„Airbus A320“ pilotų kabina – neįveikiama tvirtovė

Jau nekyla abejonių, kad Alpėse sudužusio kompanijos „Germanwings“ lėktuvo katastrofą sukėlė antrojo piloto veiksmai, kai jis atsisakė atverti pilotų kabinos duris ekipažo vadui. Vėliau paaiškėjo, kad kabinos duris kapitonas daužė kirviu, tačiau vis tiek jų neatidarė. Kaip tokia situacija galėjo įvykti?

Saugumo sistemos pilotui išėjus turėjo užtikrinti galimybę grįžti į kabiną. Bet pasilikęs kabinoje žmogus duris gali užrakinti tyčia.<br>„Reuters“/ „Scanpix“ nuotr.
Saugumo sistemos pilotui išėjus turėjo užtikrinti galimybę grįžti į kabiną. Bet pasilikęs kabinoje žmogus duris gali užrakinti tyčia.<br>„Reuters“/ „Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Technologijos.lt

Apr 1, 2015, 9:38 PM, atnaujinta Jan 7, 2018, 6:27 PM

Po 2001 m. rugsėjo 11-osios atakų Niujorke ir Vašingtone, JAV federalinė aviacijos valdyba priėmė naujų nurodymų, pagal kuriuos visos oro linijų kompanijos privalėjo sutvirtinti į pilotų kabiną vedančias duris taip, kad jos atlaikytų rankinės granatos sprogimą. Reiso metu įprastai šios durys būna užrakintos.

Saugumo sistemos trumpam išėjusiam pilotui turėjo užtikrinti galimybę grįžti į piloto kabiną. Bet pasilikęs kabinoje žmogus gali užrakinti duris tyčia.

„Airbus А-320“ pilotų kabinos duryse yra trys režimai, įjungiami iš pilotų vietos, – „atidaryta“, „normalu“, „uždaryta“. Jeigu likęs kabinoje pilotas nereaguoja į kvietimą, durų išorėje yra klaviatūra, kuria galima surinkti įėjimo kodą, kurį žino kiti ekipažo nariai.

Kai durų režimas „normalus“, jos būna užrakintos, bet gali būti atvertos klaviatūra po 30 sekundžių. Režimą „atidaryta“ naudoja pilotas, kad atidarytų duris kolegai, grįžtančiam iš tualeto.

Režimas „uždaryta“ reiškia, kad spynos mechanizmas ignoruoja klaviatūros signalą, ir lieka užvertas 5 minutes. Šis režimas sukurtas tam, kad sukliudytų įsibrovėliams patekti į pilotų kabiną, pasinaudojus kodu, išgautu iš kitų ekipažo narių.

Kai kurių lėktuvų pilotų kabinose įrengtas telemonitorius, leidžiantis pilotams pamatyti, kas vyksta už durų. Jei pilotas negali įeiti į kabiną, vadinasi, jo kolega užrakino duris.

Dar yra klausimas, kiek žmonių bet kuriuo metu gali būti piloto kabinoje. JAV patvirtintos taisyklės, kad vienam iš pilotų išėjus iš kabinos, ten turi įeiti vienas iš stiuardų.

Tačiau kompanija „Germanwings“ laikosi Vokietijos civilinės aviacijos valdybos taisyklių. Jos leidžia kabinoje būti vienam iš dviejų pilotų, bet tik minimalų tam būtiną laiką.

Daugelis kitų kompanijų taiko „dviejų žmonių taisyklę“, kaip ir JAV. Tačiau kompanijos „Lufthansa“ grupės, kaip ir kitų stambių aviakompanijų atveju, taip nėra.

Reiso 4U 9525 ekipažo vadas dirbo kompanijoje 10 metų ir skraidė daugiau nei 6000 valandų. Antrasis pilotas į kompaniją atėjo 2013 metais ir buvo skraidęs 630 valandų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.