Rusijos oro uostai nesusitvarko su paukščiais: vien šiemet su jais susidūrė šimtai lėktuvų

Rugpjūtį su kirų pulku susidūręs, bet sėkmingai nutupdytas lėktuvas Maskvoje atskleidė didesnį problemos mastą. Paaiškėjo, kad paukščiai grėsmę orlaiviams Rusijoje kelia dažniau nei kitur.

Orlaivį pavyko sėkmingai nutupdyti, bet pavojus dėl paukščių iškyla dažnai.<br>„Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Orlaivį pavyko sėkmingai nutupdyti, bet pavojus dėl paukščių iškyla dažnai.<br>„Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Orlaivį pavyko sėkmingai nutupdyti, bet pavojus dėl paukščių iškyla dažnai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Orlaivį pavyko sėkmingai nutupdyti, bet pavojus dėl paukščių iškyla dažnai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Orlaivį pavyko sėkmingai nutupdyti, bet pavojus dėl paukščių iškyla dažnai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Orlaivį pavyko sėkmingai nutupdyti, bet pavojus dėl paukščių iškyla dažnai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Orlaivį pavyko sėkmingai nutupdyti, bet pavojus dėl paukščių iškyla dažnai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Orlaivį pavyko sėkmingai nutupdyti, bet pavojus dėl paukščių iškyla dažnai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Orlaivį pavyko sėkmingai nutupdyti, bet pavojus dėl paukščių iškyla dažnai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Orlaivį pavyko sėkmingai nutupdyti, bet pavojus dėl paukščių iškyla dažnai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Orlaivį pavyko sėkmingai nutupdyti, bet pavojus dėl paukščių iškyla dažnai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Orlaivį pavyko sėkmingai nutupdyti, bet pavojus dėl paukščių iškyla dažnai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Orlaivį pavyko sėkmingai nutupdyti, bet pavojus dėl paukščių iškyla dažnai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Orlaivį pavyko sėkmingai nutupdyti, bet pavojus dėl paukščių iškyla dažnai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Orlaivį pavyko sėkmingai nutupdyti, bet pavojus dėl paukščių iškyla dažnai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Orlaivį pavyko sėkmingai nutupdyti, bet pavojus dėl paukščių iškyla dažnai.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Specialiai „Lietuvos Rytui“ iš Maskvos

Sep 14, 2019, 1:24 PM

Rugpjūtį Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas įteikė lainerio „Airbus 321“ pilotui Damirui Jusupovui ir antrajam pilotui Georgijui Murzinui aukščiausią šalies apdovanojimą – suteikė Rusijos didvyrio vardą. Jie apdovanoti už tai, kad išgelbėjo 226 keleivių ir įgulos gyvybes, kai, lėktuvui susidūrus su kirų pulku, teko jį avariniu būdu nutupdyti kukurūzų laukuose.

Leistis tiktai kilometras nuo Maskvos Žukovskio oro uosto teko dėl to, kad skrydžio metu į orlaivio variklius pateko paukščių. Pilotams pavyko jį sėkmingai nutupdyti ir išvengti aukų.

D.Jusupovas pareiškė, kad nelaiko savęs didvyriu: „Aš tiesiog vykdžiau savo profesinę užduotį.“

Tuo metu aviacijos ekspertai sėkmingą „Airbus 321“ nutupdymą laiko ne tik stebuklu, bet ir pasekme to, kad Rusijos ornitologijos tarnybos oro uostuose nesugeba susitvarkyti su kylančiais iššūkiais. Mat šalies oro uostuose lėktuvai susiduria su paukščių pulkais dešimt kartų dažniau nei Europoje.

Ekspertų išvadas patvirtina ir praktika.

Praėjus vos dienai po šio stebuklingo orlaivio nutupdymo, kai V.Putinas pasirašė įsakymą dėl apdovanojimų pilotams, dar vienas lėktuvas susidūrė su paukščių pulku.

Šį kartą incidentas įvyko kompanijos „Utair“ orlaiviui pakilus iš Maskvos Vnukovo oro uosto. Jo keleiviai turėjo keliauti iš Rusijos sostinės į Ufą.

Vos pakilus iš oro uosto vienas paukštis atsitrenkė į lėktuvo priekinį stiklą ir jį iškruvino, kiti – į orlaivio korpusą.

Lėktuvo pilotas nusprendė nerizikuoti – sugrįžti į oro uostą ir pakeisti orlaivį.

„Ornitologų tarnybų darbas Rusijos oro uostuose yra neefektyvus.

Tai sukelia didelę grėsmę skrydžių saugumui“, – nuolat kartoja Rusijos skrydžių bendrovių vadovai.

Jie ne kartą kreipėsi ir į šalies Transporto ministeriją, ir į Generalinę prokuratūrą. Tuo metu statistika iškalbinga.

Vien aviakompanijos „Pobeda“ („Pergalė“) lėktuvai 2018 m. su paukščiais susidūrė 51 kartą. Per aštuonis šių metų mėnesius šis skaičius dar labiau išaugo ir jau pasiekė 72.

Rusijos aviacijos tarnybų duomenimis, 2017-aisias 100 tūkst. skrydžių tekdavo 3,7 susidūrimo su paukščiais, JAV šis skaičius daugiau nei perpus mažesnis ir siekia 1,5 karto.

Vien Pamaskvyje per pirmąjį 2019 m. pusmetį užfiksuotas 521 atvejis, kai orlaiviai susidūrė su paukščiais.

To priežastys kelios, visų pirma – prastai atliekama rizikos analizė. Taip pat nepakankamai efektyviai nustatomos zonos, kuriose negali būti kuriami objektai, pritraukiantys paukščius, prasti ir paukščių baidymo metodai.

Po incidento, susijusio su „Airbus 321“, paaiškėjo, kad vos du kilometrai nuo oro uosto įsikūręs nelegalus sąvartynas, kuriame yra gausybė kirų.

Pabrėžiama, kad dėl vis aktyvesnių statybų aplink oro uostus ateityje gali kilti grėsmė, jog avariniu būdu nutupdyti lėktuvo tiesiog nebus kur.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.