Nedarbingumo pažymėjimai, kurie buvo rasti A.Lubitzo bute, gali suvaidinti svarbų vaidmenį, jei vyro šeima iškels bylą skrydžių bendrovei „Lufthansa“, kuriai priklauso ir „Germanwings“.
Teisininkai teigia, kad žuvusių keleivių šeimoms skirtas išmokų dydis taip pat priklausytų nuo to, kada keleiviai suprato, jog mirs – jie kankinosi ar mirtis buvo staigi.
Vokiečių dienraštis „Der Bild" teigia, kad A.Lubitzas kiek anksčiau sirgo „sunkia depresijos forma“, o jo namuose buvo rasti kol kas tyrėjų neįvardytą ligą patvirtinantys gydytojo išrašai. Oro linijos „Lufthansa“ kol kas atsisako komentuoti, ar žinojo ką nors apie savo piloto sveikatos būklę.
Įprastai katastrofų aukų šeimos gali gauti iki 100 tūkst. svarų (apie 136 tūkst. eurų) kompensaciją. Tačiau jei šeimos nusprendžia paduoti oro linijas į teismą, jos gali gauti ir didesnę kompensaciją, nelygu, ką apie savo pilotą žinojo oro linijos ir ar ilgai prieš mirtį kankinosi jų artimieji.
Atsižvelgiant į A.Lubitzo atvejį, teisininkai galėtų kaltinti oro linijas dar ir neturėjus taisyklės, numatančios, kad piloto kabinoje negali likti vienas žmogus, o tai esą neužtikrina keleivių saugumo.
Kompensacijos gali sulaukti ir A.Lubitzo tėvai, jei bus įrodyta, kad oro linijos žinojo apie jų sūnaus ligą, tačiau į ją žiūrėjo pro pirštus. Tiesa, kol kas jie yra dingę iš savo namų Vokietijoje ir iš visuomenės akiračio.
Daugiau apie katastrofos tyrimą galite paskaityti čia.
Parengė Jorūnė Kazlauskaitė