Rusijoje nukrito naujausias karinis lėktuvas

Maskvos srityje per bandomąjį skrydį nusileidimo metu Kubinkos aerodromo zonoje miško juostoje nukrito naujausio modelio Rusijos karinis transporto lėktuvas IL-112V.

Maskvos srityje nukrito naujausio modelio Rusijos karinis transporto lėktuvas IL-112V.<br>Stopkadras
Maskvos srityje nukrito naujausio modelio Rusijos karinis transporto lėktuvas IL-112V.<br>Stopkadras
Maskvos srityje nukrito naujausio modelio Rusijos karinis transporto lėktuvas IL-112V.<br>UAC nuotr.
Maskvos srityje nukrito naujausio modelio Rusijos karinis transporto lėktuvas IL-112V.<br>UAC nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Aug 17, 2021, 12:31 PM, atnaujinta Aug 17, 2021, 3:32 PM

Žuvo visi trys juo skridę įgulos nariai, įskaitant itin patyrusį orlaivio vadą, Rusijos didvyrį Nikolajų Kuimovą. Jis per savo tarnybos metus buvo testavęs net 35 skirtingo tipo lėktuvus.

Voronežo aviacijos gamykloje sukurtas IL-112V į orą pirmąsyk pakilo 2019-aisiais, o debiutinis oficialus skrydis buvo numatytas kitų metų pavasarį. 

Katastrofos vaizdo įraše matyti, kaip lėktuvo dešinysis variklis ėmė liepsnoti, vėliau orlaivis apsivertė ir trenkėsi į žemę.

Pasak naujienų agentūros „Interfax“ šaltinio, be variklio gedimo, svarstoma ir įgulos klaidos versija: „Lėktuvas yra eksperimentinis, jis buvo bandomas esant perteklinėms apkrovoms. Lėktuvas nukrito leisdamasis, neprisikridęs 1,5 km iki kilimo ir tūpimo tako. Galbūt įgula dėl nuovargio ar kitų priežasčių padarė klaidą“.

Tačiau šaltinis pridūrė, kad prioritetinė išlieka techninio gedimo versija.

IL-112V yra naujos kartos Rusijos lengvojo transporto lėktuvas, kuriuo ruošiamasi pakeisti pasenusius An-24 ir An-26. Jis skirtas transportuoti ir nuleisti su parašiutais kariškius, ginkluotę, lengvąją techniką ir kitus krovinius, kurių maksimalus svoris neviršija 5 tonų. Skrydžio nuotolis – 1200 km.

Antradienį nukritęs IL-112V prieš penkias dienas atskrido iš Voronežo į Pamaskvėje esantį Žukovsko oro uostą dalyvauti forume „Armija-2021“, kuris vyks rugpjūčio 22–28 d.

Ankstesnius IL-112V bandymus irgi lydėjo problemos. IL vyriausiasis konstruktorius Nikolajus Talikovas sakė, kad per pirmąjį skrydį 2019-ųjų kovą lėktuve strigo automatika.

„Analizuodami įrašus ir parametrus pamatėme, kad kairysis variklis veikė nustatytu režimu, o dešinys perėjo į hidromechaniką ir dirbo kiek mažesnėmis apsukomis. Bet tą mes nustatėme vėliau, o tuo momentu po skrydžio orlaivio vadas net raportavo, kad nė viena sistema nestrigo, dar nesuvokdamas, kad įvykis su varikliais jau buvo“, – kalbėjo N.Talikovas.

Anot konstruktoriaus, „gedimas buvo, bet varikliai nesustojo“, o automatikos gedimas „parodė patikimumą pereinant į rezervinę hidromechanikos sistemą“.

„O hidromechanika lėktuvas gali skristi ilgai, tai jo įprastas rezervinis režimas“, – kalbėjo N.Talikovas.

Pasak IL konstruktorių biuro Voroneže atstovo Aleksandro Anokchino, per antrąjį IL-112V skrydį, įvykusį šių metų kovą, orlaivis buvo palengvintas.

Pernai rugsėjį skelbta, kad antsvorio IL-112V svoris sumažės „dėl antraeilių konstrukcijos elementų“. Tvirtinta, kad lėktuvas numes masės pašalinus „metalinius gaubtus, uždengiančius variklių sistemą, o taip pat metalinius gaubtus nišos, į kurią susilanksto važiuoklė“.

„Šie elementai neturi ypatingos įtakos orlaivio atsparumo charakteristikoms. Kitaip nei, pavyzdžiui, sparnai ar fiuzeliažas“, – teigė konstruktoriai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.