Rusijos spaudai pavyko išsiaiškinti, kad paskutinį kartą remonto darbai buvo atlikti prieš pat katastrofą.
Jau anksčiau buvo skelbta, kad katastrofą patyrusiam lėktuvui dar 2014-aisiais gruodžio mėnesį buvo atliktas kapitalinis remontas. Anot spaudos, aptikti dokumentai liudija, kad orlaivį teko taisyti ir prieš pat lemtingą skrydį – šių metų gruodį.
Neplanuoto remonto priežastis – slėgio sumažėjimas degalų bake ir degalų nutekėjimas sparne. Po atlikto remonto lėktuvas sėkmingai atliko bandomuosius skrydžius ir buvo nuspręsta jį grąžinti į normalų darbo grafiką.
Tačiau jau gruodžio 25-ąją iš Sočio oro uosto pakilęs lėktuvas savo kelionę į Siriją baigė Juodojoje jūroje.
Nelaimės priežastys vis dar nežinomos, o versijų – ne viena. Nuo techninio gedimo, pilotų klaidų iki teroro akto.
Kiek anksčiau transporto ministras Maksimas Sokolovas nurodė, kad tyrimo metu nustatyta, jog lėktuvo prietaisai neveikė normaliai, tačiau iki sausio sakė neskelbsiąs jokių išvadų. Jis taip pat paragino žurnalistus neskelbti jokių teorijų. „Akivaizdu, kad prietaisai veikė nenormaliai. Kodėl taip atsitiko, turės išsiaiškinti ekspertai“, – sakė jis žurnalistams.
Apie tai, kad lėktuvą ir juo skridusius 92 žmones pražudė techniniai gedimai, byloja ir aptiktose juodosiose dėžėse užfiksuoti įrašai.
Naujienų portalas „Life“ ketvirtadienį paviešino pokalbio stenogramą, kur pilotai – apstulbę: „Greitis 300...“
„Išskleidžiau lėktuvo važiuoklę, vade.“
„Po galais!“
Po šių žodžių lėktuve pradėjo skambėti pavojaus signalas.
„Užsparniai, po galais, kas per...“
„Altimetras!“
„Vade, mes krentame!“
Tikimasi, kad pirmosios oficialios išvados dėl nelaimės bus paskelbtos sausio mėnesį.
Lėktuvas Tu-154 Nr. 85572 buvo pagamintas 1983-iaisiais, o iš gamyklos išriedėjo tų metų kovo 29 dieną. Iškart po nelaimės tyrėjai lėktuvo gamykloje konfiskavo visus su šiuo orlaiviu susijusius dokumentus. Skelbiama, kad buvo paimti 39 didžiuliai aplankalai su lėktuvo brėžiniais ir remonto dokumentacija nuo 2014 iki 2016 metų.