Sueco kanalą valdančios įmonės vadovas admirolas Mohabas Mamishas teigia, kad kanalas – „Egipto žmonių dovana likusiam pasauliui“. Jo atidarymo ceremonija vyks šį ketvirtadienį.
Antrasis Sueco kanalas įrengtas šalia pirmojo. Naujojo kanalo ilgis – 35 kilometrai, jis jungia Viduržemio bei Raudonąją jūras.
Šalies prezidentas Abdelis Fattah al-Sisi buvo pažadėjęs, kad projektas bus baigtas per metus nuo statybų pradžios – 2014-ųjų rugpjūčio. O jame dirbs išskirtinai egiptietiškos kompanijos. Viskas įvyko taip, kaip žadėta.
Projektas buvo finansuojamas privačiomis ir viešosiomis lėšomis – egiptiečiai pirko investicinius sertifikatus. Pinigai už juos žmonėms bus grąžinti dalimis per ketverius metus.
Tačiau naujasis Sueco kanalas yra nacionalinio pasididžiavimo simbolis ne tik dėl ekonominės naudos.
Pirmasis kanalas buvo atidarytas dar 1896-aisiais. 1956 metais prezidentas Gamalis Abdelis Nasseras kanalą nacionalizavo ir jo kontrolė buvo perimta iš britų. Vėliau dėl šio žingsnio prezidentas turėjo atremti Izraelio, prancūzų ir britų invazijas.
G.A.Nasseras atsilaikė ir nuo tada Sueco kanalas suvokiamas kaip egiptiečių nacionalizmo simbolis.
„Daug kam kanalas atrodo svarbus šalies ekonominis svertas – dėl jo kyla susidomėjimas Egiptu“, – aiškino analitikas Timothy E.Kaldas.
Egiptiečių pasididžiavimą rodo ir naujojo kanalo aplinka: viename krante milžiniškas užrašas sveikina atvykus į Egiptą, o šalia pavaizduoti egiptiečiai kareiviai su plevėsuojančiomis vėliavomis ir naikintuvais, skraidančiais virš jų galvų.
Naujasis kanalas leis paskirstyti srautus ir perplaukti daugiau laivų – jų turėtų padaugėti nuo 47 iki 97 per dieną.
Tiesa, pasaulio ekonomistai nusiteikę skeptiškai. Prekybos laivų skaičius vien dėl kanalo atidarymo staigiai neišaugs.
Antrasis Sueco kanalas leis čia plaukti dvigubai daugiau laivų, tačiau pasaulinės prekybos duomenys rodo, kad tokio masto prekyba kol kas neplanuojama. Tad kol Egiptas giriasi nauja dovana pasauliui, visi svarsto, ar ji iš tiesų reikalinga.