Paskutiniai Kazachstane sudužusio lėktuvo piloto žodžiai: „Geros jums dienos!“

Ankstyvą penktadienio rytą Kazachstane sudužusio oro linijų „Bek Air“ lėktuvo „Fokker 100“ pilotai rengėsi įprastam skrydžiui ir nefiksavo nieko neįprasto.

Ankstyvą penktadienio rytą Kazachstane sudužusio oro linijų „Bek Air“ lėktuvo „Fokker 100“ pilotai rengėsi įprastam skrydžiui ir prieš pakylant nefiksavo nieko neįprasto.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Ankstyvą penktadienio rytą Kazachstane sudužusio oro linijų „Bek Air“ lėktuvo „Fokker 100“ pilotai rengėsi įprastam skrydžiui ir prieš pakylant nefiksavo nieko neįprasto.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Ankstyvą penktadienio rytą Kazachstane sudužusio oro linijų „Bek Air“ lėktuvo „Fokker 100“ pilotai rengėsi įprastam skrydžiui ir prieš pakylant nefiksavo nieko neįprasto.<br>planespotters.net
Ankstyvą penktadienio rytą Kazachstane sudužusio oro linijų „Bek Air“ lėktuvo „Fokker 100“ pilotai rengėsi įprastam skrydžiui ir prieš pakylant nefiksavo nieko neįprasto.<br>planespotters.net
Ankstyvą penktadienio rytą Kazachstane sudužusio oro linijų „Bek Air“ lėktuvo „Fokker 100“ pilotai rengėsi įprastam skrydžiui ir prieš pakylant nefiksavo nieko neįprasto.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Ankstyvą penktadienio rytą Kazachstane sudužusio oro linijų „Bek Air“ lėktuvo „Fokker 100“ pilotai rengėsi įprastam skrydžiui ir prieš pakylant nefiksavo nieko neįprasto.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Ankstyvą penktadienio rytą Kazachstane sudužusio oro linijų „Bek Air“ lėktuvo „Fokker 100“ pilotai rengėsi įprastam skrydžiui ir prieš pakylant nefiksavo nieko neįprasto.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Ankstyvą penktadienio rytą Kazachstane sudužusio oro linijų „Bek Air“ lėktuvo „Fokker 100“ pilotai rengėsi įprastam skrydžiui ir prieš pakylant nefiksavo nieko neįprasto.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Ankstyvą penktadienio rytą Kazachstane sudužusio oro linijų „Bek Air“ lėktuvo „Fokker 100“ pilotai rengėsi įprastam skrydžiui ir prieš pakylant nefiksavo nieko neįprasto.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Ankstyvą penktadienio rytą Kazachstane sudužusio oro linijų „Bek Air“ lėktuvo „Fokker 100“ pilotai rengėsi įprastam skrydžiui ir prieš pakylant nefiksavo nieko neįprasto.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Ankstyvą penktadienio rytą Kazachstane sudužusio oro linijų „Bek Air“ lėktuvo „Fokker 100“ pilotai rengėsi įprastam skrydžiui ir prieš pakylant nefiksavo nieko neįprasto.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Ankstyvą penktadienio rytą Kazachstane sudužusio oro linijų „Bek Air“ lėktuvo „Fokker 100“ pilotai rengėsi įprastam skrydžiui ir prieš pakylant nefiksavo nieko neįprasto.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Ankstyvą penktadienio rytą Kazachstane sudužusio oro linijų „Bek Air“ lėktuvo „Fokker 100“ pilotai rengėsi įprastam skrydžiui ir prieš pakylant nefiksavo nieko neįprasto.<br>Scanpix/Reuters nuotr.
Ankstyvą penktadienio rytą Kazachstane sudužusio oro linijų „Bek Air“ lėktuvo „Fokker 100“ pilotai rengėsi įprastam skrydžiui ir prieš pakylant nefiksavo nieko neįprasto.<br>Scanpix/Reuters nuotr.
Ankstyvą penktadienio rytą Kazachstane sudužusio oro linijų „Bek Air“ lėktuvo „Fokker 100“ pilotai rengėsi įprastam skrydžiui ir prieš pakylant nefiksavo nieko neįprasto.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Ankstyvą penktadienio rytą Kazachstane sudužusio oro linijų „Bek Air“ lėktuvo „Fokker 100“ pilotai rengėsi įprastam skrydžiui ir prieš pakylant nefiksavo nieko neįprasto.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Ankstyvą penktadienio rytą Kazachstane sudužusio oro linijų „Bek Air“ lėktuvo „Fokker 100“ pilotai rengėsi įprastam skrydžiui ir prieš pakylant nefiksavo nieko neįprasto.<br>Scanpix/Reuters nuotr.
Ankstyvą penktadienio rytą Kazachstane sudužusio oro linijų „Bek Air“ lėktuvo „Fokker 100“ pilotai rengėsi įprastam skrydžiui ir prieš pakylant nefiksavo nieko neįprasto.<br>Scanpix/Reuters nuotr.
Ankstyvą penktadienio rytą Kazachstane sudužusio oro linijų „Bek Air“ lėktuvo „Fokker 100“ pilotai rengėsi įprastam skrydžiui ir prieš pakylant nefiksavo nieko neįprasto.<br>Scanpix/Reuters nuotr.
Ankstyvą penktadienio rytą Kazachstane sudužusio oro linijų „Bek Air“ lėktuvo „Fokker 100“ pilotai rengėsi įprastam skrydžiui ir prieš pakylant nefiksavo nieko neįprasto.<br>Scanpix/Reuters nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

Lrytas.lt

2019-12-27 15:49, atnaujinta 2019-12-27 16:53

Tai aiškėja iš lakūnų ir Almatos oro uosto dispečerių pokalbių stenogramos.

Gavę informaciją apie oro sąlygas ir leidimą kilti, laivo vadas atsisveikino su dispečeriu, palinkėjęs jam geros dienos. Netrukus ryšys su ekipažu dingo – apie kilusias problemas lakūnai pranešti nespėjo.

Dispečeris: „Bek Air 2100 (reiso numeris – Red.), vėjas 040 laipsnių, 05 dešinė, pakilti leidžiu“.

Pillotas: „05 dešinė, 2100, viso gero, geros jums dienos!“

Dispečeris: „Laimingo kelio!“

Netrukus po keleto nesėkmingų bandymų susisiekti su 2100-uoju reisu iš Almatos į Nur-Sultaną skridusiu lėktuvu dispečeris perspėjo kitų lainerių ekipažus apie tai, kad „Fokker 100“ dingo, pakilimo takas uždarytas ir paskelbtas pavojus.

Dispečeris: „Astana 671(reiso numeris – Red.), mes nežinome, kur yra „Fokker 100“. 671-asis, pakilimo taką 05 dešinė užima technika. Kadangi paskelbtas pavojus, išvažiuos technika, važiuos arba taku, arba greta jo“.

Visi į Almatos oro uostą artėjantys lėktuvai buvo nukreipti sukti dar vieną ratą ore.

Katastrofą patyrusiu bendrovės „Bek Air“ lėktuvu skrido 100 žmonių – 95 keleiviai ir penki įgulos nariai. Žuvo 12 žmonių, o dar 49 buvo sužeisti.

Tarp žuvusiųjų – ir orlaivio vadas Maratas Muratbajevas.

Pagrindinėmis nelaimės versijomis laikoma pilotų klaida arba techninis gedimas.

Lėktuvas vos pakilęs ėmė smigti žemyn: pasak Kazachstano vicepremjero Romano Skliaro, „galine dalimi du kartus lietė pakilimo taką“.

Po to „Fokker 100“ palinko į dešinę, pramušė betoninę tvorą ir rėžėsi į statomą namą.

Pasak R.Skliaro, pakilimo takas buvo „idealios būklės“.

Lėktuvo juodosios dėžės rastos, jų įrašus jau šifruoja tyrėjai.

Bendrovė „Bek Air“ buvo įkurta 1999 metais kaip užsakomųjų skrydžių aviakompanija. Vėliau „Bek Air“ reorganizuota į pirmąją Kazachstano pigų skrydžių bendrovę.

Šiuo metu „Bek Air“ vykdo reisus į 12 Kazachstano miestų, taip pat skraido į Maskvą ir Sankt Peterburgą Rusijoje.

Iki penktadienio katastrofos „Bek Air“ turėjo septynis „Fokker 100“ lėktuvus, kuriuose yra po 108 vietas.

Sudužęs „Fokker 100“ buvo beveik 24 metų senumo.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.