Dešimtmečius trukęs draudimas – panaikintas: Maskvoje ir vėl galima įdarbinti moteris mašinistes

Dešimtmečius trukęs draudimas moterims vairuoti Rusijos metro sistemos traukinius neseniai buvo panaikintas. Savaitgalį pirmosios 12 mašinisčių pradėjo valdyti modernius traukinius Maskvos požemiuose.

Traukiniai tapo modernūs, tad galiausiai buvo leista juos valdyti ir moterims.<br>TASS/„Scanpix“ nuotr.
Traukiniai tapo modernūs, tad galiausiai buvo leista juos valdyti ir moterims.<br>TASS/„Scanpix“ nuotr.
Traukiniai tapo modernūs, tad galiausiai buvo leista juos valdyti ir moterims.<br>TASS/„Scanpix“ nuotr.
Traukiniai tapo modernūs, tad galiausiai buvo leista juos valdyti ir moterims.<br>TASS/„Scanpix“ nuotr.
Traukiniai tapo modernūs, tad galiausiai buvo leista juos valdyti ir moterims.<br>TASS/„Scanpix“ nuotr.
Traukiniai tapo modernūs, tad galiausiai buvo leista juos valdyti ir moterims.<br>TASS/„Scanpix“ nuotr.
Traukiniai tapo modernūs, tad galiausiai buvo leista juos valdyti ir moterims.<br>TASS/„Scanpix“ nuotr.
Traukiniai tapo modernūs, tad galiausiai buvo leista juos valdyti ir moterims.<br>TASS/„Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Jan 8, 2021, 2:52 PM

Maskvos metro sistemos atstovai tvirtina, kad moterys valdys vakarinėje miesto dalyje kursuojančius traukinius, kurie yra visiškai automatizuoti.

Iki 2021-ųjų moterims nebuvo draudžiama dirbti šioje kompanijoje, tačiau ilgą laiką jos negalėjo eiti mašinisto pareigų.

Tai buvo draudžiama įstatymu – jis neleido moterims eiti kai kurių pareigų dėl grėsmės jų sveikatai.

Metro traukinius Maskvoje moterims buvo leista valdyti nuo 1936 m., praėjus metams nuo sistemos veiklos pradžios, tačiau galiausiai devintajame dešimtmetyje įsigaliojo draudimas samdyti naujas mašinistes, tačiau šias pareigas ėjusios moterys nebuvo iš jų atleistos. Dėl to paskutinė metro mašinistė dirbo iki 2014-ųjų, kai išėjo iš darbo.

Tiktai 2019 metais Rusijos darbo ministerija sumažino tik vyriškų profesijų skaičių nuo 456 iki beveik 100.

Todėl moterys galėjo vėl pradėti dirbti ne tiktai mašinistėmis, bet ir daugelyje kitų pozicijų.

„Šis darbas Maskvos metro jau seniai nėra susijęs su didele fizine jėga. Beveik viskas yra automatizuota, o metro linijomis važinėja modernūs traukiniai“, – tvirtino įmonės atstovai.

Mašiniste tapusi 31 metų Kristina Vakulenko naujienų agentūrai TASS tvirtino, jog moterys buvo mokomos valdyti tik naujausius ir moderniausius traukinius.

„Aš negaliu palyginti, bet mano vyras taip pat mašinistas ir jis tvirtina, kad sąlygos tikrai yra lengvesnės, – džiaugėsi moteris. – Be to, nors mokymo programa tikrai sunki, mašinistai per metus gauna 48 dienas atostogų.“

Naujoms darbuotojoms buvo sukurtos specialios vasarinės ir žieminės uniformos, o Maskvos metro atstovai teigia, jog pamažu įmonėje artėjama prie lyčių pusiausvyros – moterys sudaro 36 proc. visų darbuotojų.

Per ateinančius metus prie metro traukinių mašinistų turėtų prisijungti dar 50 moterų.

Parengta pagal „Euronews“, CNN ir TASS inf.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.