Anot oficialių federalinės alkoholio rinkos reguliavimo tarnybos duomenų, per pirmąjį 2021 m. ketvirtį rusai nupirko 66 mln. dekalitrų spiritinių gėrimų – beveik milijonu mažiau palyginti su praėjusiais metais, kai buvo suvartota 67,87 mln. dekalitrų alkoholio.
Alaus vartojimas sumažėjo 6 proc., tačiau panašaus lygmens liko konjako paklausa, o šampano – net keletą kartų išaugo.
Federalinė alkoholio rinkos reguliavimo tarnyba mano, jog alkoholio suvartojimas sumažėjo dėl Rusijos gyventojų baimės susirgti koronavirusu, taip pat gydytojų rekomendacijų ir gyventojų susirūpinimo savo sveikata.
Reikšmės turėjo apribojimai, susiję su restoranų ir barų darbo suvaržymu. Tačiau Maskvoje jau paskelbta apie eksperimentą kuriant Rusijos sostinės teritorijoje laisvas nuo koronaviruso zonas.
Šiose įstaigose, kur įleidžiami tik turintys QR kodą apie pasiskiepijimą asmenys, nereikia dėvėti kaukės ir pirštinių, galima sėdėti net apsikabinus. Šie restoranai ir barai dirbs be laikinų apribojimų, kartais kiaurą parą.
„Tai – geras signalas verslui ir miesto gyventojams, kad galima normaliai gyventi net koronaviruso infekcijos sąlygomis. Mums ne tik reikia kovoti su koronaviruso pandemija įvairiais apribojimų ar medicinos technologijų būdais. Reikia gyventi kitaip, normaliai gyventi. Tam reikia tik pasiskiepyti“, – pareiškė Maskvos meras Sergejus Sobianinas, palaikęs sostinės restoranų ir barų pasiūlymą.
Tuo metu Rusijos provincijoje, kur „restoranai be koronaviruso“ dar neatidaryti, didėja naminukės gamyba.
Lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, į internetinės parduotuvės „Ozon“ parduodamų namų sąlygomis gaminamo alkoholio aparatų paklausa per dešimt 2020 m. mėnesių išaugo 13 proc. Distiliatorių – daugiau nei keturis kartus.
Pasaulinės rinkos analizės ir vertinimo kompanija „Nielsen“ taip pat praneša, jog naminukei gaminti reikalingų specialių ingredientų pardavimai nuo šio pavasario vėl pradėjo staigiai didėti.