Ką galėtų paaiškinti surastos pradingusio lėktuvo nuolaužos?

Tyrėjai mėgins išsiaiškinti, ar surasta nuolauža iš tiesų priklauso skrydžio MH370 orlaiviui.<br>Reuters nuotr.
Tyrėjai mėgins išsiaiškinti, ar surasta nuolauža iš tiesų priklauso skrydžio MH370 orlaiviui.<br>Reuters nuotr.
Dingęs lėktuvas iki šiol kelia daugybę spėlionių.<br>AP nuotr.
Dingęs lėktuvas iki šiol kelia daugybę spėlionių.<br>AP nuotr.
Tyrėjai mėgins išsiaiškinti, ar surasta nuolauža iš tiesų priklauso skrydžio MH370 orlaiviui.<br>Reuters nuotr.
Tyrėjai mėgins išsiaiškinti, ar surasta nuolauža iš tiesų priklauso skrydžio MH370 orlaiviui.<br>Reuters nuotr.
Tyrėjai mėgins išsiaiškinti, ar surasta nuolauža iš tiesų priklauso skrydžio MH370 orlaiviui.<br>Reuters nuotr.
Tyrėjai mėgins išsiaiškinti, ar surasta nuolauža iš tiesų priklauso skrydžio MH370 orlaiviui.<br>Reuters nuotr.
Tyrėjai mėgins išsiaiškinti, ar surasta nuolauža iš tiesų priklauso skrydžio MH370 orlaiviui.<br>Reuters nuotr.
Tyrėjai mėgins išsiaiškinti, ar surasta nuolauža iš tiesų priklauso skrydžio MH370 orlaiviui.<br>Reuters nuotr.
Tyrėjai mėgins išsiaiškinti, ar surasta nuolauža iš tiesų priklauso skrydžio MH370 orlaiviui.<br>Reuters nuotr.
Tyrėjai mėgins išsiaiškinti, ar surasta nuolauža iš tiesų priklauso skrydžio MH370 orlaiviui.<br>Reuters nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

lrytas.lt

Jul 30, 2015, 11:00 AM, atnaujinta Oct 22, 2017, 5:31 PM

Po metų ieškojimų tyrėjai tikisi, kad pagaliau rado užuominą apie pradingusį „Malaysia Airlines“ reisą MH370. Kol kas nėra visiškai aišku, ar prie Afrikos krantų atrastos nuolaužos tikrai priklausė minėtam orlaiviui. Tačiau, įtarimams pasitvirtinus, ką MH370 nuolaužos galėtų atskleisti?

Kas galėjo atsitikti pradingusiam lėktuvui, tyrėjams iki šiol lieka viena didžiausių paslapčių.

Jei bus patvirtinta, kad rastos nuolaužos iš tiesų priklauso reiso MH370 lėktuvui, tai bus tik menkas žingsnelis mėginant išsiaiškinti, kas atsitiko orlaiviui.

Versijos – neįtikėtinos

Reisu MH370 skridęs orlaivis paslaptingai dingo pernai kovą. Laineris, skraidinęs 239 žmones, daugiausia Kinijos piliečius, dingo pakeliui iš Kvala Lumpūro į Pekiną.

Iki šiol nebuvo aptikta jokių lėktuvo pėdsakų. Malaizijos valdžia sausį paskelbė, kad visi orlaiviu skridę žmonės laikomi žuvusiais.

Vos tik orlaivis pradingo be žinios, netruko pasipilti įvairiausių versijų ir netikėčiausių spėlionių.

Įtikinamiausia jų – lėktuvo gedimas ir sudužimas Indijos vandenyne – todėl tyrėjai daugybę mėnesių naršė būtent šią vietą.

Tačiau buvo ir tokių, kurie po „Malaysia Airlines“ numušimo Ukrainoje ėmė kalbėti, kad reisas MH370 galėjo būti numuštas JAV ar Malaizijos karinių oro pajėgų pratybų metu.

Taip pat pasirodė teorijų, kad MH370 buvo užgrobtas teroristų, nutupdytas atokioje jų valdomoje teritorijoje, o vėliau gali būti panaudotas vykdant išpuolį.

Atsirado ir sąmokslo teorijų, kurios teigė, kad Ukrainoje numuštas lėktuvas ir pradingęs reisas MH370 yra vienas ir tas pats.

Patvirtintų įtarimus

Dabar, kai rastos nuolaužos, kurios gali priklausyti pradingusiam orlaiviui, tikimasi, kad tokie svarstymai ir kartais net absurdiškos spėlionės pasibaigs.

Tiesa, jei nuolaužos ir priklauso MH370 tai nebūtinai reikš, kad tyrėjai netrukus išsiaiškins ir kur guli likusios lėktuvo dalys. Tačiau tai bus patvirtinimas, kad lėktuvas tikrai nukrito į Indijos vandenyną.

Jei rasta detalė tikrai priklauso MH370, tai taip pat paneigtų teorijas, kad orlaivis dingo Šiaurės pusrutulyje.

Tai taip pat patvirtintų teoriją, kad lėktuvas sudužo tyrėjų numatytoje 120 tūkst. kvadratinių kilometrų paieškos teritorijoje. 1,8 tūkst. kilometrų į pietvakarius nuo Australijos.

Nuplukdė srovės?

Jau iš pradžių buvo žinoma, kad bet kokios plūduriuojančios detalės Indijos vandenyno srovių bus galiausiai nuplukdytos į rytinę Afrikos pakrantę.

Reunjono sala yra Indijos vandenyne, tačiau nutolusi maždaug 4,5 tūkst. kilometrų nuo tos vietos, kur tyrėjai anksčiau ieškojo nuolaužų.

Tačiau, anot aviacijos eksperto Xaviero Tytelmano, labai įmanoma, kad per beveik metus nuolaužos galėjo atsidurti už kelių tūkstančių kilometrų.

Tačiau rasta viena nuolauža vargu ar palengvins darbą ieškant orlaivio pagrindinės dalies.

„Bus sunku nustatyti, kur guli nuolaužos šaltinis, – teigė aviacijos ekspertai. – Nuolaužos tik patvirtintų, kad lėktuvas guli vandenyno dugne ir nebuvo užgrobtas ir nutupdytas kokioje nors atokioje vietoje, o dabar laukiama, kol jį galima bus panaudoti kokiam nors kitam tikslui“.

Daugiau apie lėktuvo nuolaužų tyrimą skaitykite čia. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.