Tragedija privertė mokytis iš klaidų

Tragedija pasibaigusio „Germanwings“ skrydžio detalės jau beveik aiškios: pilotas Andreas Lubitzas kapitoną ragino išeiti iš kabinos, užsirakino, o tada sudaužė orlaivį. Dabar avialinijos visame pasaulyje skuba užtikrinti, kad tokie atvejai nepasikartotų.

Per A.Lubitzo sukeltą aviakatastrofą žuvo 150 žmonių. Kai kurių palaikų, regis, nepavyks atpažinti, mat orlaivis, trenkęsis į kalną, subyrėjo į gabalėlius.<br>AFP nuotr.
Per A.Lubitzo sukeltą aviakatastrofą žuvo 150 žmonių. Kai kurių palaikų, regis, nepavyks atpažinti, mat orlaivis, trenkęsis į kalną, subyrėjo į gabalėlius.<br>AFP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

„Lietuvos rytas“

2015-03-31 10:21, atnaujinta 2018-01-07 22:21

Iš Barselonos į Diuseldorfą skrendantį lėktuvą „Airbus A320" tyčia sudaužęs antrasis pilotas kartu su savimi nusinešė ir dar 149 žmonių gyvybę.

Dabar aiškėja vis daugiau detalių apie teroro aktą įvykdžiusio žmogaus asmenybę, jo problemas ir motyvus.

Aviakatastrofą sukėlęs 27 metų A.Lubitzas iki nelaimės gyveno su neįvardyta 26 metų moterimi, kuri laukiasi kūdikio. Pora esą ruošėsi vestuvėms. Svarstoma, jog A.Lubitzas lėktuvą tyčia sudaužyti sumanė dėl savo psichologinių problemų.

Vyras sirgo depresija ir buvo gydomas dėl regėjimo sutrikimų, kurie galėjo lemti piloto karjeros pabaigą. Šaltinių teigimu, jis kentėjo dėl atšokusios akies tinklainės.

Iki šiol nelaimės vietoje rasta viena iš dviejų juodųjų dėžių atskleidė, kas vyko piloto kabinoje iki lemtingo momento, kai lėktuvo kapitonui Patrickui Sondheimeriui išėjus A.Lubitzas užsirakino ir nukreipė lėktuvą į kalno šlaitą.

Lėktuvui pakilus iš Barselonos, pilotai aptarė nusileidimą Diuseldorfe, apie kurį savižudis kalbėjo labai neužtikrintai. Kaip teigiama, jis į pirmojo piloto teiginius atsakinėjo tokiais žodžiais kaip „tikėkimės“ ir „pažiūrėsime“.

Paaiškėjo, kad A.Lubitzas skatino savo kolegą palikti lėktuvo valdymo kabiną.

Įraše girdėti, kad po kelių minučių patyręs pilotas atsistumia sėdynę ir išeina iš kabinos.

Nuo to momento praėjus dešimčiai minučių, per kurias P.Sondheimeris beviltiškai rankomis ir, kaip teigiama, kirviu bandė prasibrauti į užrakintą pilotų kabiną, lėktuvas trenkėsi į žemę. Paskutinėmis įrašo minutėmis lėktuvo salone buvo girdėti keleivių klyksmai.

Kapitonas, iš paskutiniųjų bandantis sustabdyti staigiai besileidžiantį orlaivį, reikalavo „atidaryti tas prakeiktas duris“.

Vokietijos leidinys „Bild“ išplatino šio įrašo tekstą, nors Europos skrydžių įgulų asociacija kabinos pokalbių savirašio duomenų išplatinimą laiko didžiuliu pažeidimu.

Tuo metu teismo ekspertizės komandos jau identifikavo 78 DNR pavyzdžius iš kūno dalių, rastų nelaimės vietoje Prancūzijos Alpėse. Tyrėjai jau savaitę tęsia niūrią ir nelengvą užduotį kalnuotoje ir pavojingoje vietovėje.

„Kol kas mes neradome nė vieno nepažeisto kūno“, – sakė policijos Kriminalinių tyrimų instituto direktoriaus pavaduotojas Patrickas Touronas.

Po teroro akto viso pasaulio avialinijos ėmėsi griežtinti reikalavimus pilotams.

Australijos vyriausybė nuo šiol reikalaus, kad pilotų kabinoje visada būtų du asmenys. Kai vienam pilotų prireiks trumpam išeiti, į jo vietą atsisės vienas skrydžio palydovų.

ES žemyne veikiančioms avialinijoms taip pat rekomendavo, kad viso skrydžio metu kabinoje sėdėtų du įgulos nariai.

Ši taisyklė jau anksčiau galiojo JAV, o dabar turėtų tapti standartu ir kitose šalyse.

Naujosios taisyklės laikytis jau pasižadėjo nemažai aviakompanijų – „Virgin“, „EasyJet“, „Air Canada“, nuo pastarojo išpuolio nukentėjusi „Lufthansa“ ir daug kitų.

Aviacijos ekspertai taip pat siūlo dar vieną saugiklį, galintį apsaugoti nuo panašių lakūnų nestabilumo. Buvęs keleivinių lėktuvų pilotas Adamas Shaw teigė, kad visas pasaulis galėtų imti pavyzdį iš JAV.

Ten Federalinė aviacijos administracija prieš dvejus metus grąžino taisyklę, reikalaujančią, kad asmenys, prieš gaudami oficialų oro linijų transporto piloto pažymėjimą, turi sukaupti 1,5 tūkst. skrydžio valandų. A.Lubitzas iki katastrofos buvo skraidęs 630 valandų. (AFP, „ABC News“, „The Telegraph“, LR)

Vokiečių piloto poelgis įkvėpė sekėjus

Lenkijoje viena autobuso keleivė sekmadienį vos nesukėlė panašios tragedijos. Iš Varšuvos į Liubliną autostrada lekiančiame autobuse ji griebė vairą, norėdama jį sudaužyti pakelėje.

Užpuolikę nuo kolegos skubiai atplėšė antrasis vairuotojas, o autobusą vairuojantis vyras sugebėjo sėkmingai išlaviruoti ir sustabdyti jį šalikelėje.

Keleiviai tvirtino, kad moteris šaukė norėjusi pakartoti A.Lubitzo veiksmus ir pražudyti visus autobusu važiuojančius keleivius.

Į įvykio vietą atvykę Garvolino policininkai trisdešimtmetę moterį išsivežė apklausti, o po to į ligoninę.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.