Holivudo aktorės stos į kovą su priekabiavimu: rinks pinigus

Naujuosius metus garsenybės pradėjo su pažadu pakeisti pasaulį. Šimtai garsių ir sėkmingų moterų pristatė didžiulį projektą „Time’s Up“ („Laikas baigėsi“), kurio tikslas – įveikti priekabiavimą darbo vietose.

Tarp kampaniją „Time’s Up“ parėmusių Holivudo aktorių yra „Oskarą“ pelniusios E.Stone (nuotr.) ir N.Portman.<br>„Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Tarp kampaniją „Time’s Up“ parėmusių Holivudo aktorių yra „Oskarą“ pelniusios E.Stone (nuotr.) ir N.Portman.<br>„Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Tarp kampaniją „Time’s Up“ parėmusių Holivudo aktorių yra „Oskarą“ pelniusios E.Stone ir N.Portman (nuotr.)<br>„Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Tarp kampaniją „Time’s Up“ parėmusių Holivudo aktorių yra „Oskarą“ pelniusios E.Stone ir N.Portman (nuotr.)<br>„Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

BBC, CNN, „The New York Times“ ir „Lietuvos ryto“ inf.

Jan 3, 2018, 2:45 PM

Į projektą įsitraukė ne tik visiems žinomos aktorės, bet ir rašytojos, režisierės, žvaigždžių agentės bei kitos įtakingos Holivudo veikėjos.

Jos užsimojo, kad JAV kino industrijoje su šaknimis būtų išrautas lytinis priekabiavimas, apie kurio mastą pernai sužinojo visas pasaulis, kai į dienos šviesą išlindo gėdingos istorijos.

Tiesa, garsenybės siekia padėti ne tik pramogų pramonėje dirbančioms moterims, bet ir užtikrinti moterų saugumą darbo vietose.

Holivudo žvaigždės rinko pinigus fondui, kurio lėšos bus skirtos darbe seksualinį išnaudojimą ir smurtą patyrusių aukų teisinėms išlaidoms padengti.

Kampanijos „Time’s Up“ įkūrėjos pažadėjo daug dėmesio skirti padavėjoms, gamyklose bei žemdirbystės pramonėje dirbančioms moterims.

Prioritetas bus teikiamas toms aukoms, kurios uždirba nedaug pinigų ir neuždirba pakankamai, kad galėtų bylinėtis. Tiesa, finansinė pagalba siūloma ne tik moterims, bet ir vyrams.

Projekto autorės užsimojo surinkti 15 mln. JAV dolerių (12,4 mln. eurų) kovai su lytiniu išnaudojimu. Vakar kampaniją „Time’s Up“ jau buvo parėmę daugiau nei 4,1 tūkst. žmonių, kurie paaukojo per 13,7 mln. dolerių (11,4 mln. eurų).

„Time’s Up“ tinklalapyje rašoma, kad „būtina pagaliau išsikovoti teisę, kad moterys būtų išgirstos ir kiltų karjeros laiptais“.

Projektas siekia ištiesti pagalbos ranką „kiekvienai moteriai, kuri turėjo grumtis su seksualiniais priekabiautojais“, mat „kaltieji ir darbdaviai niekados nepatiria jokių neigiamų pasekmių“.

Iš pradžių buvo skelbta, kad prie „Time’s Up“ projekto prisidėjo daugiau nei 300 įtakingų moterų, tačiau jų gretos sparčiai plėtėsi, kai pasklido žinios apie jų tikslus.

Apie projektą oficialiai paskelbta pirmadienį puslapio dydžio reklamoje laikraštyje „The New York Times“.

Pernai kilo milžiniškas skandalas, kai dešimtys Holivude dirbančių moterų seksualiniu priekabiavimu, smurtu ir grasinimais apkaltino režisierių Harvey Weinsteiną.

Skandalas greitai įsiplieskė, paplito po visą pasaulį, vertė iš postų įtakingus žmones ir politikus. Be to, susikūrė su priekabiavimu kovojantis judėjimas „Me Too“ („Aš irgi“).

O žurnalas „Time“ savo 2017-ųjų Metų žmonėmis paskelbė prieš seksualinį išnaudojimą prabilusias garsias moteris, kurias pavadino Tylos laužytojomis.

Projektą „Time’s Up“ pradėta slapta rengti dar spalį, kai paviešinti pirmieji kaltinimai H.Weinsteinui.

Sprendimą kovoti ne vien tik su priekabiavimu Holivude, bet ir kitur įkvėpė pagalbos prašymai iš kitų pramonės sektorių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.