartojo ankstesnį prašymą leisti pakilti aukščiau, kad išvengtų nepalankių orų.

„Pilotas prašė oro dispečerių leisti nukrypti į kairę pusę dėl blogų orų, kas buvo nedelsiant patvirtinta“, – „AirNav“ skrydžių saugumo direktorius Wisnu Darjono sakė naujienų agentūrai AFP.

„Po kelių sekundžių pilotas paprašė leisti pakilti iš 32 tūkst. pėdų (9,75 km) į 38 tūkst. pėdų (11,6 km) aukštį, tačiau to nebuvo galima iš karto patvirtinti, nes kai kurie lėktuvai tuo metu skrido virš jo“, – pridūrė W.Darjono.

Tai buvo paskutinis kontaktas su „AirAsia“ reiso QZ8501 laineriu.

„Praėjus 2–3 minutėms, kai dispečeris ketino duoti leidimą pakilti į 34 tūkst. pėdų (10,4 km) aukštį, lėktuvas nebeatsakė“, – sakė W.Darjono.

Pasak jo, prieš lėktuvui pakylant pilotas prašė leisti skristi 34 tūkst. pėdų aukštyje, bet dėl intensyvaus eismo tame maršrute prašymas negalėjo būti patenkintas.

„Tuo metu maršrutu M635 skrido 11 lėktuvų“, – pažymėjo W.Darjono ir pridūrė, kad tuo maršrutu į Singapūrą per dieną skrenda apie 160 lėktuvų.

Detalių apie paskutinį piloto pokalbį buvo paskelbta tuo metu, kai Nacionalinė paieškų ir gelbėjimo agentūra („Basarnas“) pranešė išplėtusi lėktuvo paieškų teritoriją.

Ieškotojai dėmesį sutelkę į vandenis aplink Bankos ir Belitungo salas Javos jūroje tarp Sumatros ir Borneo salos, bet armija taip pat buvo paprašyta ieškoti sausumoje, įskaitant kalnuotas teritorijas.

„Basarnas“ vadovas Bambangas Soelistyo sakė žurnalistams, kad paieškų zona buvo išplėsta nuo septynių iki 13 sektorių ir apima 156 tūkst. kvadratinių kilometrų teritoriją.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.