„Fugro Equator“ pirmadienį iš Frimantlo uosto Australijos
vakarų pakrantėje išplaukė į 120 tūkst. kv. km zoną, kurioje,
kaip mano tyrėjai, 2014 metų kovo 8 dieną dingo „Malaysia
Airlines“ lėktuvas, su 239 keleiviais ir įgulos nariais skridęs
reisu MH370 iš Kvala Lumpūro į Pekiną.
Per didžiulę paieškos operaciją vandenyse prie Australijos
krantų nebuvo rasta jokių pėdsakų, bet tyrėjai patvirtino, kad
trys nuolaužos, rastos vakarinėse Indijos vandenyno pakrantėse, yra
būtent šio lainerio.
„Tai buvo didvyriškas reikalas, bet turime pasirengti
perspektyvai, kad artimiausiomis savaitėmis galime ir nerasti MH370
(lėktuvo), nors ir toliau puoselėjame viltį“, – antradienį
laikraščiui „The West Australian“ sakė transporto ministras
Darrenas Chesteris.
Laikraštis pridūrė, kad per paskutinę laivo ekspediciją bus
patikrinta maždaug 200 nedidelių plotų, kurie buvo pernelyg gilūs
ankstesniems tikrinimams arba nebuvo deramai ištirti dėl prastų
hidrolokatorių rodmenų.
Paieškai vadovaujantis vyriausybinis Australijos transporto
saugumo biuras (ATSB) trečiadienį nurodė, kad „Fugro Equator“
misija turėtų būti baigta kitą mėnesį.
Daugelis dingusiame lėktuve buvusių žmonių artimųjų ne
kartą skundėsi, kad trūksta koordinuotų paieškų Indijos
vandenyno vakaruose ir palei Afrikos pakrantę.
Kai kurių dingusių keleivių giminaičiai šiuo metu yra
Madagaskare ir tikrina paplūdimius, ieškodami kokių nors su
dingusių lėktuvu susijusių daiktų, nes pastaraisiais mėnesiais
Rytų Afrikos pakrantėse buvo rasta fragmentų, „beveik
neabejotinai“ susijusių su šiuo laineriu.
Šeimas lydi amerikiečių tyrėjas mėgėjas Blaine'as Gibsonas – teisininkas iš Siatlo, kuris bandydamas
įminti MH370 paslaptį apkeliavo pasaulį.
B.Gibsonas taip pat yra radęs kitų galimų ieškomo Malaizijos
lėktuvo nuolaužų, bet pareigūnai dar nepatvirtino, ar jos tikrai
yra iš dingusio lainerio.
Nei vieta, kur nukrito lėktuvas, nei katastrofos priežastys
nėra žinomos, tad plėtojama daugybė sąmokslo teorijų.
ATSB praėjusį mėnesį paskelbtoje ataskaitoje nurodė, kad
lėktuvas krito į vandenyną su tūpti neparengtais užsparniais ir
tikriausiai buvo nevaldomas. Šiame dokumente reiškiamos abejonės
dėl teorijų, kad pilotas katastrofos momentu dar valdė lėktuvą.
Australijos, Malaizijos ir Kinijos – lėktuvo keleiviai buvo
daugiausiai iš šių šalių – vyriausybės susitarė užbaigti
operaciją, kai bus nuodugniai patikrintas paieškų rajonas, nebent
pasirodytų „patikimos naujos informacijos“.