Tragedijos mįslė bus įminta? Rasta antroji lėktuvo juodoji dėžė

Praėjusią savaitę sudužusio „Germanwings“ avialinijų lėktuvo nelaimės vietoje dirbantys gelbėtojai surado antrąją juodąją dėžę, praneša BBC.

Gelbėtojai nelaimės vietoje rado antrąją juodąją dėžę.<br>AP nuotr.
Gelbėtojai nelaimės vietoje rado antrąją juodąją dėžę.<br>AP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Apr 2, 2015, 6:08 PM, atnaujinta Jan 7, 2018, 4:21 PM

Prancūzijos Alpėse sudužusio orlaivio, kuriuo skrido 150 žmonių, pirmoji juodoji dėžė buvo rasta dar praėjusią savaitę, iš karto po nelaimės, kovo 24-ąją.

Tikimasi, kad po devynių parų trukusios paieškos rasta antroji juodoji dėžė padės išgauti daugiau informacijos apie įvykusią nelaimę po to, kai lakūnų kabinos garsų įrašai padėjo nustatyti, jog antrasis pilotas Andreas Lubitzas tyčia nukreipė lėktuvą į kalno šlaitą.

Kiek vėliau ketvirtadienį Prancūzijos pareigūnai pranešė, kad antra juodoji dėžė „teikia vilčių“, jog joje esantys duomenys bus tinkami naudojimui.

Atskleis, kas vyko paskutinėmis sekundėmis

Antra juodoji dėžė registruoja techninius skrydžio parametrus; šie duomenys gali tiksliau atskleisti paskutines 4U9525 skrydžio akimirkas prieš sudužimą ir 150 žmonių žūtį.

Pirmoje juodojoje dėžėje, rastoje sudužimo dieną, buvo įrašyti lėktuvo kapitono ir antrojo piloto pokalbiai; šie įrašai įrodo, kad kabinoje lėktuvo katastrofos metu buvo tik 27-metis vokietis A.Lubitzas.

Tyrėjų nuomone, lėktuvo „Airbus A320“ antrasis pilotas kovo 24 dieną tyčia užsirakino pilotų kabinoje, kai įgulos kapitonas iš jos trumpam išėjo, ir nukreipė žemyn iš Barselonos į Diuseldorfą skridusį lainerį, kuris, skrisdamas 700 km per val. greičiu, galiausiai rėžėsi į kalno šlaitą.

Anot tyrėjų, iš įrašytų garsų spėjama, kad keleiviai nežinojo, kas vyksta iki pačių paskutinių sekundžių, kai pasigirdo klyksmai.

Gelbėtojai visą laiką po katastrofos sijote sijojo nuolaužas, stengdamiesi rasti žuvusiųjų palaikus, identifikuoti juos DNR tyrimais, taip pat ieškojo antros juodosios dėžės.

Darbus sunkino itin nelygus kalnų reljefas bei didelis nuolaužų išsibarstymas dėl galingo smūgio į kalną.

Nežinojo apie ligą?

Beje, Vokietijos žiniasklaida praneša, Vokietijos oro bendrovė „Germanwings“ pareiškė nežinojusi, kad jos pilotas, praėjusią savaitę veikiausiai nukreipęs savo lėktuvą į Prancūzijos Alpių šlaitus, buvo patyręs depresijos priepuolį mokydamasis lakūnų kursuose.

Tyrėjų nuomone, lėktuvo „Airbus A320“ antrasis pilotas A.Lubitzas kovo 24 dieną tyčia užsirakino pilotų kabinoje, kai įgulos kapitonas iš jos trumpam išėjo, ir nukreipė žemyn iš Barselonos į Diuseldorfą skridusį lainerį, kuris galiausiai rėžėsi į kalno šlaitą. Visi 150 lėktuve buvusių žmonių žuvo.

Vokietijos oro vežėjų flagmanė „Lufthansa“, kuri yra „Germanwings“ pirminė įmonė, antradienį patvirtino, kad jai šešerius metus buvo žinoma, jog A.Lubitzas patyrė „sunkią depresiją“ prieš baigdamas pilotų kursus, bet pabrėžė, kad pagal visus sveikatos patikrinimus jis buvo pripažintas tinkamu skraidyti.

Tuo tarpu vienas „Germanwings“ atstovas ketvirtadienį sakė, kad bendrovei, kurioje A.Lubitzas dirbo nuo 2013 metų rugsėjo, nebuvo žinoma apie tą depresijos epizodą – kitaip negu „Lufthansa“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.